ویزای تحصیلی

رشته شهرسازی در یونان

رشته شهرسازی در یونان

شرایط تحصیل رشته شهرسازی در یونان به عنوان یکی از کشورهای رده اول در ارائه اصول شهرسازی، می تواند امتیازاتی فراوانی را به همراه داشته باشد. یونان یکی از معدود کشورهای اروپایی است که در سیستم آموزشی بلونیا عضویت ندارد و به همین دلیل قوانین تحصیل در این کشور با سایر کشورهای این قاره تفاوت های اساسی دارد. بسیاری از دانشجویانی که دوره کارشناسی خود را در کشورهای مطرح اروپایی طی کرده باشند، در مقطع کارشناسی ارشد امکان ورود به دانشگاه های یونان را نخواهند داشت و دچار چالش های جدی در این زمینه خواهند گشت.

رشته شهرسازی یکی از رشته های تراز اول و نوین در جهان است و به همین دلیل است که تنها در برخی از کشورهای پیشرفته جهان می توان شرایط مناسبی برای کار در این رشته پیدا کرد. در یونان نیز شرایط نسبتا مناسبی برای تحصیل در این رشته وجود دارد چراکه می توان یونان را به عنوان یکی از کشورهای صاحب سبک در این رشته معرفی کرد. دانشگاه های یونان در رشته شهرسازی نیز اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی می کنند و این مسئله می تواند فرصت بسیار مناسبی برای علاقمندان به این رشته به منظور ورود به حوزه شنگن باشد. در راستای توجه به این موضوع، ، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط ورود به دانشگاه های یونان برای تحصیل در رشته شهرسازی پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل در رشته شهرسازی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته شهرسازی در یونان چقدر است؟
  • آیا می توان پس از دریافت مدرک تحصیلی در یونان، در این کشور کار کرد؟
  • آیا شهرسازان درامد مناسبی دارند؟

معرفی دانشگاه های رشته شهرسازی در کشور یونان

معرفی دانشگاه های رشته شهرسازی در کشور یونان

برخی از دانشگاه های یونان در رشته شهرسازی دارای رتبه بین المللی هستند و به همین دلیل می توان این کشور را مقصدی مناسب برای ورود به رشته شهرسازی دانست. دانشگاه ملی و فنی آتن بدون تردید با رتبه 421 جهان بهترین دانشگاه یونان برای تحصیل در این رشته به حساب می آید و در حدود 850 دانشجوی بین المللی نیز در رشته های مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در کنار این دانشگاه می توان به دانشگاه آریستوتل تِسالونیکی اشاره کرد که رتبه 551 جهان را در اختیار دارد. این دانشگاه به شدت مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است و حدود 4700 دانشجوی غیر بومی در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

دانشگاه ملی آتن نیز رتبه 651 تا 700 جهان را در اختیار دارد اما یکی از پرمتقاضی ترین دانشگاه های یونان برای تحصیل از طرف دانشجویان بین المللی است چراکه بیش از 6200 دانشجوی خارجی در حال تحصیل در این دانشگاه بزرگ یونان هستند. یکی مزایای تحصیل در کشور یونان آن است که دانشجویان نیازی به پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل خود در این کشور نخواهند داشت. برای مثال شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی در رشته شهرسازی در حدود 1250€ تا 1900€ (یورو) در سال است. دانشجویان همچنین برای پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور به مبلغی در حدود 400€ تا 700€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت.

شرایط ورود به یونان بعنوان دانشجوی رشته شهرسازی در یونان

برای ورود به دانشگاه های یونان در اکثر رشته های تحصیلی نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی بدون پیش نیازی خاص وارد دانشگاه شوند اما در رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه پرتفولیو یک الزام است. در زیر می توانید کلیه مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های یونان در رشته شهرسازی را مشاهده کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های یونان در رشته شهرسازی

با دریافت پذیرش تحصیلی، دانشجویان باید مراحل لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور را طی کنند. یکی از نکاتی که در رابطه با تحصیل در یونان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است آن که دانشجویانی که دوره کارشناسی 3 ساله را سپری کرده باشند، نمی توانند به راحتی از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنند یا در بهترین شرایط دروس پیش نیاز برای ادامه تحصیل آن ها در نظر گرفته خواهد شد.

شرایط کار پس از تحصیل در یونان به عنوان شهرساز

یونان یکی از کشورهای اروپایی است که شرایط مناسبی برای کار ندارد و نرخ بیکاری در این کشور بسیار زیاد است و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که کاریابی در این کشور به سادگی امکان پذیر باشد. اولویت استخدام در یونان همواره با شهروندان بومی این کشور است تا بتوان از این طریق نرخ بیکاری در این کشور را کنترل کرد. از همین رو می توان گفت که یونان بهترین مقصد برای ورود به دانشگاه های حوزه شنگن است نه کشوری مناسب برای دریافت اقامت پس از تحصیل در کشورهای اروپایی.

با همه این تفاسیر، یک برنامه ریز شهری در کشور یونان به طور متوسط درآمدی در حدود 33400€ (یورو) در سال است و از این رو می توان گفت که آن ها در این کشور از سطح درآمد مناسبی نیز، به نسبت سایر کشورهای مطرح اروپایی، برخوردار نیستند. در صورتی که در جستجوی مسیرهای اصلی مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *