ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در آذربایجان

رشته رادیولوژی در آذربایجان

رشته رادیولوژی در آذربایجان برای کسانی که تمکن مالی پایینی دارد می تواند انتخاب خوبی باشد و مورد استقبال دانشجویان قرار گیرد. البته توجه شود دانشگاه های دولتی کشوری مثل ترکیه نیز ارزان قیمت هستند و در عین حال رنکینگ جهانی به مراتب بهتری نسبت به کشور آذربایجان دارند. آذربایجان نیز به عنوان یک مقصد گردشگری محبوبیت بیشتری پیدا می کند تا یک مقصد تحصیلی و ماندگار. البته کشور زیبایی است؛ در واقع آذربایجان از پارک‌های ملی گسترده‌اش گرفته تا شهر قدیمی و سنگی باکو گرفته تا آب‌های آرام و گرم دریای خزر، منطقه‌ای کوچک را در خود جای داده است.

رویدادهای آواز سنتی، رقص و رژه اغلب برگزار می شود و از جذابیت های این کشور برای توریست ها و دانشجویا خارجی است. غذاهای سنتی آذری نیز مکمل این مراسم جذاب فرهنگی است که باعث می شود بیننده خارجی با خود فکر کند: آذربایجان کشوری عجیب و غریب است. این کشور آذری زبان، به عنوان میدان ملاقات اروپا و خاورمیانه است؛ یعنی آذربایجان بین روسیه از شمال و ایران در جنوب قرار گرفته است. همچنین از شمال غربی با گرجستان، از غرب با ارمنستان و از شرق با دریای خزر همسایه است و منطقه کوچکتر نخجوان نیز بین ارمنستان، ایران و ترکیه قرار دارد. آذربایجان از نظر سیاسی با روسیه متحد است اما از نظر فرهنگی با ترکیه در هم آمیخته است؛ ولی دانشگاه های خوبی ندارد.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به این کشور به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در آذربایجان چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های اذربایجان کدام اند؟
  • درآمد رادیولوژیست ها در آذربایجان چقدر است؟

شرایط تحصیل رادیولوژی در آذربایجان

به منظور تحصیل در رشته رادیولوژی در این کشور فرد باید با توجه به مقطع تحصیلی خود اقداماتی انجام دهد و مخارجی را پیش بینی نماید. از جمله اقدامات این است که مثلا کسی که بخواهد این رشته را در مقطع کارشناسی در آذربایجان دنبال نماید باید ابتدائا دوره 1 ساله پرمدیکال یا دوره پیش پزشکی در این کشور بگذراند که به زبان های انگلیسی، آذربایجانی و روسی تدریس می شود و برای اخذ پذیرش از آن مدرک زبان لازم نیست. لازم به ذکر است شهریه این دوره ها در آذربایجان با توجه به نوع کالج معمولا 1500$ تا 4000$ (دلار آمریکا) می باشد.

از دیگر ضروریات برای تحصیل رشته رادیولوژی در آذربایجان تسلط به زبان انگلیسی است. در ضمن از بهترین دانشگاه های جمهوری آذربایجان برای تحصیل در این رشته نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه خزر
  • دانشگاه پزشکی باکو
  • دانشگاه نخجوان
  • دانشگاه اوراسیای آذربایجان
  • دانشگاه اودلاریوردو
  • دانشگاه دولتی گنجه

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در آذربایجان

هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در آذربایجان

تحصیل در آذربایجان ارزان قیمت است، خصوصا اگر فرد پذیرش یکی از دانشگاه های دولتی آن را داشته باشد. شهریه دانشگاه های آذربایجان را دولت این کشور تعیین نمی کند اما نهایت آن برای رشته رادیولوژی حداقل 3500AZN (منات آذربایجان) می باشد. یعنی حداکثر شهریه سالانه رشته رادیولوژی در آذربایجان 2058$ (دلار آمریکا) است. البته به این هزینه ها باید هزینه های زندگی در آذربایجان را نیز افزود که با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی فرد بین 595$ تا 1808$ (دلار آمریکا) در ماه است.

متوسط هزینه های زندگی در این کشور به شرح ذیل می باشد (بدون احتساب اجاره مسکن):

  • 1 نفره: 595$ (دلار آمریکا)
  • خانواده 4 نفره: 1808$ (دلار آمریکا)

اجاره بهای ماهانه را نیز باید به این رقم افزود که به شرح ذیل است:

  • آپارتمان 1 خوابه: ماهانه 303$ (دلار آمریکا)
  • آپارتمان 3 خوابه: ماهانه 620$ (دلار آمریکا)

کار حین تحصیل رادیولوژی در آذربایجان

برخلاف کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، نروژ و غیره، کار حین تحصیل در آذربایجان برای خارجی ها مجاز نیست. اگر فردی خارجی بخواهد در این کشور کار کند باید ابتدائا ترک تحصیل کرده و مبلغی به سفارت این کشور پرداخت نماید. اما کار پس از فارغ التحصیلی با منعی مواجه نمی باشد و اتفاقا رادیولوژیست ها در این کشور، درآمد نسبتا خوبی هم کسب می نمایند.

در نمودار ذیل حدود درآمد این افراد مشخص شده است:

رنج درآمد ماهیانه رادیولوژیست ها در آذربایجان

 

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته رادیولوژی در آذربایجان توضیحاتی ارائه گردید.

سوالات متداول در خصوص رشته رادیولوژی در آذربایجان

در بخش پایانی مفتخر به پاسخ گویی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در آذربایجان چگونه است؟ تحصیل در آذربایجان ارزان قیمت است، خصوصا اگر فرد پذیرش یکی از دانشگاه های دولتی آن را داشته باشد. شهریه دانشگاه های آذربایجان را دولت این کشور تعیین نمی کند اما نهایت آن برای رشته رادیولوژی حداقل 3500AZN (منات آذربایجان) می باشد. یعنی حداکثر شهریه سالانه رشته رادیولوژی در آذربایجان 2058$ (دلار آمریکا) است. البته به این هزینه ها باید هزینه های زندگی در آذربایجان را نیز افزود که با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی فرد بین 595$ تا 1808$ (دلار آمریکا) در ماه است.
  • شرایط تحصیل رادیولوژی در آذربایجان به چه صورت است؟ به منظور تحصیل در رشته رادیولوژی در این کشور فرد باید با توجه به مقطع تحصیلی خود اقداماتی انجام دهد و مخارجی را پیش بینی نماید. از جمله اقدامات این است که مثلا کسی که بخواهد این رشته را در مقطع کارشناسی در آذربایجان دنبال نماید باید ابتدائا دوره 1 ساله پرمدیکال یا دوره پیش پزشکی در این کشور بگذراند که به زبان های انگلیسی، آذربایجانی و روسی تدریس می شود و برای اخذ پذیرش از آن مدرک زبان لازم نیست. لازم به ذکر است شهریه این دوره ها در آذربایجان با توجه به نوع کالج معمولا 1500$ تا 4000$ (دلار آمریکا) می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *