ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در خارج از کشور

رشته رادیولوژی در خارج از کشور

رشته رادیولوژی در خارج از کشور یکی از گروه های آموزشی است که می توان با انتخاب آن، به صنعت پزشکی یک کشور اضافه شد. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که رشته های پزشکی از جمله رشته هایی هستند که دریافت پذیرش در آن ها بسیار سخت انجام می شود. رشته هایی مانند رادیولوژی مسیر ساده تری را دارند. با این حال هرگز نباید متصور شد که فردی می تواند به سادگی در یکی از دانشگاه های حتی درجه متوسط جهان، در این رشته به سادگی پذیرش دریافت کند. همه دانشجویان برای دریافت پذیرش نهایی در این رشته نیاز به این خواهند داشت که رزومه ای قوی از خود ارائه کنند.

  • شرایط دریافت پذیرش در رشته رادیولوژی چگونه است؟
  • چه کسانی شانس دریافت پذیرش بیشتری در رشته رادیولوژی خواهند داشت؟
  • هزینه های کلی تحصیل رشته رادیولوژی چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی کدامند؟
  • کدام کشورها شرایطی مناسب تر برای تحصیل در این رشته دارند؟

به طور کلی باید توجه داشت که تحصیل در خارج از کشور هرگز آسان نخواهد بود. افرادی که می خواهند در این رابطه موفقیت های بیشتری داشته باشند، باید تحقیقات کامل تری انجام دهند. روند دریافت پذیرش تا فارغ التحصیلی در هر کشور در رشته ای مانند رادیولوژی می تواند تفاوت هایی داشته باشد. با این حال داده هایی درباره این رشته وجود دارد که آگاهی از آن ها خالی از لطف نیست. در ادامه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحات کامل تری را ارائه خواهند کرد.

دلایل ادامه تحصیل در رشته رادیولوژی در خارج از کشور

رادیولوژی که اغلب به عنوان رادیوگرافی تشخیصی شناخته می شود، عمل استفاده از پرتو برای تولید تصاویر با کیفیت بالا است که برای کمک به تشخیص و درمان آسیب ها یا بیماری ها استفاده می شود. به عنوان یک رادیولوژیست حرفه ای، فرد در خط مقدم مراقبت های بهداشتی خواهد بود. او در مورد آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان، همراه با مهارت های استفاده از تجهیزات تصویربرداری پزشکی مانند اشعه ایکس، سی تی اسکن، اسکن MRI و سونوگرافی موضوعات مختلفی را خواهد آموخت.


انتخاب رشته رادیولوژی در خارج از کشور به این معنی است که می توان به بهترین برنامه ها و تجهیزات پزشکی در جهان دسترسی داشت. کشورهای مختلف سیستم های مراقبت های بهداشتی متفاوتی دارند، بنابراین قبل از انتخاب محل تحصیل، به خصوص اگر فرد بخواهد بعد از فارغ التحصیلی در خارج از کشور کار کند، ارزش آن را دارد که تحقیقاتی به عمل آورد.

ساختار رشته رادیولوژی در کشورهای مختلف

متقاضیان می توانند رادیولوژی را در خارج از کشور در سطوح مختلف تحصیل کنند. باید در نظر داشت که در این رشته، مدارک ارائه شده از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برای مثال، در رشته رادیولوژی  در انگلستان می تواند مدرک کارشناسی علوم (BSc) در رشته رادیولوژی تشخیصی را به دست آورد. همچنین دوره های PgDip با عنوان مدرک کارشناسی ارشد رشته رادیولوژی را به دست آورد. گواهینامه مقطع کارشناسی ارشد یا Msc در این رشته نیز در دسترس است. این تنوع مدارک بسیار حائز اهمیت است و فرد پیش از دریافت پذیرش باید به آن ها توجه داشته باشد.

در صورتی که فرد بخواهد رشته رادیولوژی در آمریکا را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کند، Bsc و BHS (لیسانس علوم بهداشت) را در پیش روی خود خواهد داشت. این رشته در آمریکا در مقطع کارشناسی معمولا 4 ساله است. این رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز 2 ساله است و به همین دلیل می توان آن را از نظر دوره زمانی شبیه به رشته های پزشکی دانست که البته به صورت پیواسته ارائه می شوند.

روش‌های تدریس شامل سخنرانی ها و آموزش های کلاسیک می‌شود. زمان زیادی نیز در جلسات عملی صرف خواهد شد. برخی از بهترین دانشگاه های جهان در رشته رادیولوژی، دارای شبیه سازهای برتر و مجموعه های آموزشی هستند که می توان با استفاده از آخرین فناوری در آنجا تمرین کرد. بسیاری از برنامه ها فرد را از طریق آزمون های عملی در مورد دانشجو ارزیابی خواهند کرد. ساختار هر برنامه رادیوگرافی بسته به کشور و دانشگاهی که در آن رشته رادیولوژی ارائه می شود، متفاوت خواهد بود.این رشته تحصیلی، بیشتر شامل دروسی است که برای بستری شدن در بیمارستان ها صرف می شود. موضوعات اصلی این رشته می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • آناتومی و فیزیولوژی برای رادیوگرافی
  • تمرین های حرفه ای برای مراقبت از بیماران
  • روش های پژوهش
  • علوم رادیولوژی
  • فناوری های تصویربرداری پیشرفته
  • نظارت بالینی
  • تفسیر تصاویر

ساختار رشته رادیولوژی در کشورهای مختلف

بررسی هزینه های تحصیل رشته رادیولوژی در خارج از کشور

یکی از چالش هایی که در رشته رادیولوژی، وجود دارد، هزینه هایی است که باید پرداخت شود. در برخی از کشورهای جهان، این رشته با هزینه های کم ارائه می شود. با این حال در برخی دیگر از کشورها، باید هزینه های بسیار سنگین برای موفقیت پرداخت کرد. این مسئله منجر به آن شده است که بسیاری از افراد از انتخاب خود از نظر علمی نتوانند دفاع کنن و مجبور شوند کشورهای ارزان قیمت تری را برای خود انتخاب کنند.

شهریه رشته رادیولوژی در برخی از کشورهای مطرح جهان عبارت است از:

شهریه رشته رادیولوژی در برخی از بهترین کشورهای جهان

در حال حاضر می توان گفت که کشورهای دیگری نیز وجود دارد که تحصیل در آن ها کم هزینه تر است. می توان به این نکته اشاره کرد که تحصیل رشته رادیولوژی در ایتالیا برای دانشجویان خارجی کمتر از 3800€ (یورو) در سال هزینه دارد. در چنین شرایطی است که فرد می تواند مدرکی معتبر در یک کشور ارزشمند را با هزینه کمتر به دست آورد.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته رادیولوژی در خارج از کشور را دارند، می توانند دانشگاه های مختلفی را انتخاب کنند. این دانشگاه ها به خوبی در کشورهای مختلف جهان توزیع شده اند. با این حال برخی از کشورها، شرایط بسیار بهتری دارند. در رتبه بندی بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی، دانشگاه های آمریکایی جایگاه های بهتری را به دست آورده اند. این اتفاقی است که در بسیاری از رشته های تحصیلی دیگر نیز در حال وقوع است.

10 دانشگاه برتر رشته رادیولوژی در خارج از کشور عبارتند از:

  • Harvard University
  • Johns Hopkins University
  • University College London
  • Mayo Clinic College of Medicine and Science
  • Stanford University
  • University of California – San Francisco
  • University of Toronto
  • University of Michigan – Ann Arbor
  • University of Pennsylvania
  • University of Washington – Seattle

اکثر دانشگاه های ارائه کننده رشته رادیولوژی در آمریکا رتبه های برتر را به خود اختصاص داده اند. در بین 20 دانشگاه برتر جهان در این رشته، نام 17 دانشگاه آمریکایی دیده می شود.

شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در کانادا

آینده شغلی یک رادیولوژیست در خارج از کشور

باید در نظر داشت که رادیولوژیست ها نیز به مانند اکثر مشاغل مرتبط با علوم پزشکی، شرایط شغلی خوبی دارند. آن ها می توانند درآمد بالا به دست آورند. از طرفی باید به این نکته اشاره کرد که در بسیاری از کشورهای جهان، این افراد می توانند به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند. در حال حاضر، مهم ترین مشاغلی که برای رادیولوژیست ها در خارج از کشور در دسترس خواهد بود عبارتند از:

  • رادیولوژیست
  • سونوگرافی
  • مامو گرافی
  • گزارش دهنده علوم پزشکی
  • رادیولوژیست بالینی
  • محقق
  • تکنسین MRI

دامنه وسیعی از مشاغل در خارج از کشور برای رادیولوژیست ها در دسترس است. با انتخاب این رشته می توان امتیازهای مختلفی به دست آورد که یکی از آن ها، اشتغال در بهترین کشورهای جهان به عنوان نیروی کار خارجی است. در صورتی که شما نیز تمایل به ادامه تحصیل در بهترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های متعدد درباره رشته رادیولوژی در خارج از کشور

در حال حاضر، رادیولوژی یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که شرایط تحصیل در آن متفاوت است. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، بر خلاف گروه پزشکی و دندانپزشکی، به دوره های کارشناسی ارشد پیوسته وارد نمی شوند. تحصیل در این رشته می تواند به افراد کمک کند که سریع تر جذب بازار کار شوند و این یکی از امتیازهای این رشته تحصیلی است. در رابطه با این موضوع پرسش هایی ممکن است مطرح شوند که عبارتند از:

  • طول دوره تحصیل رشته رادیولوژی در خارج از کشور چقدر است؟ در حال حاضر، این رشته در مقطع کارشناسی در اکثر کشورهای پیشرفته، در یک دوره آموزشی 4 ساله ارائه می شود. دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد رشته رادیولوژی پس از 2 سال به مدرک تحصیلی خود دست پیدا کنند. دوره دکترای تخصصی رشته رادیولوژی نیز یک دوره 3 ساله است که ادامه آن به شرایط پایان نامه فرد بستگی دارد.
  • آیا هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در خارج از کشور بالا است؟ معمولا هزینه تحصیل در این رشته، حدودا 30% کمتر از رشته پزشکی در همان کشور است. اگر فرد در کشورهای جنوب و غرب اروپا تحصیل کند، می تواند هزینه های کمتری را پیش روی خود داشته باشد.
  • بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته کدامند؟ از نظر علمی، همه کشورهای انگلیسی زبان، رتبه های برتر این رشته را به خود اختصاص داده اند. این مسئله سبب می شود که فرد نیاز به تمکن مالی بالا داشته باشد. با این حال کشورهای اروپایی نیز از نظر علمی و هزینه ای شرایط بهتری دارند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *