ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در مکزیک

رشته رادیولوژی در مکزیک

رشته رادیولوژی در مکزیک یکی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی است که می تواند به فرد کمک کند تا درآمد بالایی را در دوره کار خود دریافت کنند. مکزیک یکی از کشورهای آمریکای لاتین است که در آمریکای شمالی واقع شده است و مرز مشترک این کشور با آمریکا سبب شده است تا این دو کشور به همراه کانادا توافق نامه هایی را به امضا برسانند و همین مسئله سبب شده است تا مهاجرت میان این کشورها بسیار ساده شود. در چنین شرایطی می توان گفت که ورود به مکزیک به عنوان یک کشور خارجی می تواند پلی مستحکم برای ورود به کشورهای پیشرفته آمریکای جنوبی باشد.

رشته رادیولوژی با توجه به کمبودهای نیروی کار در این زمینه می تواند یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای انتخاب باشد چراکه رقابت برای ورود به این رشته بسیار کمتر از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است و به همین دلیل دانشجویان با رزومه ضعیف تر می توانند در این رشته ورود پیدا کنند. البته این بدان معنی نیست که می توان به سادگی دوره های دانشگاهی در این رشته را به پایان رساند بلکه به این معنا است که رقابت موجود برای ورود به رشته رادیولوژی بسیار کمتر از سایر رشته های شناخته شده در گروه پزشکی است. به دلیل اهمیت این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در مکزیک را مورد بررسی قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدام است؟
  • هزینه تحصیل در این دانشگاه ها برای داشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار خارجی در مکزیک اقامت دریافت کرد؟
  • چرا اقامت پس از تحصیل یک رادیولوژیست در مکزیک می تواند ارزشمند باشد؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در مکزیک

برای دانشگاه های مکزیک، تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های برتر منطقه بسیار سخت است چراکه باید با کشورهایی مانند آمریکا و کانادا در این زمینه رقابت کند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های مکزیک حتی در شرایط عالی خود نیز رتبه چندان خوبی در منطقه به دست نخواهند آورد.

دانشگاه آتونوموس مکزیک که یک دانشگاه دولتی در مکزیکو سیتی است، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته رادیولوژی به حساب می آید که رتبه 640 جهان را به دست آورده است. در کنار نام این دانشگاه نیز موسسه ملی پلی تکنیک قرار دارد که رتبه 655 جهان را به خود اختصاص داده است. اتونوموس نئوو لئون به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مکزیک نیز در این رشته رتبه 928 را به خود اختصاص داده است و سایر دانشگاه های این کشور رتبه های 4 رقمی را به دست آورده اند و شرایط تحصیل در آن ها چندان قابل قبول نیست. حال شاید این سوال برای بسیاری به وجود آید که آیا تحصیل در مکزیک ارزشمند است یا خیر.

مزایا و معایب تحصیل رشته رادیولوژی در مکزیک

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در مکزیک

یکی از مواردی که در رابطه با تحصیل در مکزیک باید به آن توجه داشت، مجموع هزینه هایی است که دانشجویان رشته رادیولوژی باید سالیانه پرداخت کنند. هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی در حدود 6000$ (دلار) در سال در دانشگاه های دولتی این کشور است اما انتخاب دانشگاه های خصوصی مکزیک در این رشته سبب می شود تا دانشجویان با هزینه ای در حدود 16000$ (دلار) در سال روبرو شوند و به همین دلیل نمی توان در این زمینه صرفه اقتصادی مشاهده کرد.

در رابطه با هزینه های زندگی در مکزیک نیز می توان گفت که خارج از پایتخت، دسترسی به بودجه ای در حدود 500$ (دلار) برای هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور کافی است اما در شهری مانند مکزیکو سیتی، هزینه های زندگی در ماه به حدود 800$ (دلار) در ماه نیز می رسد. با توجه به عدم امکان کار ضمن تحصیل در این کشور، می توان گفت که مکزیک یکی از کشورهای پر هزینه برای دانشجویانی است که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در مکزیک

فرآیند تبدیل شدن به یک رادیولوژیست در کشور مکزیک

برای اینکه فردی بتواند در مکزیک به عنوان یک رادیولوژیست فعالیت داشته باشد، می تواند دو روش مختلف را طی کند. اول آنکه در کشوری دیگر در رشته رادیولوژی به ادامه تحصیل بپردازد و پس از آن با عبور از مرحله معادلسازی مدرک تحصیلی خود در مکزیک به این کشور دست پیدا کند و دوم این که دوره آموزشی خود را در مکزیک پشت سر بگذارد و بلافاصله پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شود.

در حالت دوم پروسه بسیار ساده تری پیش روی متقاضیان کار در مکزیک قرار خواهد داشت. با این حال در صورتی که به عنوان دانشجوی خارجی وارد مکزیک شده اید، باید به هزینه های نه چندان کم تحصیل و زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشید. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که یک رادیولوژیست در مکزیک 96200MXN (پزوی مکزیک) درآمد ماهانه به صورت متوسط خواهد داشت که او را به فردی با استقلال کامل اقتصادی تبدیل می کند. با همه این تفاسیر تحصیل در مکزیک را حداقل به شهروندان ایرانی نمی توان توصیه کرد چراکه دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیاز به طی کردن هفت خان رستم دارد. در صورتی که به دنبال تحصیل در بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *