ویزای تحصیلی

رشته طراحی داخلی در ترکیه

رشته طراحی داخلی در ترکیه

انتخاب رشته طراحی داخلی در ترکیه می تواند یکی از موثرترین گام هایی باشد که فرد برای رسیدن به موفقیت در این کشور برمی دارد. ایرانیان بسیاری تمایل دارند تا در ترکیه به ادامه تحصیل مشغول شوند ولی باید در نظر داشت که فرایند و کیفیت تحصیل در اکثر رشته های تحصیلی در این کشور قابل مقایسه با کشورهای درجه اول جهان نیست اما شرایط در رشته طراحی داخلی به طور کامل متفاوت است. افرادی که شناخت خوبی از دانشگاه های ترکیه داشته باشند، به خوبی می دانند که دریافت رتبه های زیر 100 تقریبا در این کشور دور از دسترس بوده اما در رشته ای مانند طراحی داخلی دانشگاه های زیادی در ترکیه دارای جایگاه علمی عالی هستند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که از نظر مالی و فرهنگی نیز برای ایرانیان یک انتخاب مناسب به حساب می آید. افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این شانس را خواهند داشت که محدودیت های مهاجرتی کمی را تجربه کنند و به سرعت به خواسته های خود در این رابطه دست پیدا کنند. در حال حاضر و به دلیل امتیازهای ویژه ای که در این مسیر وجود دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله شرایط تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیه را مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهند داد تا کلید راه علاقمندان به این رشته باشد.

  • شرایط تحصیل رشته طراحی داخلی در این کشور چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در این رشته کدامند؟
  • چه هزینه هایی باید برای تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیه پرداخت شود؟
  • مسیر رسیدن به کار در ترکیه برای طراحان داخلی شرایط مناسبی دارد؟

شرایط تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیه

برای تحصیل رشته های مختلف در این کشور، مسیر نسبتا مشابهی وجود دارد اما به دلیل جایگاه مناسبی که رشته طراحی داخلی در این کشور پیدا کرده است و همچنین امتیازهایی که مهاجرت به این کشور می تواند به همراه داشته باشد، رقابت برای دریافت پذیرش در بالاترین سطح خود قرار دارد. محدودیت های تحصیل در ترکیه بیشتر شامل آزمون های ورودی است که دانشجویان خارجی در این کشور باید سپری کنند اما امکان تحصیل در دوره های آمادگی آزمون می تواند فرد را برای دریافت پذیرش در این رشته را آماده کند.


در حال حاضر تحصیل در رشته طراحی داخلی در ترکیه به زبان های ترکی و انگلیسی در مقطع کارشناسی تا دکترا ممکن شده است و این مسئله می تواند بر جذابیت های انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی بیفزاید. فرایند تحصیل رشته طراحی داخلی در این کشور را می توان به شرح زیر دانست.

پروسه تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیه

بهترین دانشگاه های رشته طراحی داخلی در ترکیه

در حال حاضر می توان به این نکته اشاره کرد که این کشور یکی از بهترین کشورهای همسایه ایران برای ادامه تحصیل است و دانشگاه های معتبر زیادی در این کشور وجود دارد که می تواند مسیر ایده آل بسیاری را به ویژه در رشته طراحی داخلی فراهم آورد. باید به این نکته اشاره کرد که این دانشگاه ها در کمتر رشته ای توانسته اند جایگاه های عالی را به خود اختصاص دهند. بسیاری از منابع ارزشگذار دانشگاه های مختلف، ترکیه را در جمع دانشگاه های آسیایی قرار داده اند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته طراحی داخلی در این کشور عبارتند از:

دانشگاه ارائه کننده رشته طراحی داخلیرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه بیلکنت418
دانشگاه فنی کارادنیز2176
دانشگاه سلیمان دمیرال40135
دانشگاه آنکارا45151
دانشگاه آتاتورک53171
دانشگاه فنی استانبول76245

بهترین دانشگاه های رشته طراحی داخلی در ترکیه

هزینه های تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیه

از آنجا که تحصیل در ترکیه هزینه های کمی را به همراه دارد، می توان مشاهده کرد که در سال های اخیر نرخ مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در میان ایرانیان بسیار بالا رفته است. افزایش قیمت ارز در ترکیه نیز سبب شده است تا هزینه های تحصیل در این کشور به نسبت کشورهای پیشرفته اروپایی کمتر افزایش پیدا کند. در چنین شرایطی است که بسیاری از ایرانی ها همچنان می توانند هزینه های خود در این کشور را تامین کنند.

بررسی شرایط تحصیل در ترکیه

در صورتی که فردی در دانشگاه های دولتی ترکیه به ادامه تحصیل در رشته طراحی بپردازد، به حدود 2500$ (دلار) در سال برای پرداخت شهریه و حدود 400$ (دلار) برای زندگی در این کشور نیاز خواهد داشت اما انتخاب دانشگاه های خصوصی، هزینه تحصیل را به حدود 15000$ (دلار) افزایش می دهد.

مزایا تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیه

تحصیل رشته طراحی داخلی در این کشور، مزیت های متعددی را در حوزه های مختلف در اختیار تمامی دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار می دهد. برخی از مهمترین مزیت های تحصیل در این کشور به خصوص در رشته طراحی داخلی، به شرح زیر  می باشد:

مزایا تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیهتوضیحات
دانشگاه های معتبرحضور دانشگاه های معتبر بین المللی در ترکیه باعث شده تا تحصیل رشته طراحی داخلی در این کشور بیش از پیش اهمیت پیدا کند.
اساتید مجربحضور اساتید و اعضای هیئت علمی واجد شرایط در ترکیه باعث شده است که بسیاری از دانشجویان از همان روز اول به دنبال تحصیل در این کشور باشند.
فرصت های شغلی متعددتمامی فارغ التحصیلان رشته طراحی داخلی در این کشور می توانند از فرصت های شغلی متعدد در این حرفه بهره مند شوند.

فرایند کار یک دیزاینر در ترکیه

بعد از اینکه فرد در ترکیه مدرک تحصیلی خود را دریافت کرد، معمولا به جستجوی کار در این کشور خواهد پرداخت تا بتواند از آموخته های خود استفاده کند. یک طراح داخلی در ترکیه در حدود 7700TRY (لیر) در ماه درآمد کسب می کند که برای یک زندگی 3 نفره با کیفیت نیز کفایت می کند. با این حال بسیاری از افراد پس از این که تحصیل در طراحی داخلی را به پایان رساندند، به دنبال راهکاری برای خروج از ترکیه به منظور کار در بهترین کشورهای جهان هستند و این مسئله برای آن ها قابل دسترس نیز هست. در صورتی که شما نیز به دنبال مسیرهای مناسب مهاجرت به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیه

با توجه به سوالات مکرر شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل رشته طراحی داخلی در این کشور، در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از مهمترین آنها پاسخ دهیم. برخی از کلیدی ترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا رشته طراحی داخلی در ترکیه انتخاب مناسبی برای اتباع خارجی خواهد بود؟ اگر استعداد طراحی، تخیل و میل شدید به مطالعه جنبه های آکادمیک دارید، رشته طراحی داخلی در ترکیه بهترین گزینه برای اتباع خارجی خواهد بود.
  • آیا برای تحصیل رشته طراحی داخلی در ترکیه باید مهارت های خاصی داشته باشیم؟ بله، تمامی متقاضیان برای ورود به این رشته باید با دانش اولیه نرم افزار طراحی آشنا باشند، علاوه بر این اشتیاق به طراحی و دکوراسیون نیز ضروری خواهد بود.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *