ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در ژاپن

رشته رادیولوژی در ژاپن

انتخاب تحصیل در رشته رادیولوژی در ژاپن گزینه های بسیار زیادی را پیش روی متقاضیان تحصیل در این رشته قرار می دهد و این یک امتیاز بسیار بزرگ به حساب می آید. در بسیاری از کشورهای جهان، دانشجویان گزینه های محدودی را برای تحصیل در رشته رادیولوژی پیش روی خود دارند اما این رشته در کشور ژاپن تقریبا در 100 دانشگاه ارائه می شود و به همین دلیل است که متقاضیان می توانند با توجه به رزومه شخصی خود یکی از بهترین دانشگاه های ژاپن را برای خود انتخاب کنند. کیفیت بالای آموزشی در این رشته نیز به خوبی از رتبه علمی دانشگاه های این کشور مشخص است و به همین دلیل می توان گفت که ژاپن یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای تحصیل در این رشته به حساب می آید.

رشته رادیولوژی یکی از رشته های علوم پزشکی است که در سال های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و یکی از عمده ترین دلایل آن، کمبود نیروی کار متخصص در بازارهای کار جهانی بوده است. افرادی که مدرک خود در رشته رادیولوژی را به دست می آورند، شانس خوبی برای ورود به بازار کار خواهند داشت و شرایط فعالیت آن ها در دوره کاروزی در ترم های پایانی دوره تحصیل آن ها می تواند نقش بسیار ویژه ای در این زمینه داشته باشد. در راستای توجه به اهمیت این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور ژاپن خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در این کشور چه مقدار است؟
  • آیا به دانشجویان خارجی فرصت کار پس از تحصیل در ژاپن داده می شود؟
  • شرایط اقتصادی یک رادیولوژیست در ژاپن به چه صورت است؟

بررسی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در ژاپن

همانطور که گفته شد، در ژاپن دانشگاه های بسیار زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد که هر یک از آن ها دارای رتبه های ویژه خود هستند و دانشجویان با توجه به رزومه شخصی خود باید در مسیر دریافت پذیرش از این دانشگاه ها اقدام کنند. دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته رادیولوژی می توانند دوره تحصیلی خود را در این رشته به زبان های ژاپنی یا انگلیسی به پایان برسانند و این خود یکی از امتیازاتی است که تحصیل در ژاپن به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر دانشگاه کیوتو بهترین دانشگاه ژاپن برای تحصیل در رشته رادیولوژی است و رتبه سوم آسیا و 38 جهان در این رشته را به دست آورده است. این دانشگاه که در سال 1897 تاسیس شده است، در حال حاضر یش از 22600 دانشجو دارد. دانشگاه توکیو نیز به عنوان پنجمین دانشگاه برتر آسیا در رشته رادیولوژی، رتبه 46 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه کیوشو نیز که در شهر فوکوکا قرار دارد، با قرار گرفتن در رتبه ششم آسیا و 51 جهان همچنان یکی از بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در رشته رادیولوژی است. در تصویر زیر می توان اطلاعات دیگری در رابطه با بهترین دانشگاه های ژاپن در این رشته به دست آورد.

بررسی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در ژاپن

علاوه بر دانشگاه های یاد شده، 8 دانشگاه ژاپنی نیز رتبه های 100 تا 150 جهان را به خود اختصاص داده اند که نشان از کیفیت بالای آموزش این رشته در ژاپن دارد.

بودجه لازم برای تحصیل رشته رادیولوژی در ژاپن

دانشجویانی که ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته رادیولوژی انتخاب می کنند، باید در نظر داشته باشند که نوع دانشگاه آن ها می تواند در میزان هزینه ای که باید به عنوان دانشجو پرداخت کنند، نقش ویژه ای دارد. هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در دانشگاه های دولتی کشور ژاپن در حدود 8000€ تا 11000€ (یورو) در سال است و دانشجویان می توانند با پرداخت این هزینه ها، دوره تحصیلی خود در ژاپن را به پایان برسانند. از سوی دیگر اما هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور تا 18000€ (یورو) در سال نیز افزایش پیدا می کند.

دانشجویان خارجی باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی در ژاپن نیز بسیار زیاد است و دانشجویان باید مبلغی در حدود 1200€ (یورو) در ماه را نیز به عنوان هزینه های زندگی خود در این کشور در نظر داشته باشند. امکان کار 28 ساعته در هفته به دانشجویان اجازه می دهد تا بخش اصلی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند.

بودجه لازم برای تحصیل رشته رادیولوژی در ژاپن

شرایط کار رادیولوژیست ها در ژاپن

یک رادیولوژیست با دریافت مدرک تحصیلی خود در ژاپن مجوز کار در این کشور را به دست می آورد و می تواند بدون نیاز به معادل سازی یا دریافت ویزای کاری از خارج از کشور که بسیار دشوار است، اقامت ژاپن از طریق کار را به دست آورد. بسیاری از دانشجویان رشته های پزشکی در سال پایانی دوره تحصیل خود در این کشور، وارد دوره های کارآموزی می شوند و این بهترین زمان برای اثبات توانمندی های آن ها به منظور ورود به بازار کار است. یک رادیولوژیست در ژاپن، ماهانه درآمدی در حدود 1650000JPY (ین ژاپن) را در اختیار خواهد داشت و این میزان از درآمد برای زندگی در رفاه اجتماعی و اقتصادی در این کشور بسیار مناسب است.

دانشگاه های ژاپن از کیفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردار هستند و دانشجویان می توانند با دانش روز در این دانشگاه ها آشنا شوند اما باید در نظر داشت که فرهنگ زندگی مبتنی بر کار در این کشور ممکن است باعث آزرده خاطر بسیاری از افراد شود. در صورتی که به دنبال بهترین مقاصد دنیا برای کار و زندگی هستید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *