ویزای تحصیلی

رشته فارماکولوژی در کرواسی

رشته فارماکولوژی در کرواسی

رشته فارماکولوژی در کرواسی از جمله رشته هایی است که می توان با تحصیل در آن مجوز اقامت در این کشور از طریق کار را به دست آورد. کرواسی یکی از کشورهای پیشرفته منطقه شرق اروپا است و سبک زندگی در آن همچنان در حالت سنتی خود باقی مانده است و تفاوت های فراوانی با زندگی در کشورهای صنعتی در شرق دارد. همین مسئله سبب شده است تا جوانان کروات خاک کشور خود را ترک گفته و برای کار به کشورهای مختلف جهان که شرایط بهتری دارند مهاجرت کنند. دولت کرواسی نیز برای فراهم کردن شرایط مناسب در بازار کار این کشور، پذیرش دانشجویان خارجی را یکی از عوامل تاثیرگذار بر کنترل بازار کار دانسته است.

کیفیت تحصیل در کشور کرواسی در بالاترین سطح ممکن قرار ندارد اما می توان چنین گفت که دانشگاه های این کشور در میان کشورهای اروپایی شناخته شده هستند و دانشجویان پس از تحصیل در این کشور می توانند ورود به بازار کار کشور کرواسی را تجربه کنند. هزینه های زندگی در این کشور به نسبت برخی از کشورهای پیشرفته این قاره مقرون به صرفه تر است و این می تواند فاکتوری تاثیرگذار در روند انتخاب کرواسی به عنوان مقصد تحصیل باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروس سعادت در این گفتار به بررسی شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کرواسی خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کرواسی چیست؟
  • هزینه تحصیل فارماکولوژی در کرواسی چقدر است؟
  • آیا زندگی دانشجویی در کرواسی مقرون به صرفه است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در کشور کرواسی چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک فارماکولوژیست در کرواسی به درآمد بالا دسترسی داشت؟

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کرواسی

رشته فارماکولوژی از جمله رشته هایی است که به راحتی نمی توان نام آن را در لیست رشته های ارائه شده در همه دانشگاه ها مشاهده کرد. درصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در این حوزه، تحصیل در رشته داروسازی را انتخاب می کنند تا از این طریق بتوانند درآمد بیشتری را نیز در آینده داشته باشند اما حقیقت امر آن است که شیوع بیماری های مختلف در جهان سبب شده است تا نیروی کار فعال در این رشته نیز جایگاه بسیار بهتری نسبت به گذشته پیدا کند.

تحصیل رشته فارماکولوژی در کرواسی 5 سال به طول می انجامد و دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلی خود می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد 2 ساله شوند یا حتی به بازار کار این رشته نه تنها در این رشته بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی ورود پیدا کنند. خبر بد برای علاقمندان به تحصیل در کرواسی آن است که رشته فارماکولوژی تنها در یک دانشگاه این کشور ارائه می شود در نتیجه دانشجویان با وجود اینکه کیفیت آموزش در این کشور در سطح عالی قرار ندارد، وارد یک رقابت دشوار می شوند. در اینجا تفاوت آن است که تعداد متقاضیان و صندلی های خالی در یک سطح قرار ندارند.

دانشگاه زاگرب یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کرواسی و اروپا است که فعالیت خود را در سال 1669 آغاز کرده است و امروزه به تنها دانشگاه کرواسی برای تحصیل در رشته فارماکولوژی است و دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در این دانشگاه امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز خواهند داشت.

شرایط تحصیل رشته فارماکولوژی در کرواسی

هزینه تحصیل رشته فارماکولوژی در کرواسی

نکته مثبتی که در رابطه با هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور کرواسی وجود دارد آن است که دانشجویان در این کشور می توانند با هزینه های مقرون به صرفه به تحصیل مشغول شده و دغدغه های مالی خود را به حداقل برسانند چراکه نوسانات قیمت ارز نمی تواند تاثیر بسیار زیادی بر آن ها داشته باشد. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در رشته فارماکولوژی در دانشگاه زاگرب در حدود 5500€ (یورو) در سال است و به همین دلیل می توان آن را در جمع دانشگاه های ارزان قیمت در میان کشورهای اروپایی در این زمینه دانست.

هزینه زندگی در کشور کرواسی برای دانشجویان نیز بسیار مقرون به صرفه است به طوری که یک دانشجوی بین المللی در این کشور قادر خواهد بود تا با پرداخت ماهانه 400€ تا 700€ (یورو)، کل هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهد و این مبلغ شاید معادل نصف هزینه های زندگی دانشجویی در برخی از کشورهای غربی اروپا باشد. از سوی دیگر تمامی دانشجویانی که در کشور کرواسی به صورت تمام وقت تحصیل می کنند، این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

دانشجویان دارای تخصص شانس مناسبی برای کار در این کشور خواهند داشت اما باید دقت داشت که زبان انگلیسی در این کشور رواج بسیار کمی دارد و در حقیقت تسلط به زبان کروات یکی از اصلی ترین عواملی است که شانس کاریابی در این کشور را افزایش می دهد.

درآمد یک فارماکولوژیست در کرواسی

یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه داشت، شرایط کار پس از تحصیل در کرواسی است. دانشجویان بین المللی در صورتی می توانند در این کشور بمانند که پروسه های اقامتی را مطابق با قانون طی کنند. ازدواج در کرواسی، سرمایه گذاری در این کشور یا یافتن یک شغل می تواند به فرد کمک کند تا بعد از پایان دوره تحصیلی خود نیز در این کشور بماند و از این طریق اقامت بلند مدت این کشور را نیز در اختیار داشته باشد.

شرایط کار در کرواسی اگرچه قابل مقایسه با کشورهای تراز اول این قاره یعنی انگلستان، آلمان، سوئیس، اتریش و غیره نیست اما می توان آن را در شرایط مناسب ارزیابی کرد و این مسئله می تواند شانس کاریابی در این کشور را نیز افزایش دهد. درآمد در کرواسی نیز در سطح استاندارد قرار دارد و این نکته نیز مسئله ای امیدبخش است. در نمودار زیر متوسط درآمد یک فارماکولوژیست در کرواسی به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین فارماکولوژیست در کشور کرواسی

در صورتی که به فکر تحصیل در کشورهای مطرح اروپایی هستید، کرواسی نمی تواند یکی از گزینه های مناسب برای شما باشد بلکه آن را می تواند در دسته کشورهای درجه دوم قرار داد. با همه این تفاسیر در صورتی که در انتخاب مقصد تحصیلی خود تردید دارید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از اطلاعات دقیق ایشان بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *