ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در فیلیپین

رشته شنوایی سنجی در فیلیپین

رشته شنوایی سنجی در فیلیپین با هزینه پایین امکان پذیر می باشد اما چون کشوری د رحال توسعه و بعضا ناامن است طرفداران زیادی ندارد. اگرچه امکان تحصیل در رشته مزبور در فیلیپین به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است اما بهتر است فرد به منظور کاریابی در فیلیپین به زبان رسمی این کشور نیز تسلط داشته باشد. فیلیپین یکی از بهترین مکان ها برای دانشجویانی است که می خواهند در خارج از کشور با قیمت های مقرون به صرفه و کیفیت بالا تحصیل کنند , فیلیپین گزینه های بسیار خوبی برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان علاقه مند به دوره های انگلیسی، آموزش خلبانی و دوره های مرتبط با MBBS /MD /پزشکی ارائه می دهد.

هزینه تحصیل و زندگی در این کشور 800$ تا 1500$ (دلار آمریکا) در ماه بسته به دوره، نوع اتاق خوابگاه. این مبلغ باید 2 هفته قبل از ثبت نام پرداخت شود. در مقایسه با کشورهای دیگر با کیفیت آموزشی مشابه، هزینه تحصیل در فیلیپین با احتساب سایر هزینه ها بسیار ارزان تر است. با این وجود، خارجیانی که مایل به تحصیل در فیلیپین هستند نیز می توانند با استفاده از ویزای بازدید موقت 9(a) وارد این کشور شوند که ممکن است به ویزای دانشجویی 9(f) یا مجوز تحصیل ویژه (SSP) در فیلیپین تبدیل شود. در سال 2022 فیلیپین جزو کشورهای پرطرفدار نیست با این وجود در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص تحصیل در فیلیپین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته شنوایی سنجی در فیلیپین چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی کدام اند؟
  • درآمد حاصل از رشته شنوایی سنجی در این کشور چقدر است؟

درآمد رشته شنوایی سنجی در فیلیپین

کار در فیلیپین با رشته شنوایی سنجی ممکن است هرچند به این منظور فرد باید ابتدائا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش گرفته باشد. پس از فارغ التحصیلی در صورت تسلط به هر دو زبان انگلیسی و فیلیپینی افراد می توانند در این کشور مشغول به کار به عنوان متخصص شنوایی سنجی شوند. هرچند کار در فنلاند، فرانسه، آمریکا، کانادا، ایتالیا، مجارستان، اتریش، آلمان، دانمارک، انگلیس، استرالیا و غیره، در رشته مزبور به مراتب بهتر از فیلیپین می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود درآمد رشته شنوایی سنجی در فیلیپین بیان گردیده است:

درآمد رشته شنوایی سنجی در فیلیپین

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در فیلیپین

اگرچه فیلیپین نسبت به تحصیل در فنلاند، دانمارک، آمریکا، استرالیا، کانادا و غیره، ارزان قیمت تر است، اما آینده کاری رشته شنوایی سنجی نیز در این کشورها بهتر از فیلیپین می باشد. با این وجود معیار هزینه تحصیل برای بسیاری از دانشجویان بین المللی، کلیدی ترین معیار جهت انتخاب کشور مورد نظر می باشد. برای تحصیل در فیلیپین دانشجویان رشته شنوایی سنجی با توجه به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و ملیت خود باید شهریه های متفاوتی را پرداخت نمایند. اما به طور حدودی می توان شهریه رشته شنوایی سنجی در فیلیپین را سالانه بین 3000$ تا 6000$ (دلار آمریکا) می باشد. البته باید هزینه زندگی در فیلیپین را نیز به این رقم افزود هرچند فیلیپین را می توان جزو کشورهای نسبتا ارزان قیمت طبقه بندی کرد. هزینه زندگی در فیلیپین به طور معمول به شرح ذیل می باشد:

  • هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 1785$ (دلار آمریکا) بدون اجاره است.
  • هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 520$ (دلار آمریکا) می باشد.

به این رقم باید اجاره مسکن در فیلیپین را نیز افزود که در سال 2022 به شرح جدول ذیل می باشد:

نوع مسکنحدود اجاره بهای ماهانه در فیلیپین (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهاز 175$ تا 315$
آپارتمان 3 خوابهاز 375$ تا 660$

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در فیلیپین

در صورت تامین هزینه های تحصیل و زندگی در فیلیپین نوبت به انتخاب دانشگاه و تلاش برای اخذ پذیرش در رشته شنوایی سنجی می رسد. از جمله بهترین دانشگاه های این کشور برای رشته مزبور می توان به موارد ذیل اشاره نمود هرچند توجه شود در مجموع فیلیپین دانشگاه های خیلی ممتازی در سطح بین المللی ندارد:

  • University of the Philippines Diliman
  • Ateneo de Manila University
  • University of Santo Tomas
  • De La Salle University
  • University of the Philippines System
  • University of San Carlos

بهترین دانشگاه ها برای رشته شنوایی سنجی در فیلیپین

اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین

به منظور تحصیل در فیلیپین دو گام اصلی باید برداشته شود که عبارت هستند از: اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور فیلیپین و اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین. به منظور ویزای تحصیلی فیلیپین هم مدارک متعددی باید تهیه و تقدیم شود که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزای غیر مهاجرتی تکمیل شده
  • دو عکس به اندازه پاسپورت با استفاده از پس زمینه ساده که در 6 ماه گذشته گرفته شده است.
  • شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در فیلیپین، مدرک زبان معتبر و گواهی تمکن مالی بانک نیز از دیگر مدارکی هستند که به منظور اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین دانشجویان باید تهیه و به سفارت این کشور تقدیم نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است در خصوص رشته شنوایی سنجی در فیلیپین توضیحاتی ارائه گردیده که امید است مطالعه آن ها مفید واقع شده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *