ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در کانادا

رشته رادیولوژی در کانادا

رشته رادیولوژی در کانادا مانند سایر رشته های ارائه شده در دانشگاه های این کشور شرایط بسیار مناسبی را برای تحصیل دانشجویان خارجی ایجاد میکند. از دیرباز تا کنون دانشگاه های کانادا پیشرفته های بسیار زیادی را به خود دیده اند و همین مسئله سبب شده است تا در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله رادیولوژی، نام دانشگاه های این کشور در جمع برترین های جهانی قرار داشته باشد. امکان تحصیل در این کشور در رشته رادیولوژی بدون نیاز به شرکت در آزمون های ورودی سبب شده است تا این رشته به یکی از رشته های پرمتقاضی برای شهروندان خارجی تبدیل شود.

رشته رادیولوژی به عنوان یکی از زیر شاخه های علوم پزشکی در کشور کانادا از جمله رشته هایی است که در بازار کار نیز متقاضیان بسیار زیادی دارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان زیادی تمایل به شرکت در این رشته داشته باشند چراکه می توانند اطمینان داشته باشند که پس از پایان دوره آموزش خود در دانشگاه، می توانند جذ بازار کار کانادا شده و از این طریق اقامت دائم این کشور را نیز برای خود و اعضای خانواده به ارمغان آورند. از آن جا که این رشته از جمله رشته های برتر در کشور کانادا به حساب می آید، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله روند ورود به رشته رادیولوژی در کانادا را مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در کانادا

اگر فردی رزومه قدرتمند آموزشی در اختیار دارد، بهتر است که در دانشگاه های تراز اول جهانی به تحصیل بپردازد و خوشبختانه کانادا یکی از کشورهای تراز اول جهان برای تحصیل در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله رادیولوژی است. در حال حاضر دانشگاه تورنتو به مانند بسیاری رشته های دیگر، بهترین دانشگاه کانادا برای تحصیل در رشته رادیولوژی است تا جایی که توانسته است رتبه 20 جهان در این رشته را به خود اختصاص دهد. دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان دومین دانشگاه برتر کانادا در این رشته، رتبه 37 را در اختیار گرفته است و دانشگاه غربی که در شهر لندن در استان انتاریو قرار دارد، در جایگاه 82 جهان قرار گرفته است.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در کانادا

دانشگاه مک گیل و دانشگاه مونترئال که هردو در استان کبک قرار دارند نیز از جمله دانشگاه های تراز اول کانادا برای تحصیل در رشته رادیولوژی به حساب می آیند که به ترتیب رتبه های 105 و 112 جهان را به دست آورده اند. در رتبه ششم برترین دانشگاه های کشور کانادا، دانشگاه اتاوا قرار دارد و رتبه هفتم نیز به دانشگاه کلگری رسیده که به ترتیب در رتبه های 116 و 135 جهان در این رشته قرار گرفته اند.

به طور کلی می توان گفت که تحصیل در کانادا یک امتیاز بسیار بزرگ برای کسانی است که قصد ورود به این گروه آموزشی را دارند. کیفیت بالای آموزش در این کشور سبب خواهد شد تا دانشجویان پس از دوره تحصیل خود آماده ورود به بازارهای کار جهانی شوند و شانس بالایی برای رسیدن به کار در بهترین بیمارستان های جهان را داشته باشند.

هزینه رشته رادیولوژی در کانادا

علاقمندان به مهاجرت به کانادا باید در نظر داشته باشند که هزینه های تحصیل در کشور کانادا به نسبت بسیاری از کشورهای جهان بسیار زیاد است و به همین دلیل نمی توان به همه افراد پیشنهاد کرد که کانادا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. در بسیاری از دانشگاه های کانادا امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد اما این که دانشگاه تمام هزینه های مربوط به تحصیل در این کشور را کسر کند بسیار دشوار است. همچنین دانشجویان می توانند از وام های تحصیلی برای کاهش هزینه های خود استفاده کنند.

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در کانادا

با پرداخت چنین هزینه هایی تقریبا می توان گفت که بسیاری از افراد امکان ورود به کانادا را پیدا نمی کنند اما دولت این کشور شرایطی را فراهم کرده است که شهروندان خارجی امکان کار ضمن تحصیل در این کشور را داشته باشند و بتوانند 20 ساعت در هفته در این کشور کار کنند. افرادی که به همراه همسر خود به کشور کانادا مهاجرت کرده باشند، قادر خواهند بود تا با استفاده از ویزای تحصیلی کانادا، به مدت 40 ساعت در هفته کار کنند و از این بابت می توان گفت که دغدغه ای برای دانشجویان خارجی در این رابطه وجود ندارد.

بررسی شرایط کار در کشور کانادا برای رادیولوژیست ها

یک رادیولوژیست برای این که بتواند در کشور کانادا کار کند، باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کند اما در صورتی که در کانادا تحصیل کرده باشد، قادر خواهد بود تا به صورت مستقیم وارد بازار کار شده و شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کند. علاقمندان به کار در کانادا می توانند با این روش به سادگی خود را وارد بازار کار کنند و از چالش های به وجود آمده در برنامه اکسپرس انتری خود را رها کنند.

رادیولوژیست ها از جمله نیروهای کاری هستند که شغل آن ها در دسته مشاغل مورد نیاز قرار دارد و به همین دلیل است که می توان انتظار داشت دانشجویان بلافاصله پس از پایان دادن دوره آموزش خود بتوانند در این کشور به کار دست پیدا کنند. از همین رو است که به بسیاری از علاقمندان به ورود به دنیای پزشکی توصیه می شود که رشته هایی مانند رادیولوژی را برای خود انتخاب کنند تا بتوانند ضمن افزایش شانس خود برای دریافت پذیرش، در بازار کار نیز شرایط مناسب تری برای کار و کسب درآمد داشته باشند. یک رادیولوژیست در کشور کانادا به طور متوسط 29800$ (دلار کانادا) درآمد ماهانه کسب می کند که بیش از 3.2 برابر متوسط درآمد در این کشور است.

شرایط پذیرش در رشته رادیولوژی در کانادا

معیار دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجویان در رشته رادیولوژی برای هر سطح دوره متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا به خوبی با شرایط پذیرش دانشگاه های این کشور در رشته رادیولوژی آشنا شوید. شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا در رشته رادیولوزی به شرح زیر می باشد.

  • تمامی دانشجویان متقاضی برنامه کارشناسی رادیولوژی باید تحصیلات متوسطه خود را از یک هیئت معتبر در علوم زیستی به پایان رسانده باشند.
  • دانشجویانی که برای برنامه کارشناسی ارشد درخواست می کنند، باید دارای مدرک تحصیلات تکمیلی در فناوری پرتو پزشکی یا دوره ی معادل آن باشند.
  • دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند، باید دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تصویربرداری پزشکی و فناوری پرتو یا دوره معادل آن باشند.

دوره های تحصیلی مختلف در رشته رادیولوژی در کانادا

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در کانادا به ویژه در رشته رادیولوژی، امکان انتخاب دوره های مختلف تحصیلی در این رشته می باشد. به عبارت دیگر، دوره رادیولوژی در کانادا به دسته های مختلفی تقسیم می شود، که دانشجویان با توجه به هدف خود می توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. به این ترتیب، بهتر از قبل از عزیمت به این کشور به خوبی با دوره های تحصیلی مختلف در رشته رادیولوژی در کانادا آشنا شوید. همچنین لازم به ذکر است که، دانشجویان بین المللی می توانند تخصص مورد نظر خود را قبل از پذیرش انتخاب کنند.

اگر به دنبال راهی برای رسیدن به اقامت کشور کانادا یا سایر کشورهای برتر جهان هستید، کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در مسیر رسیدن به خواسته های مهاجرتی همراهی و راهنمایی کنند.

سوالات تخصصی که در راستای رشته رادیولوژی در کانادا در ذهن متقاضیان شکل می گیرد عبارتند از:

  • معرفی بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در کانادا چگونه است؟ اگر فردی رزومه قدرتمند آموزشی در اختیار دارد، بهتر است که در دانشگاه های تراز اول جهانی به تحصیل بپردازد و خوشبختانه کانادا یکی از کشورهای تراز اول جهان برای تحصیل در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله رادیولوژی است. در حال حاضر دانشگاه تورنتو به مانند بسیاری رشته های دیگر، بهترین دانشگاه کانادا برای تحصیل در رشته رادیولوژی است تا جایی که توانسته است رتبه 20 جهان در این رشته را به خود اختصاص دهد. دانشگاه بریتیش کلمبیا به عنوان دومین دانشگاه برتر کانادا در این رشته، رتبه 37 را در اختیار گرفته است و دانشگاه غربی که در شهر لندن در استان انتاریو قرار دارد، در جایگاه 82 جهان قرار گرفته است.
  • بررسی شرایط کار در کشور کانادا برای رادیولوژیست ها چگونه است؟ یک رادیولوژیست برای این که بتواند در کشور کانادا کار کند، باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کند اما در صورتی که در کانادا تحصیل کرده باشد، قادر خواهد بود تا به صورت مستقیم وارد بازار کار شده و شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کند. علاقمندان به کار در کانادا می توانند با این روش به سادگی خود را وارد بازار کار کنند و از چالش های به وجود آمده در برنامه اکسپرس انتری خود را رها کنند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *