ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در لیتوانی

رشته شهرسازی در لیتوانی

رشته شهرسازی در لیتوانی با توجه به کم هزینه بودن، امنیت اجتماعی بالا و غیره مورد توجه دانشجویانی از سرتاسر دنیا قرار دارد. آیا برای سال 2022 تا به حال به تحصیل در منطقه بالتیک اروپا فکر کرده اید؟ لیتوانی یا لیتووا یکی از سه کشور بالتیک به همراه لتونی و استونی است و در ساحل شرقی دریای بالتیک قرار دارد و خیلی ارزان قیمت است. لیتوانی کشور کوچکی است اما قطعاً شما را راضی خواهد گذاشت، زیرا در کشوری پر از خانه‌های رنگارنگ، قلعه‌ها، قلعه‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش قدم می‌زنید. اما چه چیزی لیتوانی را برای دانشجویان علاقمند سال 2022 منحصر به فرد می کند؟ اول از همه، اگر به دنبال یک مقصد تحصیلی اروپایی مقرون به صرفه هستید، لیتوانی مکانی عالی برای شما به عنوان یک دانشجوی اروپایی یا بین المللی است؛ چون هزینه های تحصیل و مسکن و زندگی از مقرون به صرفه ترین در اروپا هستند.

به علاوه، تحصیل در لیتوانی به شما این امکان را می دهد که شمال اروپا را به لطف موقعیت مرکزی آن کشف کنید؛ چون شما به راحتی می توانید از کشورهای نزدیک مانند سوئد یا فنلاند و همچنین کشورهای خواهر لیتوانی، لتونی و استونی دیدن کنید. زیرا شهرهای پایتخت آنها ریگا و تالین تنها چند ساعت با اتوبوس فاصله دارند و هزینه رفت و آمد نسبت به کشوری اروپای غربی، پایین تر است. یکی از قابل توجه ترین حقایق در مورد این کشور این است که در سال جاری لیتوانی یکی از سریع ترین سرعت های اینترنت در سطح جهان را دارد. همه این موارد باعث شده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله برای علاقمندان این کشور اطلاعاتی گردآوری کند:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در لیتوانی در سال 2022 چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی کدام اند؟

تحصیل رشته شهرسازی در لیتوانی

تحصیل رشته شهرسازی در لیتوانی

اگر تحصیل در لیتوانی را انتخاب کنید، این فرصت را خواهید داشت که با بازدید از مکان‌های تاریخی و موزه‌های منحصربه‌فرد در مورد تاریخ این کشور زیبا بیشتر کاوش کنید و همچنین در مورد استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 1990 اطلاعات کسب کنید. اگر در لیتوانی تحصیل می کنید، این تجربه دانش فرهنگی شما را غنی می کند، به شما در گسترش شبکه کمک می کند و مدارک تحصیلی بالایی را به شما ارائه می دهد. راهنمای مطالعه در لیتوانی ما را بخوانید تا دریابید که چرا این کشور کوچک بالتیک مکانی منحصر به فرد برای تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی در سال جاری است. برخی اطلاعات مهم درباره تحصیل در لیتوانی به طور خلاصه به شرح ذیل است:

مواردتوضیحات
پایتختویلنیوس
زبانلیتوانیایی
جمعیت2.7 میلیون نفر
مساحت کشور65300 کیلومتر مربع
تعداد دانشجویان بین المللی سال 20224562
سال تحصیلیاز سپتامبر تا ژوئن
واحد پولیورو
کد تماس370+

لیتوانی موسسات آکادمیک عالی، امکانات نوآورانه و بیش از 350 برنامه تحصیلی انگلیسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد و این کشور برای آموزش ارزش قائل است زیرا سواد در میان جوانان لیتوانیایی بالای 15 سال 100% است. در سال 2022 در لیتوانی می توانید به صورت تمام وقت یا پاره وقت به زبان انگلیسی تحصیل کنید. شما می توانید مهارت زبان انگلیسی خود را از طریق آزمون زبان تافل یا آیلتسی که مطابق حداقل های دانشگاه های لیتوانی باشد، ثابت کنید. تعدادی از دانشگاه های لیتوانی مانند دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه ویتاوتاس مگنوس در بین دانشگاه های برتر جهان در سال 2022 قرار دارند. سطح امنیت لیتوانی هم خوب است:

سطح امنیت لیتوانی

هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در لیتوانی

تحصیل در لیتوانی به اندازه کشورهایی مثل سوئیس، آلمان، ایتالیا، هلند، سوئد، دانمارک، کانادا و غیره، پرطرفدار نیست. با این حال ممکن است برخی افراد ترجیح دهند قبل از انتخاب نهایی، راجع به لیتوانی هم اطلاعات کافی داشته باشند. یکی از بخش های تشکیل دهنده هزینه تحصیل در کشور لیتوانی را هزینه زندگی در لیتوانی تشکیل می دهد که به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد. هزینه زندگی در لیتوانی ماهانه 400€ تا 600€ (یورو) است که تقریبا مشابه کشور مجارستان می باشد. بخش دیگر تشکیل دهنده هزینه های لیتوانی مربوط به شهریه رشته شهرسازی در این کشور می باشد. هزینه تحصیل در لیتوانی به مقطع تحصیلی و قوانین هر دانشگاهی بستگی دارد اما به طور کلی به شرح ذیل است:

مقاطع تحصیلیحدود هزینه سالانه تحصیل رشته شهرسازی در دانشگاه های مختلف لیتوانی (یورو)
کارشناسیاز 1000€ تا 5300€
کارشناسی ارشداز 2200€ تا 6500€

بهترین دانشگاه های شهرسازی لیتوانی هم عبارت هستند از:

رتبه ملی در سال 2022بهترین دانشگاه های لیتوانی برای رشته شهرسازیشهر
1Vilniaus UniversitetasVilnius
2Kauno technologijos universitetasKaunas
3Vilniaus Gedimino Technikos UniversitetasVilnius

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در لیتوانی در رشته شهرسازی یا سایر رشته های مورد نظر، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. از جمله مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی مورد نیاز است: نامه پذیرش قطعی دانشگاه، نامه تمکن مالی، مدرک زبان معتبر، محل اقامت داشتن در لیتوانی، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، کارت دریافت واکسن های مورد قبول لیتوانی و غیره. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در رشته شهرسازی در لیتوانی اطلاعاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *