ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در کویت

رشته شهرسازی در کویت

رشته شهرسازی در کویت ممکن است طرفداران خاص خود را داشته باشد؛ هرچند این کشور دانشگاه های خیلی مطرحی در سطح جهانی ندارد. دلایلی از جمله ثروت کویت، امنیت اجتماعی و اقتصادی، درآمد بالا، ارزش پول ملی، هزینه های تحصیل مناسب، علاقه به زبان عربی و غیره ممکن است باعث شود برخی افراد علاقمند به تحصیل در کویت باشند. کویت به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان در زمینه های اقتصادی، صنعتی و مالی به اوج خود رسیده و در سطح جهانی به عنوان کشوری قدرتمند شناخته شده است که مردم کشورهای مختلف در 2022 برای جستجوی شغل های پردرآمد به اینجا می روند. همچنین جدای از اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، کویت همواره سرمایه‌گذاری می‌کند و بخش عظیمی از بودجه خود در 2022 را به آموزش و پرورش اختصاص می‌دهد. زیرا دولت کویت عمیقا معتقد است که شهروندان تحصیل کرده سرمایه عظیمی برای کشورشان خواهند بود.

همچنین به همین دلیل است که افراد بین المللی، به ویژه دانشجویان، می خواستند برای دانشگاه های کویت درخواست دهند؛ آنها کاملاً مطمئن هستند که تحصیلات ارائه شده در این کشور نیز جزو بهترین‌هایی است که در هر نقطه از جهان می‌توانند پیدا کنند. علاوه بر این، مدارک دریافت شده در کویت می تواند سودمند باشد اگر آنها همچنین بخواهند پس از فارغ التحصیلی به دنبال کار دائمی در کویت باشند. بنابراین، اگر شما نیز یک دانشجوی مشتاق هستید که می خواهید در کویت درخواست دهید تا مزایای تحصیل خود را که در نهایت درهای فرصت ها را باز می کند، تجربه کنید، در اینجا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کویت 2022 چقدر است؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته شهرسازی در کویت چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های کویت برای تحصیل رشته مزبور کدام اند؟
  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در کویت وجود دارد؟

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کویت

تحصیل در کویت خیلی گران قیمت نیست و دلیلی که طرفداران زیادی ندارد، این است که با همان هزینه می توان در دانشگاه ها و کشورهای به مراتب بهتری تحصیل نمود. مثلا تحصیل در فرانسه، ایتالیا، آلمان، رومانی، لهستان و غیره، با هزینه هایی مشابه کویت، حتی پایین تر، امکان پذیر است. با این حال به هر دلیلی که تحصیل رشته شهرسازی در کویت مورد نظر افراد باشد، توجه شود شهریه این رشته سالی 200KWD تا 540KWD (دینار کویت) می باشد. یعنی شهریه این رشته با توجه به قوانین هر دانشگاه و مقطع تحصیلی افراد در سال 2022 بین 600$ تا 1600$ (دلار آمریکا) می باشد. به هزینه شهریه رشته شهرسازی، باید هزینه زندگی در کویت را نیز افزود. هزینه زندگی در کویت از کشورهای عربی دیگر مثل قطر، عمان و امارات، قدری پایین تر است. در جدول ذیل هزینه زندگی در کویت بدون اجاره مسکن نشان داده شده است:

تعداد افراد خانوادهمتوسط هزینه زندگی ماهانه در کویت بدون احتساب اجاره مسکن (دلار آمریکا)
1690$
42560$

اجاره مسکن در کویت البته خیلی بیشتر از کشورهایی مثل گرجستان و ترکیه می باشد. حدود اجاره مسکن در کویت در سال 2022 به شرح جدول ذیل است:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در کویت (دلار آمریکا)
1 خوابهاز 685$ تا 880$
3 خوابهاز 1380$ تا 1845$

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در کویت

بهترین دانشگاه ها برای رشته شهرسازی در کویت

کویت کشوری کوچک و کم جمعیت است و دانشگاه های آن هم تعدادشان کم است و هم جایگاه بین المللی خیلی خوبی ندارند. چون معمولا دانشجویان بین المللی کویت را برای تحصیل انتخاب نمی کنند؛ چرا که حتی اگر تمکن مالی کافی ندارند، کشوری مثل ترکیه هم دانشگاه های به مراتب بهتری دارد، هم ارزان تر از کویت است. از جمله دانشگاه های مطرح ترکیه برای رشته شهرسازی می توان به دانشگاه استانبول، دانشگاه مرمره، دانشگاه کوچ و غیره اشاره نمود. با این حال اگر کسی به هر دلیلی کویت را به عنوان مقصد انتخاب کند، بهتر است از یکی از دانشگاه های ذیل پذیرش بگیرد:

بهترین دانشگاه های کویت برای رشته شهرسازیرتبه ملی در سال 2022شهر
Kuwait University1Kuwait City
Gulf University for Science and Technology2Mishref
American University of Kuwait3Kuwait City
Australian College of Kuwait4Kuwait City
Maastricht School of Management Kuwait5Dasma

شرایط کار در کویت

دانشجویان اگر بعد از فارغ التحصیلی شغلی پیدا کنند می توانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری کویت نمایند. در نمودار ذیل در آمد فارغ التحصیلان رشته شهرسازی نشان داده شده است:

درآمد ماهانه رشته شهرسازی در کویت

یعنی رشته شهرسازی در کویت در سال 2022 ماهی 1620KWD (دینار کویت) به صورت ماهانه درآمد دارد. البته توجه شود برخلاف کشورهایی مثل سوئیس که اروپایی ها پس از 5 سال اقامت و غیر اروپایی ها پس از 10 سال اقامت قانونی می توانند پاسپورتش را اخذ کنند، اخذ تابعیت کویت تقریبا غیر ممکن است. شاید بتوان یکی از مهم ترین دلایل عدم توجه به کویت از سوی دانشجویان نخبه را همین موضوع دانست. با این حال نرخ بیکاری در کویت در سال های 2022 و 2023 به ترتیب 2% و 2.2% می باشد و تسلط به زبان عربی، سهولت ورود به بازار کار را تضمین می کند. در این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای علاقمندان تحصیل در کویت تهیه شده است، در خصوص رشته شهرسازی در کویت توضیحاتی ارائه شد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *