ویزای تحصیلی

رشته سم شناسی در اندونزی

رشته سم شناسی در اندونزی

تحصیل رشته سم شناسی در اندونزی یکی از بهترین گزینه های آسیای شرقی برای علاقمندان به این رشته محسوب می شود. برخلاف باورهای عمومی، دانشگاه های اندونزی در رشته سم شناسی توانسته اند جایگاه های نسبتا مناسبی را به دست آورند و از طرفی دانشگاه های بسیار زیادی برای تحصیل رشته مذکور در اندونزی وجود دارد که می توان به کمک آن شرایط مناسبی را برای خود ایجاد کرد. یکی از نکات قابل توجه برای تحصیل رشته سم شناسی در اندونزی آن است که دانشگاه های متعددی در این کشور برای این رشته وجود دارد و می توان با توجه به رزومه خود یک دانشگاه مناسب را انتخاب کرد. در ادامه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل سم شناسی در اندونزی به عنوان یکی از کشورهای مناسب آسیایی پرداخته اند.

در ادامه این گفتار به سوالات اساسی در خصوص شرایط تحصیل این رشته در اندونزی پاسخ داده می شود.

  • شرایط تحصیل رشته سم شناسی در این کشور چگونه است؟
  • مهم ترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل در رشته سم شناسی کدامند؟
  • آیا اندونزی از کشورهای گران قیمت برای تحصیل در رشته سم شناسی است؟
  • فرایند رسیدن به کار در اندونزی برای علاقمندان به این رشته چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در اندونزی

علاقمندان به تحصیل رشته سم شناسی در اندونزی باید در نظر داشته باشند که تحصیل در این کشور می تواند به رزومه آن ها اعتبار مناسبی ببخشد چراکه در حال حاضر از نظر علمی شرایط مناسبی را در رتبه بندی های جهانی دارند. تحصیل رشته سم شناسی به مانند سایر کشورهای جهان، در اندونزی نیز در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا انجام می شود و دانشجویان برای ورود به این رشته باید در مقطع کارشناسی خود در رشته های مشابه تحصیل کرده باشند. مهم ترین رشته های تحصیلی مرتبط با رشته سم شناسی عبارتند از:

  • شیمی دارویی
  • داروسازی
  • داروشناسی
  • پزشکی
  • زیست شناسی و غیره

در حال حاضر تحصیل رشته سم شناسی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است و این می تواند یک امتیاز بزرگ برای علاقمندان به این رشته باشد. در حال حاضر باید در نظر داشت که تحصیل رشته سم شناسی در این کشور در یک دوره 2 ساله در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر است و در برخی از مواقع خاص ممکن است یک ترم به دوره تحصیل دانشجویان برخی از رشته های خاص اضافه شود.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در اندونزی

معرفی دانشگاه های برتر رشته سم شناسی در اندونزی

باید در نظر داشت که بر خلاف باورهای عمومی، دانشگاه های اندونزی در این رشته از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و به همین دلیل می توان آن ها را برای تحصیل خود در این کشور انتخاب کرد. برخی از مهم ترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل در این رشته عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های اندونزی برای تحصیل در رشته سم شناسی

در حال حاضر دانشجویان علاقمند به تحصیل در این رشته می توانند در این 5 دانشگاه بهترین شرایط را داشته باشند ولی در شرایط کلی دانشگاه های 17 گانه اندونزی برای تحصیل در این کشور شرایط متفاوت تری را نیز ارائه می کنند و افراد با توجه به رزومه خود می توانند اقدام به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور کرده و بهترین شرایط را برای خود ایجاد کنند.

هزینه تحصیل رشته سم شناسی در اندونزی

یکی از مهم ترین نکاتی که دانشجویان پیش از مهاجرت به خارج از کشور باید به آن توجه داشته باشند، مجموعه هزینه هایی است که بعد از ورود به کشور مقصد باید پرداخت کنند. هزینه تحصیل در کشور اندونزی چندان زیاد نیست اما زندگی در این کشور به مانند سایر کشورهای آسیای شرقی پر هزینه است و به همین دلیل به علاقمندان توصیه می شود تا پیش از مهاجرت به اندونزی هزینه های خود را به طور کامل محاسبه کنند.

هزینه یک سال تحصیل رشته سم شناسی در اندونزی برای دانشجویان خارجی در حدود 3800$ تا 4500$ (دلار) در سال است و هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان به حدود 1000$ (دلار) در سال می رسد. باید در نظر داشت که در حال حاضر قوانین کشور اندونزی به دانشجویان خارجی اجازه نمی دهد که به کار ضمن تحصیل مشغول شوند و این بزرگ ترین فشار اقتصادی را به دانشجویان وارد خواهد کرد.

شرایط کار سم شناسان در اندونزی

یک سم شناس در اندونزی می تواند به عنوان نیروی کار در این کشور به فعالیت اقتصادی مشغول شود و از این طریق درآمد کسب کند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر کیفیت زندگی در اندونزی به گونه ای نیست که بتوان آن را به عنوان یکی از کشورهای مطرح و مورد پسند خود در نظر گرفت. متوسط درآمد یک سم شناس در این کشور 13700000IDR (روپیه) در ماه است و می توان گفت که این درآمد مناسبی برای زندگی در این کشور است. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *