ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

با توجه به سیر صعودی ارتقای استانداردهای آموزشی در آفریقای جنوبی، تحصیل در شاخه هایی چون رشته فیزیک در آفریقای جنوبی مطلوب می باشد. آفریقای جنوبی منبع بزرگی از الماس در جهان بوده و کشف الماس در این منطقه موجب رشد اقتصادی و مهاجرت گسترده به این سرزمین گشته است. آفریقای جنوبی جزء 10 اقتصاد برتر جهان در حوزه های رشد صنعتی بوده از این رو فرصت های شغلی زیادی در اختیار دارد و یکی از کشورهای مناسب جهت فعالیت مهندسان به شمار می رود.

به رغم وجود نقاط مثبت متعدد پیرامون زندگی دانشجویی در آفریقای جنوبی، باید خاطرنشان کرد عدم برابری میان رنگین پوستان حاضر در خاک این کشور همچنان یکی از معضل های اصلی اقامت در شهرهای بزرگ آن به شمار می رود. از مزایای زندگی در این سرزمین می توان به سطح بالای کیفیت زندگی، هزینه های نسبتا پایین، مراقبت های درمانی خصوصی و وجود گزینه های زیاد جهت تهیه مسکن اشاره کرد. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گرد هم آمدند تا به بررسی رشته فیزیک در نظام آفریقای جنوبی بپردازند.

  • متوسط درآمد فیزیکدانان در آفریقای جنوبی چه میزان برآورد شده است؟
  • موقعیت شغلی علاقه مندان به رشته فیزیک در کشور آفریقای جنوبی به چه شرحی است؟
  • مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در آفریقای جنوبی کدام اند؟
  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف آفریقای جنوبی چقدر می باشد؟

درباره رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی بین دو اقیانوس هند و اطلس قرار گرفته و دارای روزهای گرم و شب های سرد می باشد؛ جمهوری آفریقای جنوبی با بهره مندی از تنوع آب و هوا مقصدی جذاب برای گردشگران به شمار رفته و به موجب همین امر به سرزمین رنگین کمان شهرت دارد. این کشور به عنوان دومین اقتصاد بزرگ در سطح جهانی با درنظر گرفتن میزان هزینه صرف شده نقش مهم و عمده ای را در بخش تولیدات ایفا کرده و بزرگ ترین صادرکننده طلا در جهان است. پایتخت سیاسی این کشور شهر پرتوریا می باشد که مقر دولت و مرکز فرهنگی کشور معرفی شده است. کیپ تاون مشهورترین شهر این سرزمین می باشد و ازدیگر شهرهای مهم این کشور می توان به بوتسوانا، موزامبیک، سوازیلند و لسوتواشاره نمود ؛ همچنین پرجمعیت ترین شهر آفریقا ژوهانسبورگ نام داشته و مرکز فعالیت بسیاری از مهندسین بین المللی حاضر در آن نیز می باشد.

فیزیک علم مربوط به کشف و شناخت قوانین جهانی حاکم بر ماده، حرکت و نیروها، فضا، زمان و دیگر ویژگی‌های جهان طبیعی است؛ این رشته یکی از اساسی ترین شاخه های علمی مرتبط با ریاضیات بوده و افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند باید از نظر دانش فیزیک و ریاضی از عهده‌ مدیریت پروژه و کار با کامپیوتر بر آیند. تقویت مهارت های ارتباطی از جمله سایر پیش نیازهای فعالیت در این رشته است. از جمله گرایشات این رشته می توان به فیزیک اتمی، بیوفیزیک، سایکوفیزیک ،اکونوفیزیک ، اگروفیزیک، فیزیک هسته‌ای، فیزیک محاسباتی و ترمودینامیک اشاره کرد. مشاغل و بازار کار رشته فیزیک در آفریقای جنوبی شامل مهندس هوافضا، متخصص فیزیک نجومی، متخصص ژئوفیزیک، متخصص فیزیک نجومی و فیزیکدان پزشکی می گردد. همچنین دروس اصلی ارائه شده در رشته فیزیک شامل فیزیک پلاسما، گرانش و کیهان شناسی، ذرات بنیادی و نظریه میدان ها خواهد بود.

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی به عنوان مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی شناخته شده و بالاترین استانداردهای تحصیلات دانشگاهی را در مؤسسات انگلیسی زبان ارائه می دهد. دانشگاه استلنبوش دانشگاهی دولتی می باشد که رشته های ارائه شده در آن شامل مهندسی، علوم پزشکی و سلامت می گردد. دانشگاه ژوهانسبورگ در لیست رده بندی دانشگاه های برتر جهان رتبه 551 را کسب کرده است و 11 سال قدمت دارد. دانشکده های این دانشگاه شامل حقوق، علوم مهندسی، اقتصاد و هنر می باشد. پرتوریا، چهارمین دانشگاه ملی آفریقای جنوبی است که با ارائه رشته هایی نظیر حقوق، مهندسی، کشاورزی و دامپزشکی بیشترین فارغ التحصیلان را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به خود اختصاص داده است. از ارزان ترین دانشگاه های آفریقای جنوبی می توان به نلسون ماندلا، وندا، استلنبوش و دوربان اشاره کرد. در ادامه به معرفی چندی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در این کشور می پردازیم.

عنوان مراکزرتبه در کشور
University of pretoria1
University of the wiwatersrand2
Stellenbosch University3
University of johannesburg4

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی رشته فیزیک آفریقای جنوبی 3 الی 4 سال می باشد و دروس به زبان انگلیسی ارائه می گردند. همچنین طول دوره مقطع کارشناسی ارشد 2 سال عنوان شده که دانشجویان می بایست در این مقطع با درنظر گرفتن مشاغل پراهمیت این سرزمین شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. بصورت معمول محدوده زمانی کار حین تحصیل برای دانشجویان این نظام 10 الی 30 ساعت در هفته می باشد. کارهای دانشجویی شامل کارهای دانشگاهی، خدماتی و مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی می شود.

یافتن مشاغل نیمه وقت در کشور آفریقای جنوبی بسیار دشوار است چرا که اغلب افراد بومی این قبیل کارها را با دستمزدهای کمتری انجام می دهند. از مزایای تحصیل در این سرزمین می توان به تنوع رشته ها، شهریه تحصیل کم و امکان گرفتن ویزا برای اعضای خانواده اشاره کرد. متوسط شهریه سالانه تحصیل رشته فیزیک در آفریقای جنوبی ZAR22400 راند برآورد شده و این درحالی است که در اغلب اوقات شهریه پرداختی سال دوم کمتر از این میزان خواهد بود.

موقعیت های شغلی رشته فیزیک در آفریقای جنوبی

فیزیکدانان در خارج از کشور می‌توانند در مراکز مختلفی از جمله آزمایشگاه‌های فیزیک، موسسات تحقیقاتی و آموزشی، مراکز تحقیقاتی ریاضی و فیزیک، هواشناسی و بسیاری دیگر از مراکز مرتبط با فیزیک مشغول به کار شوند. متوسط درآمد فردی که به عنوان فیزیکدان در آفریقای جنوبی کار می کند ماهانه در حدود ZAR69600 راند آفریقای جنوبی) برآورد شده است که این حقوق شامل مواردی نظیر مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد).

این افراد هر 19 ماه یک بار افزایش حقوق 13% را مشاهده می کنند. با در نظر گرفتن سطح مقطع تحصیلی میزان حقوق در افراد متفاوت است برای نمونه درآمد فرد دارای مدرک کارشناسی ماهانه ZAR47500 (راند آفریقای جنوبی) ،حقوق دارندگان مدرک کارشناسی ارشد ZAR65400 (راند آفریقای جنوبی) و دستمزد دارنده مدرک دکتری ZAR107000 (راند آفریقای جنوبی) در ماه می باشد. در پایان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *