ویزای تحصیلی

رشته علوم کامپیوتر در کرواسی

رشته علوم کامپیوتر در کرواسی

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کرواسی به گونه ای است که بسیاری از افراد پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور به کار مشغول می شوند. کرواسی یکی از کشورهای خارج از حوزه شنگن است اما در این کشور تلاش بسیار زیادی انجام شده است تا خود را به این حوزه متصل کند و این مسئله ای است که نیازمند پیشرفت در زمینه های مختلف است. علوم کامپیوتری می تواند زمینه ساز پیشرفت در جنبه های مختلف باشد و به همین دلیل است که کرواسی به این موضوع توجه بیشتری داشته است و تقریبا تمامی دانشگاه های این کشور این رشته را ارائه می کنند.

رشته علوم کامپیوتر می تواند در حوزه های مختلف زمینه ساز پیشرفت باشد چراکه کمتر حوزه ای را می توان یافت که بتواند به فعالیت خود بدون نیاز به علوم کامپیوتر ادامه دهد. امروزه متخصصین علوم کامپیوتر، پایه گذار مسیر حرکت بسیاری از استارت آپ ها و شرکت ها هستند و به همین دلیل است که صاحبان مشاغل در اولین گام های خود به متخصصین این حوزه نیاز پیدا می کنند و برای دوام کار خود نیز به این افراد نیاز خواهند داشت. تحصیل در رشته علوم کامپیوتر می تواند زمینه ساز دسترسی به یک بازار کار بسیار قدرتمند باشد. به دلیل اهمیت بسیار بالایی که تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کرواسی دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی این موضوع خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کرواسی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان با مدرک تحصیلی کشور کرواسی در این کشور کار کرد؟
  • متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور کرواسی

کرواسی برای بسیاری از ایرانیان کشوری کمتر شناخته شده برای تحصیل است و به همین دلیل اطلاعات چندانی از آن در دست عموم نیست. با این حال می توان این کشور را یکی از مقاصد ارزان قیمت برای تحصیل معرفی کرد. دانشجویانی که کرواسی را برای تحصیل خود در رشته علوم کامپیوتر انتخاب می کنند، در برخی از دانشگاه های این کشور تنها به یک نمره 5.5 آیلتس نیاز خواهند داشت و این برگ برنده ای است برای کسانی که برای تحصیل در خارج از کشور مشکل دریافت مدرک زبان را دارند. البته که زبان کروات ها نیز برای تحصیل در این کشور می تواند بسیار مناسب باشد چراکه گزینه های در دسترس را افزایش می دهد اما به این دلیل که یادگیری آن در ایران بسیار دشوار است توصیه می شود تا متقاضیان زبان انگلیسی را برای تحصیل انتخاب کنند.

دانشگاه های متعددی در کشور کرواسی وجود دارد که به دانشجویان این فرصت را می دهد تا در رشته علوم کامپیوتر به ادامه تحصیل بپردازند. دانشگاه اسپلیت در کرواسی یکی از این دانشگاه ها است که امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در آن نیز بسیار مناسب است. دانشگاه ریکا نیز یکی از شناخته شده ترین دانشگاه های این کشور است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز برای دانشجویان فراهم کرده است. دانشگاه زاگرب نیز با بش از 350 سال سابقه یکی دیگر از دانشگاه های مناسب برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر برای دانشجویان بین المللی است. همچنین دانشجویان می توانند دانشگاه پلی تکنیک زاگرب را نیز برای ادامه تحصیل خود در این رشته انتخاب کنند. دانشگاه دوبرونیک نیز یکی دیگر از دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر است.

شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کشور کرواسی

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در کرواسی

برای ورود به دانشگاه های کرواسی، نیاز به پرداخت هزینه های سنگین نیست و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای در سطح متوسط در دانشگاه های کرواسی به تحصیل در رشته علوم کامپیوتر بپردازند. در برخی از دانشگاه های کرواسی بورسیه های تحصیلی نیز در دسترس قرار گرفته اند اما باید در نظر داشت که این بورسیه ها بسیار محدود هستند و نمی توان به کمک آن ها تمام هزینه های تحصیل را پرداخت کرد.

متوسط شهریه دانشجویان بین المللی در رشته علوم کامپیوتر در کرواسی در حدود 1200€ تا 3200€ (یورو) در سال است که می توان آن را بسیار خوب دانست. علاوه بر هزینه تحصیل در کرواسی، دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. دانشجویان می توانند در کشور کرواسی به کار دانشجویی مشغول شوند و مطابق با درآمد خود، هزینه های زندگی را کنترل کنند اما به طور کلی می توان گفت که هزینه زندگی در کشور کرواسی برای دانشجویان خارجی در حدود 500€ تا 700€ (یورو) است که این مبلغ نیز در میان کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه ارزیابی می شود.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور کرواسی

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در کشور کرواسی آن است که دانشجویان خارجی بلافاصله پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور قادر خواهند بود تا وارد بازار کار شوند و از این طریق اقامت بلند مدت کرواسی را به دست آورند. شرایط کار در کشور کرواسی برای فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر بسیار مناسب است و افراد می توانند از این طریق به شرایط مناسب زندگی در یک کشور اروپایی دست پیدا کنند.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کشور کرواسی نیز بسیار مناسب است و این روندی است که در تمامی کشورهای دنیا رخ می دهد و این افراد می توانند با توجه به تخصص خود در بالاترین سطح ممکن زندگی کرده و شرایطی مناسب برای خود ایجاد کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در کرواسی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک متخصص علوم کامپیوتر در کشور کرواسی

اگرچه کرواسی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین حوزه شنگن نیست اما شرایط اقامت در این کشور به گونه ای است که بسیاری از افراد پس از ورود به این کشور به راحتی می توانند به کشورهای حوزه شنگن نیز سفر کنند. با این حال باید صادقانه گفت که شرایط تحصیل در این کشور چندان مناسب نیست و می توان کشورهای با کیفیت بالای تحصیل و چنین شرایط اقتصادی را در جهان یافت. برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از اطلاعات آن ها در این زمینه بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *