ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در ژاپن

رشته شهرسازی در ژاپن

تحصیل رشته شهرسازی در ژاپن را می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه های ممکن در آسیای شرقی برای علاقمندان به فرهنگ این منطقه برشمرد. افرادی که ژاپن را به عنوان مقصد نهایی خود برای تحصیل انتخاب می کنند، باید انتظار ورود به یک فرهنگ جدید را داشته باشند و تلاش مضاعفی را برای رسیدن به خواسته های خود انجام دهند. در رشته شهرسازی، دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که علاقمندان به تحصیل در ژاپن می توانند آن ها را به عنوان دانشگاه مورد نظر خود انتخاب کنند. بیش از 20 دانشگاه در حال حاضر آماده پذیرش دانشجویان علاقمند به رشته شهرسازی در این کشور هستند.

رشته شهرسازی یکی از رشته های تحصیلی است که در ژاپن به شدت مورد توجه قرار می گیرد. واقع شدن این کشور در یک منطقه زلزله خیر و همچنین خطرات احتمال وقوع سونامی، سران این کشور را بر آن داشته است تا توجه به اصول مدیریتی را در اولویت خود قرار دهند و به همین دلیل است که امروزه در بسیاری از دانشگاه های این کشور رشته شهرسازی به عنوان یکی از رشته های اصلی در نظر گرفته شده است. دانشگاه های ژاپن امروزه در رشته شهرسازی جایگاه بسیار مناسبی را در اختیار دارند و این مسئله می توان کیفیت آموزش در این کشور را برای بسیاری از شهروندان خارجی تضمین کند. به همین دلیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته شهرسازی در این کشور پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در ژاپن چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی در ژاپن اقامت به دست آورد؟
  • متوسط درآمد یک مهندس شهرساز در این کشور چقدر است؟

بهترین موسسات ارائه کننده رشته شهرسازی در ژاپن

ژاپن یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در خارج از کشور است و بسیاری از ایرانیان نیز به کار و تحصیل در این کشور علاقه دارند. در رشته شهرسازی نیز دانشگاه های بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که به علاقمندان اجازه تحصیل را می دهد. در تصویر زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با بهترین دانشگاه های ژاپن را به دست آورد.

بهترین دانشگاه های ژاپن

علاوه بر این سه دانشگاه در دانشگاه های زیر نیز می توان تحصیل با کیفیت در ژاپن را در رشته شهرسازی تجربه کرد:

  • کیوشو با رتبه 137
  • هوکایدو در رتبه 145
  • کیو در رتبه 201
  • واسدا در رتبه 203
  • تسوکوبا با رتبه 285
  • کوبه با رتبه 386 و بسیاری دانشگاه دیگر

دانشجویان برای تحصیل در ژاپن به سطح پس انداز نسبتا زیادی نیاز خواهند داشت و باید سالیانه مبلغی در حدود 8000$ (دلار) را برای تحصیل رشته شهرسازی در دانشگاه های دولتی این کشور پرداخت کنند. در سوی دیگر اما هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد و دانشجویان باید مبلغی در حدود 12000$ تا 16800$ (دلار) در سال را برای زندگی خود در این کشور پرداخت کنند.

مهاجرت به ژاپن به عنوان دانشجوی خارجی

در گذشته نه چندان ژاپن مقصدی برای کار به حساب می آمد اما امروزه تحصیل در ژاپن اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است. افرادی که ژاپن را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، می توانند پس از تحصیل نیز در این کشور اقامت داشته باشند اما باید در نظر داشت که افراد برای ورود به کشور ژاپن باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشند که یکی از مهم ترین آن ها دریافت ویزای تحصیلی است.

دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور ژاپن را دارند، باید زبان تحصیل در این کشور که ژاپنی یا انگلیسی است را فرا بگیرند و با دریافت مدرک تحصیلی خود، مسیر مهاجرت به این کشور را برای خود هموار سازند. در مرحله دوم فرد باید مدارک تحصیلی خود را ترجمه کرده و برای دریافت پذیرش، به صورت آنلاین در اختیار دانشگاه های مختلف قرار دهد. خوشبختانه در رشته شهرسازی بیش از 20 گزینه در دسترس است که می توان به کمک آن ها به خواسته های شخصی در این رابطه دست پیدا کرد. با دریافت پذیرش از دانشگاه های ژاپن، فرد می تواند اقدامات لازم برای رسیدن به ویزای تحصیلی این کشور را انجام دهد و مسیر رسیدن به موفقیت خود را پیگیری کند.

شرایط کار در رشته شهرسازی در ژاپن

شرایط کار در رشته شهرسازی در ژاپن

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، افرادی که مدرک تحصیلی خود را در ژاپن دریافت کرده باشند، قادر خواهند بود تا به عنوان نیروی کار در کشور ژاپن کار کنند و مهندسان شهرساز نیز از آن دسته گروه های شغلی هستند که می توانند به عنوان نیروی کار، مسیری هموار برای تحصیل در این کشور داشته باشند. در شهرهای مختلف کشور ژاپن شهرسازان فرصت های مناسبی برای رسیدن به کار خواهند داشت.

متوسط درآمد سالیانه یک مهندس شهرساز در کشور ژاپن در حدود 7073000¥ (ین) است که نشان از مناسب بودن درآمد آن ها در این کشور دارد. با این حال باید در نظر داشت که شرایط کار و فرهنگ آن در ژاپن کاملا متفاوت از سایر نقاط جهان است.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که دانشجویان در شرایط خاص می توانند به صورت نیمه وقت و به مدت 28 ساعت در هفته در این کشور کار کنند تا بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در صورتی که تمایل به زندگی در برترین کشورهای جهان را دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *