ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در عمان

رشته دندانپزشکی در عمان

رشته دندانپزشکی در عمان می تواند به دانشجویان این رشته کمک کند که شانس بالایی برای اقامت پس از تحصیل در این کشور داشته باشند. رشته دندانپزشکی یکی از مهم ترین رشته هایی است که می توان در دنیای امروز به آن مراجعه کرد. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند آینده کاری بسیار مناسبی داشته باشند. در چنین شرایطی است که انتخاب این دست از کشورها می تواند امتیازهای زیادی را به همراه داشته باشد. روند مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور در این رشته اما کمی دشوارتر شده است. افرادی که می خواهند در این رشته تحصیل کنند، حتما باید در یک آزمون ورودی شرکت کرده باشند و در غیر این صورت نمی توانند انتظار یک مدرک معتبر را داشته باشند.

  • آیا عمان مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی است؟
  • هزینه های تحصیل رشته دندانپزشکی در این کشور چقدر است؟
  • دوره دندانپزشکی در این شکور چقدر به طول می انجامد؟
  • آیا دانشگاه های عمان از نظر علمی سطح خوبی در رشته دندانپزشکی دارند؟

باید در نظر داشت که عمان حتی در سطح آسیا نیز کشوری درجه اول در این رشته نیست. به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود تا کشورهای دیگری را برای آیند خود انتخاب کنند. روند تحصیل در این کشور چالش های خاص خود را دارد. با این حال باید در نظر داشت که برای برخی از افراد به دلیل آینده مناسبی که دارد، می تواند برتری هایی را ایجاد کند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تاکید بر همین موضوع، اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان به این رشته قرار خواهند داد.

معرفی جایگاه علمی دانشگاه های عمان

افرادی که می خواهند در رشته دندانپزشکی در این کشور تحصیل کنند، باید بدانند که کدام دانشگاه این کشور شرایط بهتری دارد. در حال حاضر می توان گفت که در بین 1000 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته دندانپزشکی، نامی از دانشگاه های عمانی دیده نمی شود. این خود یکی از مهم ترین چالش هایی است که پیش روی متقاضیان خارجی قرار دارد.


بهترین دانشگاه های عمان در این رشته عبارتند از:

بهترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی در عمان

در شرایط کنونی، بهترین دانشگاه عمان یعنی دانشگاه سلطان قابوس، در سطح آسیا رتبه 335 را به دست آورده است. همین مسئله می تواند چالش های بیشتری از نظر علمی ایجاد کند. همچنین باید در نظر داشت که در حال حاضر، فقط همین دانشگاه عمان در نزد وزارت بهداشت ایران معتبر است. دیگر دانشگاه های عمانی به تایید نرسیده اند.

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در فرانسه

هزینه های دندانپزشک شدن در عمان

هرگز نباید به عمان به عنوان یک مقصد ارزان قیمت برای تحصیل نگاه کرد. هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور معمولا سالانه بیش از 12000$ (دلار) است. در چنین شرایطی است که دانشجویان باید تمکن مالی بالایی برای تامین آن داشته باشند. اقدام برای تامین این هزینه ها از طریق کار دانشجویی ممکن نیست. در نتیجه فرد نمی تواند انتظار داشته باشد که در این کشور به درآمد مناسبی دسترسی خواهد داشت.

هزینه دندانپزشک شدن در عمان

در کنار این، باید هزینه های تحصیل در رشته دندانپزشکی را نیز محاسبه کرد. جدول زیر اطلاعات دقیق تری در این رابطه ارائه می کند:

سال تحصیلیشهریه به ریال عمان
دوره پیش آمادگی (الزامی)4500OMR
سال اول6624 OMR
سال دوم7729 OMR
سال سوم8711 OMR
سال چهارم8711 OMR
سال پنجم8721 OMR

کمترین شهریه سالانه تحصیل دندانپزشکی در این کشور بیش از 10000$ (دلار) در سال است. بیشترین مبلغ نیز مربوط به سال آخر است که به حدود 22600$ (دلار) می رسد. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در دانشگاه های مختلف این هزینه ها ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد.

هزینه های مشابه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

اهمیت رشته دندانپزشکی در عمان

آنچه که می تواند تحصیل دندانپزشکی در عمان را ارزشمند جلوه دهد، درامد دندانپزشکان در این کشور است. یک دندانپزشک به طور متوسط 4000 OMR(ريال عمان) در ماه درآمد کسب می کند. این درآمدی در حدود 10500$ (دلار) در ماه را نشان می دهد. در نتیجه می توان گفت که دندانپزشکان در این کشور از سطح درآمد بسیار خوبی برخوردار هستند. آن ها می توانند در عمان زندگی کرده و اقامت خود را تمدید کنند. همچنین مدرک دریافتی از این کشور در بسیاری از کشورهای جهان معتبر و قابلیت معادلسازی را نیز خواهد داشت. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در بهترین کشورهای جهان نیز در کنار شما باشند.

پرسش هایی درباره رشته دندانپزشکی در عمان

در این رابطه نیز پرسش های مختلفی مطرح می شوند که عبارتند از:

  • آیا مدرک دندانپزشکی دریافت شده از دانشگاه های عمان در ایران معتبر است؟ فقط دانشگاه سلطان قابوس در عمان مورد تایید ایران است.
  • آیا هزینه های تحصیل دندانپزشکی در این کشور بالا است؟ بله هزینه های تحصیل در این رشته به طور میانگین سالانه بالاتر از 15000$ (دلار) است.
  • مهم ترین مزیت انتخاب رشته دندانپزشکی در این کشور چیست؟ دانشجویان می توانند پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور به کار مشغول شوند. این مسئله دسترسی به درآمد بالا را برای آن ها ممکن می کند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *