هزینه زندگی

شخصیت های مشهور سوئیس

شخصیت های مشهور سوئیس

منابع انسانی از جمله مهم ترین دارایی های هر کشوری است و به همین دلیل است که شخصیت های مشهور سوئیس اهمیت می بابد. سوئیسی ها مودب هستند و به حریم خصوصی احترام می گذارند. با این حال، اگر یک فرد با یک فرد سوئیسی دوست شود، قطعا دوستی پایدار خواهد بود. از نظر فنی 4 زبان رسمی در سوئیس وجود دارد که 3 زبان رایج هستند و هر زبانی فرهنگ خاص خود را می آورد. این بدان معنا است که اکثر مخترعان یا نوازندگان سوئیسی یا افراد در هر زمینه ای به دلیل زبان مشترک، به احتمال زیاد در اروپا کمی راحت تر وارد اروپا می شوند. شایان ذکر است که سوئیس الگوی یک اتحاد سیاسی موفق جمعیت چند قومیتی و چند زبانه است. سوئیس اغلب به عنوان الگویی برای تلاش ‌های جدید در ایجاد اتحاد، مانند استفاده مکرر اتحادیه اروپا از مدل کنفدراسیون سوئیس، ذکر می ‌شود.

در واقع آنها به تلاش های ملت بی طرف خود در ارتقای صلح جهانی افتخار می کنند. سوئد نه تنها به خاطر شکلات ‌ها، ساعت ‌ها، بانک ‌ها، کوه‌ های آلپ و چاقو های خود شناخته می‌ شود، بلکه دارای ستاره‌ هایی مانند راجر فدرر، مارتینا هینگیس، آلبرت انیشتین و یونگ در لیست شخصیت های مشهور خود نیز می باشد. به راحتی می توان سوئیس را به ساعت های خوب، شکلات های لوکس و چاقوهای غیرقابل نفوذ نسبت به این مردان بزرگ مرتبط کرد. با این وجود، سوئیس جایگاه خود را در زیر نور خورشید مدیون این نیروها است که با تعهدات خود نام، شهرت و ثروت بزرگی را برای کشور خود به ارمغان آورده اند. به دلیل همین ذهن ‌های مبتکر است که سوئیس در میان روشن‌ فکرترین و مترقی ‌ترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد که در ادامه متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی آنها خواهند پرداخت.

راجر فدرر سوئیس از موفق ترین تنیس بازان تاریخ

راجر فدرر که توسط صاحب نظران به عنوان بهترین تنیسور تمام دوران شناخته می شود، به خاطر سرعت، بازی روان و شوتزنی استثنایی خود شهرت دارد. ضربات قدرتمند، حرکات پا عالی و تکنیک کارآمد او نه تنها باعث شد چندین مسابقه پیروز شود، بلکه تاریخ را نیز رقم بزند. او رکورد تنها بازیکنی است که در مجموع 302 هفته مقام اول را در اختیار دارد که از این تعداد 237 هفته متوالی از سال 2004 تا 2008 این موقعیت را در اختیار داشت. او برای 8 سال متوالی در دو موقعیت اول باقی ماند. راجر فدرر سپس از سال 2003 تا 2012 سه مقام برتر را در اختیار داشت. او یکی از 8 تنیسور جهان است که یک گرند اسلم حرفه ای دارند. علاوه بر این، راجر فدرر تا به امروز در مجموع 20 عنوان گرند اسلم را کسب کرده است که افتخار بسیار بزرگی در سطح جهانی می باشد.


راجر فدرر همچنین مفتخر به دریافت مدال طلا و نقره المپیک به ترتیب 2 و 1 نفره است. راجر فدرر که 20 بار قهرمان گرند اسلم شده است، شاید مشهورترین فرد سوئیسی در یادها باشد. این ستاره که در بازل به دنیا آمد، در داخل و اطراف شهر تمرین کرد و سپس برای تمرین در مرکز ملی تنیس سوئیس در Écublens، کانتون وو فرستاده شد و تنها 14 سال داشت. فدرر در 24 سال دوران حرفه ای خود بیش از 1500 بازی رقابتی انجام داده است. در طول این مدت، او 103 عنوان ATP تک نفره کسب کرد و در سپتامبر 2022، ستاره بازنشستگی خود را از تنیس رقابتی اعلام کرد.

در نمودار زیر به بررسی 20 عنوان گرند اسلم فدرر پرداخته شده است:

تعداد قهرمانی های راجر فدرر

آلبرت انیشتین از شخصیت های مشهور سوئیس و تاریخ بشریت

در حالی که آلبرت انیشتین یک شهروند آلمانی به دنیا آمد و شهروند ایالات متحده درگذشت، بین سال‌ های 1895 و 1914 در سوئیس زندگی، تحصیل و تدریس کرد و در نهایت تابعیت سوئیس را به دست آورد. انیشتین در تدریس در دانشگاه های سوئیس، به ویژه در زوریخ، در سال 1900 دیپلم تدریس فدرال را در ETH زوریخ دریافت کرد و در سال 1905 مدرک دکترای خود را از دانشگاه زوریخ دریافت کرد. او همچنین در اداره ثبت اختراع سوئیس کار کرد و در  برن تدریس کرد. در واقع، در برن بود که او نظریه نسبیت خود را که به دلیل معادله E = mc2 معروف است، توسعه داد. پس از مدت کوتاهی در زوریخ و پراگ، او به برلین نقل مکان کرد تا در دانشگاه های آلمان تدریس کند، قبل از اینکه در دهه 1930 به ایالات متحده فرار کرد.

شرایط مهاجرت به سوئیس

آلبرت انیشتین همچنین با میلوا، تنها دانشجوی دختر کلاس فیزیک خود در زوریخ، ازدواج کرد. آنها سه فرزند به نام های هانس، ادوارد و لیزسرل داشتند که هانس و ادوارد در سوئیس به دنیا آمدند. آلبرت انیشتین در سال 1955 در پرینستون درگذشت و از او به عنوان یکی از مشهورترین فیزیکدانان تمام دوران یاد می شود.

در جدول زیر به اطلاعات دقیق تر درباره آلبرت انیشتین اشاره شده است:

مواردجزئیات
تاریخ تولد14 مارس 1879
تاریخ درگذشت18 آوریل 1955
محل زندگیآلمان، سوئیس و آمریکا
محل تحصیلمؤسسه فناوری فدرال زوریخ و دانشگاه زوریخ
شاخه هافیزیک و فلسفه

آلبرتو جاکومتی در کنار شخصیت های مشهور سوئیس

آلبرتو جاکومتی هنرمند محبوب سوئیسی و مجسمه ساز سورئالیست بود. او پسر یک نقاش غیر امپرسیونیست بود و جای تعجب نیست که جاکومتی مفاهیم پیشگامانه بسیاری را در هنر و مجسمه سازی ارائه کرد. او به عنوان شاگرد آنتوان بوردل، کوبیسم و ​​سوررئالیسم را آزمایش کرد. نام آلبرتو جاکومتی با جنبش اگزیستانسیالیست گره خورده است. خلقت او زن سلاخی را یک اثر خشن سورئالیستی می دانند. از طریق کاخ در ساعت 4 صبح، او ساختاری شبیه قفس باز ایجاد کرد. هنر او به این دلیل مشهور است که عمدتاً از اشکال انسانی تشکیل شده است که با لنگی های کشیده کشیده شده اند. خلق تصاویر دلخراش و غمگین آلبرتو جاکومتی به عنوان بیان ایده آل بدبینی اگزیستانسیالیستی عمل می کند.

آلبرتو جاکومتی در کنار شخصیت های مشهور سوئیس

شایان ذکر است که مضامین آثار بعدی او سه نوع بود:

  • پرتره نشسته
  • مردی که در حال راه رفتن بود
  • زن برهنه ایستاده

او زمینه مجسمه سازی مدرن را با خلق تصاویر و تکنیک پلاستیکی بدیع خود غنی کرد. آلبرتو جاکومتی به دلیل سهم برجسته خود در زمینه مجسمه سازی، جایزه بزرگ مجسمه سازی را در بینال ونیز دریافت کرد. همچنین Paris sans fin دنباله ای از 150 سنگ نگاره در قالب یک کتاب است که آخرین اثر اوست. این شامل خاطرات ارزشمند آلبرتو جاکومتی از تمام مکان هایی است که در آن زندگی کرده بود. آثار جاکومتی در دهه 1930 احتمالاً مهمترین سهم را در مجسمه سازی سوررئالیستی نشان می دهد. آلبرتو جاکومتی در تلاش برای کشف مضامین برگرفته از روانکاوی فرویدی، مانند تمایلات جنسی، وسواس فکری و تروما، انواع مختلفی از اشیاء مجسمه‌ سازی را توسعه داد. برخی از آنها تحت تأثیر هنر های بدوی قرار گرفتند، اما شاید برجسته ترین آنها آنهایی بودند که شبیه بازی ها، اسباب بازی ها و مدل های معماری بودند.

ژان پیاژه از دیگر شخصیت های مشهور سوئیس

ژان پیاژه یک روانشناس و فیلسوف سوئیسی بود که بیشتر به خاطر کارش در زمینه رشد شناختی در کودکان شناخته شده است. او حوزه مطالعاتی خود را معرفت شناسی ژنتیکی معرفی کرد، نظریه ای که رشد شناختی را با دیدگاه معرفت شناختی ترکیب می کند. معرفت شناسی شاخه ای از فلسفه است که به ماهیت، خاستگاه، گستره و حدود دانش بشری می پردازد. آنچه پیاژه مطالعه کرد تأثیر ژنتیک بر فرآیند معرفتی بود. ژان پیاژه، کودکی باهوش با ذهن کنجکاو، تمایل به تحقیقات علمی از دوران کودکی خود آشکار بود، زمانی که او شروع به تحقیق در مورد یک گنجشک آلبینو در سن 11 سالگی کرد. علایق او بعداً به روانکاوی معطوف شد و او به آلفرد بینه، سازنده آزمون ‌های هوش بینه در علامت‌گذاری آزمون‌ ها کمک کرد.

آشنایی با جمعیت سوئیس

عوامل شهرت ژان پیاژه عبارتند از:

  • ساخت ‌گرایی
  • تاریخ روان ‌شناسی
  • معرفت ‌شناسی تکوینی
  • نظریه رشد مرحله ‌ای پیاژه
  • بقای شیء، خود محوری

در این مدت او به روند رشد شناختی در کودکان خردسال علاقه مند شد که به طور قابل توجهی از فرآیند های شناختی کودکان بزرگتر و بزرگسالان متفاوت بود و این انگیزه او را برای مطالعه رشد فرآیندهای تفکر در کودکان برانگیخت. او آموزش را ابزار بسیار مهمی برای انتقال دانش می ‌دانست و معتقد بود که تنها آموزش است که می ‌تواند جوامع آینده را از فروپاشی احتمالی نجات دهد. ژان پیاژه مرکز بین المللی معرفت شناسی ژنتیکی را در ژنو تأسیس کرد و تا زمان مرگش به عنوان مدیر آن خدمت کرد. در صورت تمایل به اخذ اقامت سوئیس از روش های مختلف، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده یاری و ارائه خدمات به هموطنان گرامی می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *