ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در گرجستان

رشته دندانپزشکی در گرجستان

رشته دندانپزشکی در گرجستان یک دوره آموزشی است که می تواند متقاضیان زیادی داشته باشد اما جایگاه بالایی در جهان ندارد. دانشگاه های زیادی برای تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور وجود ندارد. افرادی که می خواهند در یکی از دانشگاه های این کشور تحصیل کنند، باید دقت داشته باشند که آیا می توانند کیفیت کافی را در این رابطه به دست آورند یا خیر. انتخاب یک دانشگاه بسیار با کیفیت در گرجستان برای دانشجویان خارجی سخت است. زمانی که صحبت از دانشگاه های ارائه کننده رشته دندانپزشکی در میان باشد، شرایط بسیار سخت تر می شود. می توان به این نکته اشاره کرد که انتخاب گرجستان برای تحصیل در این رشته منطقی نیست!

برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به گرجستان را دارند، موضوعات مختلفی وجود دارد که باید بررسی شود. یکی از آن ها هزینه هایی است که دانشجویان باید پرداخت کنند. ممکن است دانشجویان هزینه های کمی نسبت به سایر کشورها پرداخت کنند اما مسئله اصلی آن جا است که آیا این هزینه ها مقرون به صرفه هستند یا خیر. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیحات کاملی در این رابطه ارائه خواهند کرد.

کلیات رشته دندانپزشکی در گرجستان

افرادی که می خواهند رشته دندانپزشکی در خارج از کشور را تجربه کنند بسیار زیاد هستند. در گرجستان نیز دانشگاه های زیادی وجود دارد که شرایط بسیار ساده ای برای اعطای پذیرش تحصیلی در این رشته دارند. برخی از دانشگاه های گرجستان حتی بدون آزمون ورودی نیز پذیرش خود را در اختیار شهروندان خارجی قرار می دهند. شاید همین مسئله خود دلیلی بوده است که هیچ یک از دانشگاه های گرجستان به تایید وزارت بهداشت ایران نرسیده است.


دوره آموزش دندانپزشکی در این کشور 6 ساله است و دانشجویان پس از آن می توانند وارد بازار کار در این رشته شوند. دوره های تخصصی زیادی در این کشور برگزار می شود که به فرد کمک می کند که بتواند یک مدرک ارزشمندتر را برای خود دریافت کند. در حال حاضر تحصیل به زبان انگلیسی در همه دانشگاه های ارائه کننده رشته دندانپزشکی در این کشور فراهم شده است.

معرفی دانشگاه های برتر رشته دندانپزشکی در گرجستان

باید در نظر داشت که دانشگاه های زیادی در گرجستان برای تحصیل در این رشته وجود دارد. دانشجویان خارجی می توانند هر کدام از این دانشگاه ها را برای آینده خود انتخاب کنند. باید در نظر داشت که نگاهی به 1600 دانشگاه برتر رشته دندانپزشکی نشان می دهد که گرجستان مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته نیست. دانشجویان خارجی باید این موضوع را به عنوان یک هشدار جدی در نظر داشته باشند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته دندانپزشکی در گرجستان

برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته دندانپزشکی در گرجستان عبارتند از:

  • دانشگاه ایوان خاواخیشویلی در رتبه 1660 جهان
  • دانشگاه دولتی پزشکی تفلیس در رتبه 1933 جهان

معرفی شرایط تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

همین موضوع خود نشان می دهد که رشته دندانپزشکی رشته ای چندان ارزشمند برای تحصیل در این کشور نیست. محدودیت های بسیاری وجود دارد که ممکن است انتخاب آن منجر به شکست آینده کاری فرد در این رابطه شود.

بررسی هزینه های دندانپزشک شدن در گرجستان

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه ویژه داشت، هزینه هایی است که دانشجویان در گرجستان پرداخت می کنند. باید به این نکته توجه کرد که پیدا کردن کار در این کشور برای یک دانشجو بسیار سخت خواهد بود. نرخ بیکاری بسیار بالایی که در گرجستان وجود دارد، مسیر کاریابی را سخت می کند. به همین دلیل باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه ویژه داشت.

آشنایی با شرایط آسان تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

شهریه کلی و هزینه یک سال تحصیل رشته دندانپزشکی در گرجستان به شرح زیر است:

شهریه کلی و هزینه یک سال تحصیل رشته دندانپزشکی در گرجستان

به راستی که باید به این نکته توجه داشت که برای تحصیل دندانپزشکی در گرجستان پرداخت چنین هزینه هایی منطقی نیست. در صورتی که فردی چنین تمکن مالی مناسبی داشته باشد، می تواند در برخی از بهترین کشورهای جهان به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی یا رشته ارتودنسی در گرجستان مشغول شود. در صورتی که تمایل به تحصیل در بهترین کشورهای جهان دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

برخی پرسش ها درباره رشته دندانپزشکی در گرجستان

از جمله مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره آموزش دندانپزشکی در گرجستان چند ساله است؟ این دوره آموزشی در دانشگاه های گرجستان به مدت 5 سال ارائه می شود.
  • زبان آموزش دوره دندانپزشکی در این کشور چیست؟ زبان انگلیسی زبان اصلی آموزش دندانپزشکی در این کشور است.
  • هزینه تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟ دانشجویان در گرجستان به حدود 8200$ (دلار) در سال نیاز دارد تا شهریه خود در دانشگاه را پرداخت کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *