ویزای تحصیلی

رشته طب ورزشی در کلمبیا

رشته طب ورزشی در کلمبیا

برای تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا گزینه های محدودی در دسترسی علاقمندان به این رشته قرار گرفته است که باید مورد بررسی قرار گیرد. برای تحصیل در کلمبیا نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نیست و به همین دلیل است که این کشور آمریکای جنوبی توانسته است نظر برخی را به خود جلب کند. در حال حاضر کلمبیا یکی از کشورهایی است که در حال توسعه نظام آموزشی خود است و به همین دلیل نمی توان آن را در جمع کشورهایی دانست که برای تحصیل در سطح عالی قرار دارند با این حال یکی از کشورهایی است که می توان نسبت به آینده بهتری که در اختیار خواهد داشت امیدوار بود.

رشته طب ورزشی به عنوان یکی از رشته هایی که در سال های اخیر در علوم پزشکی ایجاد شده است و مسیر دشوار و نسبتا طولانی برای رسیدن به موفقیت در این رابطه وجود دارد تا بتوان آن را به عنوان تخصص خود معرفی کرده و وارد بازار کار شد. برای رسیدن به موفقیت در این زمینه فرد باید در حدود 14 سال در محیط دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازد و با توجه به این مسئله کمتر کسی را می توان یافت که تمایل به این رشته پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا چیست؟
  • آیا دانشگاه های کلمبیا از اعتبار بالایی برای تحصیل در رشته طب ورزشی برخوردار هستند؟
  • هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا چقدر است؟
  • فرایند مهاجرت به کلمبیا برای تحصیل و رسیدن به کار پس از آن در کلمبیا چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا

برای افرادی که رزومه های قدرتمند در اختیار دارند، این مسئله بسیار مهم است که بتوانند در دانشگاهی به ادامه تحصیل مشغول شوند که از نظر کیفیت آموزش در سطح بالایی قرار داشته باشد. در حقیقت باید به این نکته اشاره کرد که رزومه تحصیلی مهم ترین فاکتور برای دریافت پذیرش در کشورهای خارجی است و در حالی است که باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های کلمبیا در رتبه بندی های جهانی در رشته طب ورزشی نتوانسته اند جایگاهی را به دست آورند و به همین دلیل نمی توان آن ها را در دسته دانشگاه های مناسب برای تحصیل قرار داد.

افرادی که کلمبیا را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، بیشتر به دنبال آن هستند که بتوانند راهی برای ورود به این کشور پیدا کنند چرا که از نظر اعتبار فاصله زیادی میان دانشگاه های این کشور با سایر کشورهای شناخته شده مانند برزیل، آرژانتین و غیره وجود دارد. تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا به زبان اسپانیایی انجام می شود و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که افراد به راحتی بتوانند در این کشور به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند.

شرایط تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا

هزینه تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا

یکی از امتیازهایی که تحصیل در کلمبیا می تواند به همراه داشته باشد، آن است که دانشجویان خارجی برای تحصیل در این کشور نیازی به پرداخت شهریه های سنگین نخواهند داشت و می توانند با کمترین هزینه ممکن خود را به این کشور رسانده و دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند.

بر خلاف بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی، کشور کلمبیا از جمله کشورهایی است که به دانشجویان امکان کار ضمن تحصیل را می دهد ولی این فرصت کاری تنها در محیط دانشگاه ممکن می شود و دانشجویان برای رسیدن به کار در این کشور با چالش های بسیار زیادی در محیط دانشگاهی خود روبرو خواهند شد.

برای تامین هزینه های تحصیل در کلمبیا نیز فرصت کمی به منظور دریافت بورسیه وجود دارد و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که فرد بتواند با استفاده از بورسیه ها، هزینه های تحصیل خود را به راحتی به صفر نزدیک کند.

در تصویر زیر نشان داده شده است که برای یک سال تحصیل در رشته طب ورزشی، دانشجویان خارجی به چه بودجه ای نیاز خواهند داشت.

هزینه های سالیانه زندگی و تحصیل رشته طب ورزشی در کلمبیا

در شرایطی که تحصیل در بسیاری از کشورهای جهان از کلمبیا گران تر است، می توان گفت که کلمبیا یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته طب ورزشی است.

شرایط کار یک پزشک ورزشی در کلمبیا

محدودیت های کمی برای کار در کلمبیا پس از تحصیل در این کشور وجود دارد و افرادی که دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده باشند می توانند با نسبت زیادی به بازار کار وارد شوند. با این حال رشته طب ورزشی در کلمبیا نتوانسته است جایگاه واقعی خود را پیدا کند و درآمد 12100000COP (پزوی کلمبیا) در ماه متوسط درآمد یک پزشک ورزشی در این کشور است. در صورتی که باید به این نکته اشاره داشت که در کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کانادا در قاره آمریکا می توان شرایط بسیار بهتری را برای خود ایجاد کرد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *