ویزای تحصیلی

رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

تحصیل در بلغارستان از علاقه مندی های بسیاری از دانشجویان بین المللی است. به خصوص تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان از اهداف اصلی دانشجویانی است که به تحصیل در رشته پزشکی و گرایش های آن تمایل بسیاری دارند. از آنجا که فیزیوتراپی یکی از گرایش های پزشکی محسوب می گردد، لذا بازار کار این رشته در کشورهای مختلف جهان بسیار ایده آل بوده و درآمد بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان خواهد داشت. این مقاله در مورد ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی نوشته شده و از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار متقاضیان گرامی قرار گرفته است. بنابراین چنانچه تمایل به تحصیل در بلغارستان در رشته فیزیوتراپی دارید، جهت رفع ابهامات و سوالات خود، این مقاله را مطالعه بفرمایید.

هزینه زندگی در کشور بلغارستان

به منظور مهاجرت به بلغارستان و زندگی در این کشور مجبور به پرداخت هزینه هایی هستید که در مناطق مختلف این کشور متغیر می باشد. در مجموع، کشورهای اروپایی هزینه های بالایی برای زندگی دارند. اما بلغارستان در فهرست کشورهایی قرار دارد که میزان هزینه های آن بسیار کمتر است. این هزینه ها دربردارنده مسکن و محل اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره بوده و برای هر یک از آنها مبالغی صرف می شود که جمع کل آن به 7000€ (یورو) در سال می رسد. البته سبک زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است و همین موضوع به علاوه مقطع تحصیلی و رشته های مختلف مانند رشته فیزیوتراپی در بلغارستان، باعث افزایش یا کاهش هزینه زندگی در بلغارستان و مخارج تحصیلی می گردد.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان 2022

دانشگاه های بلغاری که تحصیلات رایگان را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار دهند، به ندرت در بلغارستان یافت می شوند. بنابراین می توان گفت اکثریت دانشگاه های این کشور مبالغی را بابت شهریه تحصیلی از دانشجویان دریافت می دارند. در بخش قبلی این مقاله گفته شد که مقطع، نوع دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجو هزینه های تحصیلی وی را کاهش یا افزایش می دهد. بنابراین، به طور کلی می توان این گونه بیان نمود که در سال 2022 هزینه تحصیل هر دانشجو به طور سالیانه و متوسط، بین 2500€ الی 8000€ (یورو) تخمین زده شده است.

لازم به ذکر است چنانچه قصد تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان به زبان بلغاری را داشته باشید، ملزم به پرداخت هزینه های پایین تری نسبت به زبان تحصیلی انگلیسی خواهید بود. برخی دانشجویان برای تحصیل رایگان در این کشور، به سراغ گذراندن دوره های آموزش زبان بلغاری می روند که در این مورد نیز تقریبا هزینه ای بین 1500€ الی 4000€ (یورو) به طور سالیانه برآورد شده است.

بورسیه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

اکثریت دانشجویان خارجی برای تحصیل رایگان در این کشور به دنبال بورسیه های تحصیلی هستند. اما لازم است در این خصوص بدانید تعداد بورسیه های تحصیلی که از سوی دولت بلغارستان و دانشگاه های این کشور به دانشجویان اعطا می گردد بسیار محدود بوده و در شرایط خاصی پرداخت می شود. لذا دریافت این بورسیه ها بسیار دشوار بوده و در برخی موارد غیر ممکن است. به همین جهت، قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور، هزینه های تحصیلی و زندگی خود را مورد بررسی قرار دهید تا حین تحصیل با مشکل خاصی مواجه نشوید. این بورسیه ها برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان بسیار محدود است.

بورسیه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

به طور حتم می دانید که برای تحصیل در بلغارستان و ورود به دانشگاه های این کشور با هدف تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارید. بنابراین ارائه اسناد و مدارک درخواستی از سوی سفارت بلغارستان الزامی بوده و بایستی به طور کامل تهیه و ارائه گردد. از جمله مدارک مورد نیاز به منظور دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان عبارتند از:

  • گذرنامه دارای اعتبار و یک نسخه کپی از صفحه عکس دار آن
  • ارائه عکس جدید به صورت پاسپورتی
  • ارائه نامه دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های بلغارستان
  • مستندات اثبات تمکن مالی در جهت تامین هزینه های تحصیلی و زندگی در این کشور (صورت حساب بانکی)
  • گواهی سلامت پزشکی (جسمانی و روانی)
  • نامه عدم سابقه کیفری و سوء پیشینه
  • مستندات مربوط به اجاره محل اقامت شخصی یا نامه رزرو خوابگاه در بلغارستان
  • تکمیل و ارائه فرم مربوط به تقاضای ویزای تحصیلی بلغارستان

چشم انداز شغلی فیزیوتراپیست در بلغارستان

دانشجویانی که تحصیلات خود را در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان به پایان رسانده و مدرک تحصیلی فارغ التحصیلی خود را دریافت نموده اند، آینده شغلی درخشانی در انتظار آنهاست. آنان می توانند در انواع فرصت های شغلی عالی مشغول به کار شده و درآمد بسیار مناسبی داشته باشند. برخی زمینه های شغلی که برای آنها وجود دارد شامل مراقبت های ویژه برای بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند، بهداشت و سلامت، ورزش و تربیت بدنی، درمان عضلات بیماران و تامین سلامت سلامت افراد می گردد.

شرایط ورود به دانشگاه های بلغارستان

علاقمندان به تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان بایستی شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های این کشور را داشته باشند. برای مثال یکی از موارد الزامی برای دانشجوی متقاضی، ارائه سند اثبات عدم ممنوعیت تحصیلی برای اوست. بدین معنا که بایستی سندی را از سوی مراجع ذیصلاح در دست داشته باشد تا ثابت نماید که برای تحصیل در مقاطع مختلف در بلغارستان هیچ گونه ممنوعیتی برای او وجود نداشته و حق ادامه تحصیل در این کشور را دارد. کلیه مدارکی که از سوی فرد متقاضی ارائه می گردد، بایستی ممهور به مهر وزارت امور خارجه بوده و مورد تایید سفارت بلغارستان باشد. در غیر این صورت پذیرفته نخواهد بود.

برای مطلع شدن از سایر جزئیات این امر پیشنهاد می گردد با کارشناسان و مشاوران حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و اطلاعات بیشتری را از آنان جویا شوید. چرا که امر تحصیل در بلغارستان به دلیل حساسیت خاصی که دارد، نیاز به دریافت آگاهی های بیشتری داشته که از سوی موسسه مذکور قابل انجام است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *