ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در شیلی

رشته رادیولوژی در شیلی

تحصیل در رشته رادیولوژی در شیلی را می توان به عنوان یکی از معدود گزینه های مناسب برای تحصیل در این رشته معرفی کرد. دانشگاه های معتبر با کیفیت مناسب در این کشور برای تحصیل در رشته رادیولوژی وجود دارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه، شرایط مناسبی برای ورود به بهترین کشورهای جهان داشته باشند. دانشگاه های شیلی در طول سال های اخیر توانسته اند همگام با دانشگاه های برزیل و آرژانتین پیشرفت زیادی را در زمینه علوم مختلف ارائه کنند و چنین مفهومی شرایطی را ایجاد کرده است که شیلی را بتوان به عنوان مقصدی ارزان قیمت برای تحصیل در خارج از کشور دانست.

در حال حاضر رشته رادیولوژی در بسیاری از موارد مورد توجه علاقمندان به رشته های گروه پزشکی قرار نمی گیرد و یکی از عمده ترین دلایل آن است که دانشجویان تمایل بیشتری به رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و تخصص های ویژه پزشکی دارند اما در حقیقت رشته رادیولوژی نیز یکی از رشته های پرکاربرد در گروه پزشکی است که می تواند شرایط مناسبی را برای متقاضیان کار در این حوزه ایجاد کند و از نظر جایگاه اجتماعی نیز شرایطی کاملا مشابه دارد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که آیا تحصیل در رشته رادیولوژی در شیلی انتخابی مناسب برای آینده دانشجویان خواهد بود یا خیر.

  • بهترین دانشگاه های شیلی برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در رشته رادیولوژی در این کشور چقدر است؟
  • آیا به دانشجویان خارجی اجازه کار ضمن و پس از تحصیل در شیلی داده می شود؟
  • شرایط اقامت رادیولوژیست ها در کشور شیلی چگونه است؟

بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در کشور شیلی

همان گونه که در بخش ابتدایی نیز اشاره داشتیم، دانشگاه های شیلی در طول سال های گذشته فعالیت های مناسی در زمینه تولید علم داشته اند و همین مسئله سبب شده است که شیلی به یکی از 3 کشور برتر آمریکای جنوبی برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف تبدیل شود. در رشته رادیولوژی نیز می توان توسعه برخی از دانشگاه های این کشور در این رشته را مشاهده کرد.

دانشگاه کاتولیک شیلی توانسته به عنوان بهترین دانشگاه این کشور در رشته رادیولوژی، رتبه نهم در آمریکای جنوبی و همچنین 522 جهان را به خود اختصاص دهد این دانشگاه بیش از 32500 دانشجوی در حال تحصیل در رشته های مختلف دارد که نشان از برتری این دانشگاه در اذهان عمومی دارد. در جایگاه دوم نیز دانشگاه شیلی قرار دارد که بزرگ ترین دانشگاه این کشور است اما در این رشته رتبه دهم آمریکای جنوبی و 564 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه توسعه شیلی که در شهر سانتیاگو قرار دارد نیز با قرار گرفتن در رتبه 789 جهان سومین دانشگاه تراز اول این کشور برای تحصیل در رشته رادیولوژی شناخته می شود. دانشجویان همچنین می توانند دانشگاه لا فرونترا را نیز به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند که رتبه ای بهتری 940 را در جهان به دست نیاورده است.

بهترین دانشگاه های رشته رادیولوژی در کشور شیلی

هزینه تحصیل رشته رادیولوژی در شیلی

یکی از چالش هایی که دانشجویان به ویژه در رشته های پزشکی با آن روبرو هستند، هزینه هایی است که به عنوان دانشجوی خارجی باید در کشور مقصد پرداخت کنند. خوشبختانه هزینه های مربوط به تحصیل در شیلی بسیار مناسب است و دانشجویان ایرانی نیز می توانند هزینه های سالانه آن را پرداخت کنند.

در زمینه هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور نیز می توان گفت که دانشجویان ماهانه به حدود 700$ تا 1000$ (دلار) در سال نیاز خواهند داشت و این مبلغی است که می توان از آن به عنوان یک هزینه متعادل برای زندگی دانشجویی در بسیاری از کشورهای جهان نیز یاد کرد. در تصویر زیر متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در کشور شیلی به عنوان دانشجوی رشته رادیولوژی نشان داده شده است.

متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در کشور شیلی

اگرچه هزینه های زیادی برای تحصیل در شیلی پرداخت نمی شود، اما باید در نظر داشت که دانشجویان در این کشور امکان کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت و به همین منظور تمام هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی آن ها در این کشور باید شخصا توسط دانشجویان پرداخت شود و امکان دریافت هرگونه کمک هزینه تحصیل در این کشور بسیار محدود است.

شرایط اقامت رادیولوژیست ها در کشور شیلی

نکته قابل توجهی که در رابطه با تحصیل در شیلی وجود دارد آن که دانشجویان با تحصیل در این کشور امکان کار پس از تحصیل در این کشور را خواهند داشت و از این طریق می توانند به اقامت کاری شیلی نیز دست پیدا کنند. یک رادیولوژیست در کشور شیلی درآمدی در حدود 3250000CLP (پزوی شیلی) در ماه را به دست می آورد و این موضوع نشان از سطح رفاه اقتصادی این افراد در شیلی دارد.

برای کار در شیلی به عنوان یک رادیولوژیست بهتر است تحصیل در این کشور به عنوان راه میانبر استفاده شود تا فرد نیازی به دریافت مدرک معادلسازی و همچنین پیشنهاد کاری از خارج از خاک این کشور نباشد. با این حال با توجه به هزینه هایی که تحصیل در شیلی به همراه دارد، توصیه می شود با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از اطلاعات ایشان در زمینه اعزام دانشجو به شیلی بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته رادیولوژی در شیلی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته رادیولوژی در شیلی پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته رادیولوژی در شیلی انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ تحصیل رشته رادیولوژی در شیلی به دلیل وجود موسسات معتبر آموزشی در این کشور بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • آیا امکان دریافت بورسیه دانشجویی برای تحصیل رشته رادیولوژی در شیلی وجود دارد؟ متاسفانه دانشگاه های پزشکی در شیلی بورسیه های دانشجویی معتبری را برای دانشجویان این رشته تحصیلی ارائه نکره اند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *