ویزای تحصیلی

رشته زمین شناسی در عمان

رشته زمین شناسی در عمان

تحصیل در رشته زمین شناسی در عمان از آن جهت برای بسیاری از افراد جذابیت پیدا می کند که می توانند پس از تحصیل به درآمدی بسیار بالا برسند. با این حال باید بیان داشت که تحصیل در عمان از نظر مقرون به صرفه بودن شرایط چندان مناسبی ندارد و اگرچه هزینه های تحصیل در این کشور بسیار بالا است، اما باید در نظر داشت که کیفیت تحصیل در آن در سطح پایینی قرار دارد و دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند، در نتیجه افراد پس از پایان دوره تحصیل خود نمی توانند در ایران به ادامه تحصیل پرداخته یا کار کنند.

عمان اگرچه یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و همچنین واحد پولی این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد، اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که شرایط تحصیل در کشور عمان از نظر علمی در بسیاری از مواقع نمی تواند مورد تایید باشد. چندین دانشگاه به عنوان زیر شاخه دانشگاه های آمریکایی و انگلیسی در عمان احداث شده اند اما این دانشگاه ها به هیچ عنوان کیفیت تحصیل در دانشگاه اصلی را ارائه نمی کنند و در حقیقت مسیری برای پرورش اساتید برای دانشگاه مرجع هستند. با توجه به علاقه بسیاری که برای مهاجرت به عمان در سال های اخیر وجود داشته است، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در عمان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در عمان چیست؟
  • بودجه مورد نیاز برای تحصیل زمین شناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور عمان به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک زمین شناس در عمان چقدر خواهد بود؟

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در عمان

رشته زمین شناسی یکی از رشته های تحصیلی است که برای دریافت مدرک تحصیلی آن دانشجویان نیاز به منابع علمی بسیار معتبر دارند و از طرف دیگر، اساتید دانشگاهی باید بهترین نوع آموزش را ارائه کنند. با توجه به این که عمان از نظر آموزش در سطح بسیار خوبی قرار ندارد، به همین دلیل است که نمی توان این کشور را به علاقمندان به رشته زمین شناسی پیشنهاد کرد. با همه این تفاسیر، طول دوره تحصیل رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی در این کشور 4 سال است و در مقطع کارشناسی ارشد نیز 2 ساله خواهد بود. در حال حاضر امکان تحصیل در مقطع دکترا در این رشته تحصیلی برای دانشجویان وجود ندارد.

به این دلیل که درصد قابل توجهی از اساتید دانشگاهی در کشور عمان مدعو هستند، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی کاملا امکان پذیر است و این مسئله ای است که بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می کند چراکه نیازی به یادگیری زبان عربی به عنوان زبان رسمی این کشور برای تحصیل نیست. با همه این تفاسیر، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته بسیار محدود هستند و همین مسئله با وجود اینکه کیفیت آموزش در این کشور چندان بالا نیست، سبب شده است تا رقابت برای دریافت صندلی های آموزشی در این کشور بالا باشد.

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در عمان

هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در عمان

یکی از مواردی که می تواند شرایط تحصیل دانشجویان را تغییر دهد، هزینه هایی است که باید برای تحصیل و زندگی خود در کشور مقصد پرداخت کنند. هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در عمان برای هر ترم تحصیل 2500$ (دلار) است در نتجه دانشجویان باید سالیانه 5000$ (دلار) را صرفا به عنوان هزینه تحصیل در این کشور پرداخت کنند و علاوه بر این نیز باید هزینه مربوط به هر واحد تحصیلی را نیز پرداخت کنند. در صورتی که هر دانشجو 15 واحد درسی را در هر ترم اخذ نماید، باید بین 7000$ تا 9000$ (دلار) دیگر را به عنوان شهریه دروس خود به دانشگاه پرداخت کند.

در سوی دیگر دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود نیز توجه داشته باشند. هزینه زندگی در عمان برای دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند چیزی در حدود 800$ (دلار) در ماه است اما دانشجویانی که آپارتمان شخصی خود را اجاره کنند، باید انتظار هزینه ای در حدود 1000$ (دلار) در ماه را نیز داشته باشند.

دانشجویان در کشور عمان، همچون سایر کشورهای عربی اجازه کار ضمن تحصیل را نخواهند داشت و در نتیجه باید تمامی هزینه های موجود خود در این کشور را صرف هزینه تحصیل و زندگی خود در این کشور کنند. در بسیاری از کشورهای اروپایی چنین امکانی به دانشجویان داده شده است تا بتوانند بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند و از دغدغه های مالی آن ها کاسته شود.

درآمد یک زمین شناس در کشور عمان

بسیاری از افراد امروزه به دنبال آن هستند تا با کار در کشور عمان شرایطی را فراهم کنند که ماهانه به درآمد بسیار بالایی دسترسی داشته باشند. یکی از راه هایی که می تواند فرد را به کار در این کشور برساند، شرایط تحصیل در عمان است. افرادی که دوره تحصیلی خود را در کشور عمان به پایان رسانده باشند این فرصت را خواهند داشت که ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و اجازه کار در این کشور را به دست آورند.

نیروی کار در کشور عمان از درآمد بسیار بالایی برخوردار است و این مسئله شاید یکی از جذاب ترین فاکتورها برای پذیرش تحصیل در کشور عمان است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای مدتی کوتاه در کشور عمان کار کنند و سرمایه مناسبی را جمع آوری کنند و پس از آن بتوانند شرایط بهتری را برای زندگی خود فراهم کنند. زمین شناسان در کشور عمان نیز از درآمد بسیار مناسبی برخوردار هستند و در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

درآمد ماهانه یک ژئولوژیست در کشور عمان

اگرچه سطح درآمد در کشور عمان بسیار مناسب است اما به بسیاری از علاقمندان تحصیل در خارج از کشور توصیه می شود تا این کشور را برای تحصیل انتخاب نکنند. ضمن آنکه عمان به شهروندان خارجی اقامت دائمی اعطا نمی کند در نتیجه هر فرد پس از پایان دوره کاری خود در این کشور باید خاک آن را ترک کند. در صورت تمایل به کار در بهترین کشورهای جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *