ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در روسیه

رشته شهرسازی در روسیه

تحصیل در رشته شهرسازی در روسیه به شما این فرصت را می دهد تا بتوانید در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل بپردازید. دانشگاه های بسیار زیادی در روسیه به ارائه رشته شهرسازی می پردازند و این مسئله سبب شده است تا علاقمندان به آن، آزادی های عمل زیادی در انتخاب محل تحصیل خود داشته باشند. دانشگاه های روسیه در بسیاری از رشته های تحصیلی در منطقه شرق اروپا پیشگام هستند و رشته های مختلف را با کیفیت بسیار بالایی ارائه می کنند. در چنین شرایطی می توان گفت که روسیه یکی از بهترین کشورهای این منطقه برای تحصیل در خارج از کشور است.

دولت روسیه برنامه بسیار جامعی را برای تقویت کیفیت آموزش در این کشور در طراحی کرده است و به همین دلیل از دانشگاه های دولتی روسیه حمایت می کند تا بتوانند کیفیت آموزش در این کشور را تا حد زیادی افزایش دهند و از این طریق مسیر جذب دانشجویان خارجی را فراهم آورند چراکه این مسئله سبب می شود تا روسیه سرمایه خارجی بیشتری را به خود جذب کند و در نتیجه از نظر اقتصادی نیز پیشرفت کند ضمن آن که توسعه علوم دانشگاهی سبب افزایش قدرت علمی این کشور نیز خواهد شد. از همین رو، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به تحلیل و بررسی شرایط تحصیل در رشته شهرسازی در روسیه پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های روسیه برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • آیا می توان در روسیه به بورسیه تحصیلی دست یافت؟
  • مزایای تحصیل در روسیه در رشته شهرسازی چیست؟
  • متوسط درآمد یک شهرساز در کشور روسیه چقدر است؟

بهترین موسسات علمی رشته شهرسازی در روسیه

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، دانشگاه های بسیار زیادی در روسیه به ارائه رشته شهرسازی می پردازند اما برخی از آن ها جایگاه بسیار خوبی در رتبه بندی های جهانی دارند. در تصویر زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با این دانشگاه ها یافت.

بهترین موسسات علمی رشته شهرسازی در روسیه

علاوه بر دانشگاه های تراز اولی که از آن ها یاد شد، همچنان دانشگاه با کیفیت دیگری نیز در کشور روسیه برای علاقمندان به تحصیل در رشته شهرسازی وجود دارد که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه دولتی اورال با رتبه 351 در شهر اکاترنبورگ
  • ITMO در شهر سنت پترزبورگ با رتبه 365
  • پلی تکنیک پیتر بزرگ در سنت پترزبورگ با رتبه 393
  • دانشگاه علوم تکنولوژی MISIS با رتبه 487 در شهر مسکو و دانشگاه های متعدد دیگر

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در روسیه

باید در نظر داشت که شرایط تحصیل در روسیه با بسیاری از کشورهای جهان متفاوت است و تنها کشورهای جدا شده از شوروی از این قانون تبعیت می کنند. دانشجویان خارجی برای ورود به رشته شهرسازی یا سایر رشته های تحصیلی در این کشور باید ابتدا وارد دوره های پادفک شوند یا اگر توانایی تحصیل به صورت جداگانه را دارند، در آزمون های مربوط به آن شرکت کنند. این آزمون در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار می شود و بدون شرکت در این دوره، امکان ورود به دانشگاه های روسیه وجود ندارد.

دانشجویان می توانند در این دوره زبان روسی را نیز فرا بگیرند و به زبان روسی در این کشور تحصیل کنند تا علاوه بر این که شانس کاریابی خود را بیشتر کنند، تعداد دانشگاه های بیشتری را برای رسیدن به رشته شهرسازی در دسترس خود داشته باشند. در دوره های پادفک زبان روسی نیز به دانشجویان آموزش داده می شود و به همین دلیل است که می توان بدون نیاز به مدرک زبان در این کشور، پذیرش دریافت کرد.

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در روسیه

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کشور روسیه

یکی از امتیازاتی که تحصیل در روسیه نه تنها در رشته شهرسازی بلکه در سایر رشته ها به همراه دارد، امکان تحصیل با هزینه های بسیار کم است. متوسط هزینه تحصیل در رشته شهرسازی در کشور روسیه در حدود 1800$ تا 3200$ (دلار) در سال است و در برخی از دانشگاه های این کشور ممکن است تا 6000$ (دلار) در سال نیز افزایش پیدا کند که معمولا دانشگاه های خصوصی این کشور هستند.

در اکثر شهرهای بزرگ روسیه هزینه زندگی برای دانشجویان خارجی در حدود 550$ تا 700$ (دلار) در ماه است اما در بسیاری دیگر از شهرهای این کشور می توان با در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 350$ (دلار) در ماه، هزینه زندگی خود را به طور کامل پرداخت کنند. متاسفانه در روسیه شانس کمی برای دریافت بورسیه وجود دارد اما دانشجویان می توانند با دریافت مجوز، به صورت محدود و برای 4 ساعت در روز در این کشور به کار مشغول شوند و شرط ثانویه آن است که میزان ساعت های کاری آن ها در هفته از 20 ساعت افزایش پیدا نکند.

شرایط کار رشته شهرسازی در کشور روسیه

روسیه به عنوان یکی از قدرت های اقتصادی جهان شرایط سختی برای مهاجرت کاری در نظر گرفته است اما افرادی که در این کشور تحصیل کرده باشند، می توانند مسیر ساده تری برای رسیدن به شغل را طی کنند. رشته شهرسازی یکی از رشته هایی است که در سال های اخیر رشد چشمگیری را در روسیه تجربه کرده است و تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته در روسیه به خوبی این موضوع را نشان می دهد.

شرایط کار در رشته شهرسازی به گونه ای است که یک مهندس شهرساز در روسیه می تواند سالیانه مبلغی در حدود 889500₽ (روپیه) را به عنوان درآمد در اختیار داشته باشند و این میزان درآمد برای تامین مایحتاج زندگی در این کشور بسیار مناسب است. اگر اندیشه تحصیل در این کشور یا سایر کشورهای تراز اول جهان را در اختیار دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را در زمینه اعزام دانشجو به خارج از کشور راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *