ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در ایسلند

رشته رادیولوژی در ایسلند

رشته رادیولوژی در ایسلند ممکن است برای برخی افراد جذابیت هایی داشته باشد ولی ایسلند به لحاظ هزینه های زندگی جزو گران ترین کشورهای دنیاست. از نظر جغرافیایی، ایسلند ممکن است یکی از هیجان انگیزترین مکان های اروپا باشد؛ به دلیل یخچال‌های طبیعی، آتشفشان‌ها، آب‌فشان‌ها و مناظر زیبای وسیع در هر رنگی که تصور کنید. در این کشور همچنین تعداد انگشت شماری از دانشگاه های بزرگ نیز وجود دارد، البته ایسلند کشوری بزرگ است، اما تنها با جمعیت کمی حدود 360000 نفر. به ندرت 12 دانشگاه در کشور وجود دارد، اما همین دانشگاه های به نسبت کم برنامه های تحصیلی متنوعی از جمله رشته رادیولوژی را ارائه می دهند. لازم به ذکر است که بزرگترین موسسه با حدود 14000 دانشجو، دانشگاه ایسلند در ریکیاویک پایتخت این کشور است.

دانشگاه های دولتی در ایسلند در سال 2022 تقریبا هزینه تحصیلی عمده ای دریافت نمی کنند، فقط هزینه های کمی برای درخواست و ثبت نام اخذ می کنند. حتی فعلا دانشگاه های خصوصی مانند دانشگاه ریکیاویک در مقایسه بین المللی کشورهای دیگری مثل سوئیس، هزینه های نسبتاً کمی دارند. با این حال توجه شود هزینه های زندگی در ایسلند در سال 2022 بسیار بالا است. چرا که به عنوان یک کشور کوچک دورافتاده، بسیاری از کالاها و غذاها باید گران قیمت وارد شوند. با این تفاسیر حتی اگر بتوانید بدون شهریه تحصیل کنید، ممکن است برای اقامت طولانی‌تر نیاز به برنامه‌ریزی دقیق مالی داشته باشید. توجه داشته باشید تنها فرودگاه بین المللی مربوطه کفلاویک (نزدیک ریکیاویک) است اما در داخل ایسلند، می توانید از طریق خطوط اتوبوس یا پروازهای داخلی از شهری به شهر دیگر بروید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به موارد ذیل می پردازد:

  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در ایسلند چقدر است؟
  • هزینه زندگی در ایسلند به چه میزان است؟

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در ایسلند

ابتدا در خصوص تحصیل در ایسلند توجه به نکاتی ضروری است:

موارد قابل توجهتوضیحات
جمعیت364000 نفر
واحد پولکرون ایسلند
دانشگاه های دارای رنکینگ خوب9
تعداد برنامه های تحصیلی65
رنکینگ کشور21+

اگرچه هزینه تحصیل در دانشگاه ایسلند سالانه حدود 470€ (یورو) است، معمولا باید به زبان رسمی این کشور تحصیل نمود. البته در اسل 2022 حتی با وجود اینکه زبان اصلی آموزش، ایسلندی است، دانشگاه ایسلند برنامه های تحصیلی متعددی را ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و بنابراین برای دانشجویان بین المللی آزاد است. در سال جاری ایسلند فرصت های عالی برای آموزش عالی در هفت برنامه آکادمیک بین المللی با شرایط عالی در زمینه های مختلفی از جمله رادیولوژی ارائه می دهد. موسسات آموزش عالی ایسلند در سال 2022 از درخواست های ارسال شده توسط دانشجویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کنند. امروزه استارت آپ ایسلند نسبت به تحصیل در این کشور طرفداران کم تری دارد.

هزینه زندگی در ایسلند

علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در ایسلند هم باید مد نظر باشد. منتهی همان طور که در مقدمه مقاله نیز به این موضوع اشاره شد، ایسلند جزو گران ترین کشورهای دنیا است. هزینه زندگی در ایسلند به سبک زندگی و شهری که دانشجو در آن اقامت دارد بستگی دارد اما به طور کلی می توان آن را به شرح ذیل دانست:

  • برای 1 نفر (بدون احتساب اجاره مسکن): ماهانه 845€ (یورو)
  • برای خانواده 4 نفره (بدون احتساب اجاره مسکن): ماهانه 3015€ (یورو)

علاوه بر این ها باید اجاره مسکن در ایسلند هم مورد توجه قرار گیرد:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه (یورو)
آپارتمان 1 خوابهاز 1015€ تا 1185€
آپارتمان 3 خوابهاز 1520€ تا 1890€

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در ایسلند

بهترین دانشگاه ها برای رشته رادیولوژی در ایسلند

از جمله بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایسلند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

بهترین دانشگاه های ایسلند برای رشته رادیولوژیTime Higher Education Ranking 2022
Reykjavík University301
University of Iceland401

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه ها با توجه به مقطع مدارک متعددی مورد نیاز است از جمله:

  • CV به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان معتبر
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ریز نمرات رسمی به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک دانشگاه (application fee)

اخذ ویزای تحصیلی ایسلند

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نیاز در ایسلند نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد؛ از جمله مهم ترین مدارک به منظور این موضوع می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در ایسلند
  • گواهی تمکن مالی بانک
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در ایلسند
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • بیمه معتبر
  • بلیت هواپیما
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ایسلند که تکمیل و امضا شده باشد.

کار رادیولوژیست ها در ایسلند

کار در ایسلند برای رادیولوژیست ها مناسب است که درآمدشان در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

درآمد ماهیانه رادیولوژیست ها در ایسلند

همان طور که از نمودار بالا مشخص است، فردی که به عنوان یک پزشک رادیولوژی در ایسلند کار می کند معمولاً حدود 2080000ISK (کرون ایسلند) در ماه درآمد دارد. در سال 2022 دستمزدها از 955000ISK تا 3300000ISK (کرون ایسلند) متغیر است. یک پزشک رادیولوژی شغلی مبتنی بر پاداش بالا در نظر گرفته می شود. در سال 2022 29% از کارکنان در ایسلند گزارش کردند که در سال گذشته هیچ گونه پاداش یا مشوقی دریافت نکرده اند در حالی که 71% گفته اند که حداقل یک نوع پاداش پولی دریافت کرده اند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته رادیولوژی در ایسلند توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *