ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در لوکزامبورگ

رشته شهرسازی در لوکزامبورگ

رشته شهرسازی در لوکزامبورگ به دلایلی از جمله عضویت در اتحادیه اروپا و شنگن، امنیت بالا، نرخ پایین ارتکاب جرم و غیره طرفداران خاص خود را دارد. دوک نشین لوکزامبورگ یکی از کوچک ترین کشورهای جهان است یعنی کشوری که اصطلاحا به آن کشور ذره بینی هم می گویند. لوکزامبورگ که بین فرانسه، بلژیک و آلمان در منطقه ای از اروپای غربی معروف به کشورهای پایین قرار دارد، دارای انرژی و نفوذی است که اندازه کوچک آن را به چالش می کشد و کشوری فوق توسعه یافته و ثروتمند است. لوکزامبورگ که در سال 1839 از فرانسه و آلمان ساخته شد، دارای سه زبان رسمی است: فرانسوی، آلمانی و لوگزامبورگی که متاثر از جایگاه جغرافیایی آن می باشد. لازم به ذکر است که زبان لوکزامبورگی نزدیک به آلمانی است، اما آنقدر نزدیک نیست که به عنوان یک گویش طبقه بندی شود.

در کشور زیبای لوکزامبورگ، مدارس و دانشگاه های آن هر سه زبان آموزش داده می شوند و در زندگی روزمره استفاده می شوند. در واقع هر سه در مراحل مختلف تصویب یک قانون در مجلس کشور مورد استفاده قرار می گیرند یعنی تمام مردم لوکزامبورگ به این زبان ها کم و بیش آشنایی دارند. جالب است بدانید در لوکزامبورگ انگلیسی و پرتغالی نیز به طور گسترده صحبت می شود؛ این بدان معناست که متوسط ​​مردم لوکزامبورگ به طور معمول به حداقل چهار زبان مسلط هستند. لازم به ذکر است تحصیل رشته شهرسازی در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی هم ممکن است و موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله پرسش های علاقمندان به این کشور را در حدود موارد ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه های تحصیل رشته شهرسازی در لوکزامبورگ در سال 2022 چقدر است؟
  • مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ کدام اند؟
  • هزینه زندگی در لوکزامبورگ چقدر است؟

درباره تحصیل در لوکزامبورگ

لوکزامبورگی ها به استقبال کسانی که از جاهای دیگر می آیند معروف هستند؛ البته این موضوع خیلی در خصوص دانشجویان آسیایی و آفریقایی صدق نمی کند. لوکزامبورگ کشوری برای سرمایه گذاران ثروتمند اروپایی و آمریکایی به شمار می رود وتقریبا نیمی از جمعیت در لوکزامبورگ به دنیا نیامده‌اند؛ یعنی از هر هفت نفر یک نفر اهل پرتغال است. موسسات آموزشی لوکزامبورگ با خوشحالی یکی از زبان‌ها را به شما آموزش می‌دهند – به‌ویژه زبان لوکزامبورگی – و به شما کمک می‌کنند فرهنگ و تفاوت‌های ظریف کشور را مرور کنید؛ به این ترتیب پس از فارغ التحصیلی هم می توانید با کار در لوکزامبورگ، اقامت خود را تمدید کنید. مهم ترین اطلاعات در خصوص تحصیل در لوکزامبورگ عبارت هستند از:

مواردتوضیحات
جمعیت635000
زبان های رسمیفرانسوی، آلمانی و لوکزامبورگی
پایتختشهر لوکزامبورگ
سال تحصیلیسپتامبر تا ژوئن
تعداد دانشجویان بین المللی5000
مقیاس کشور2586 کیلومتر مربع
واحد پولیورو
پیش شماره تماس352+

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل رشته شهرسازی در لوکزامبورگ

پس از بررسی کلیات شرایط تحصیل در این کشور نوبت به بررسی دقیق تر رشته شهرسازی می رسد. لازم به ذکر است لوکزامبورگ برخلاف کشورهایی مثل نروژ، آلمان، فرانسه و غیره، تحصیل رایگان یا حتی تقریبا رایگان هم ندارد. کل دوران تحصیل رشته شهرسازی در لوکزامبورگ در مقطع کارشناسی بین 29000€ تا 39000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. لازم به ذکر است در لوکزامبورگ تنها 1 دانشگاه دولتی وجود دارد و 5 دانشگاه دیگر این کشور خصوصی هستند و هزینه های خیلی بیشتری برای دانشجویان به همراه دارند. در دانشگاه دولتی لوکزامبورگ شهریه رشته شهرسازی با توجه به مقطع تحصیلی و تابعیت هر دانشجویی حدود 5200€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. هزینه زندگی در لوکزامبورگ نیز با توجه به سبک زندگی هر دانشجو بین 1200€ تا 1600€ (یورو) می باشد که بخش کمی از آن با کار دانشجویی تامین می شود.

کار با رشته شهرسازی در لوکزامبورگ

اگر کسی بتواند از پس شهریه ها و هزینه های زندگی در لوکزامبورگ برآید، در نهایت می تواند پس از فارغ التحصیلی در این کشور مشغول کار شود. لازم به ذکر است لوکزامبورگ کشوری کوچک است و تعداد فرصت های شغلی در این کشور در قیاس با کشوری مثل آلمان به مراتب کم تر است. اما اگر کسی حداقل به دو زبان رسمی کشور لوکزامبورگ (آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی) در کنار زبان انگلیسی، تسلط داشته باشد، شانس خوبی برای کاریابی و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری دارد. لازم به ذکر است فارغ التحصیلان رشته شهرسازی، خصوصا پس از چند سال کار مرتبط و کسب تجربه، درآمد خوبی کسب می نمایند. در نمودار ذیل حدود درآمد رشته شهرسازی در لوکزامبورگ طی سال 2022 بررسی شده است:

حدود درآمد رشته شهرسازی در لوکزامبورگ

در جدولی که در ادامه ترسیم شده متوسط درآمد رشته شهرسازی در لوکزامبورگ با توجه به جنسیت افراد بررسی گردیده است:

جنسیتمتوسط درآمد ماهانه رشته شهرسازی در لوکزامبورگ (یورو)
زنان€4450
مردان€4680

اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ

وقتی فرد موفق شد از یکی از دانشگاه های لوکزامبورگ در رشته شهرسازی پذیرش بگیرد، نوبت به ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می رسد. از جمله مهم ترین موارد مورد نظر لوکزامبورگ می توان به دریافت واکسن های مورد تایید این کشور، نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در لوکزامبورگ، نامه تمکن مالی بانکی، مدرک زبان معتبر و غیره اشاره نمود. تحصیل در لوکزامبورگ، آلمان، فرانسه، سوئد و غیره طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص رشته شهرسازی در لوکزامبورگ توضیحاتی ارائه داده است.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *