ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در اکوادور

رشته فیزیک در اکوادور

از آنجایی که دانشگاه های اکوادور در علوم مهندسی دارای شهرتند، آمار متقاضیان تحصیل در این کشور بالاخذ رشته فیزیک در اکوادور افزایش یافته است. تحصیل در جمهوری اکوادور به منزله تحصیل در کشوری است که شهرت رو به رشدی را در زمینه تحصیلات آکادمیک از جمله رشته های علوم طبیعی، تکنولوژی و مهندسی به دست آورده و همچنین از مزایای زندگی دانشجویی در این سرزمین می توان به وجود نظام آموزشی مناسب، هزینه زندگی مقرون به صرفه، امکان اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی و نرخ پایین تورم اشاره کرد. از انواع روش های مهاجرت به این کشور می توان به اخذ ویزای توریستی، تجاری، تحصیلی و پناهندگی اشاره کرد.

در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان و تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است، قصد داریم همراه شما عزیزان به بررسی متداول ترین سوالات مطرح شده حول محور چگونگی تحصیل رشته فیزیک در اکوادور بپردازیم.

  • آینده شغلی علاقه مندان به تحصیل رشته فیزیک در اکوادور به چه شرحی است؟
  • متوسط درآمد فیزیک دانان در اکوادور چه میزان برآورد شده است؟
  • دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته فیزیک در اکوادور کدام اند؟
  • شرایط تحصیل و کار در کشور اکوادور چگونه می باشد؟

درباره رشته فیزیک در اکوادور

کشور اکوادور در یک منطقه استوایی واقع در شمالی ترین بخش آمریکای جنوبی قرار گرفته و مناظر طبیعی بسیار زیبایی از کوه های آند تا جنگل های بارانی را پوشش می‎دهد. این کشور از شمال با کلمبیا و از شرق و جنوب با پرو و در غرب با اقیانوس آرام همسایه است. پایتخت این سرزمین شهر کیتو می باشد که بزرگ ترین مرکز تاریخی در آمریکای جنوبی است و از سایر شهرهای مهم آن می توان به تنا، بائوس، مانتا، ایبارا، گوایاکویل و کوئنکا اشاره نمود. بر اساس آخرین تحقیقات سه شهر اکوادور شامل quito، Ambato و Cuenca جزء امن ترین مقاصد جهت تحصیل دانشجویان محسوب می شوند. اکوادور دارای منابع نفتی غنی و زمین های کشاورزی پر محصول بوده و همچنین می توان آن را یکی از بهترین گزینه های زندگی از نظر آب و هوایی ، مسکن، بهداشت و هزینه های زندگی برای افراد بازنشسته معرفی کرد.

فیزیک علمی است که با تعامل ماده و انرژی سروکار دارد؛ فیزیکدانان در اکوادور رفتار و ساختار ماده ، روش های تولید و انتقال انرژی و روابط بین ماده و انرژی را مطالعه می کنند. آنها آزمایشاتی را انجام می دهند و محصولات یا نتایج حاصل را تحلیل می کنند و به موازات آن قادر به آموزش و همچنین نظارت بر پروژه های مرتبط خواهند بود. بطور کلی فیزیک دانان اکوادور تحقیقات علمی و کاربردی جهت گسترش دانش در مورد پدیده‌های طبیعی، تولید فرآیندها و دستگاه‌های جدید در زمینه‌هایی مانند الکترونیک، ارتباطات، تولید و توزیع انرژی، آیرودینامیک، اپتیک و لیزر، سنجش از دور، بیوتکنولوژی، پزشکی و بهداشت انجام داده و از جمله مهارت های شغلی این رشته می توان به تحلیل داده ها، تحقیق و جستجو، کار با تجهیزات فنی و توانایی پردازش و تولید اشاره کرد.

درباره رشته فیزیک در اکوادور

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در اکوادور

باید اذعان داشت بیش از 70 دانشگاه در اکوادور وجود دارد که 6 مورد از این دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند. هزینه تحصیل در اکوادور در دانشگاه های خصوصی این کشور از 2000$ الی 5000$ (دلار آمریکا) در ماه متفاوت است. شایان ذکر است تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی می باشد و عموما تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی برای اغلب رشته ها امکانپذیر می باشد.

در اکوادور بیش از 2000 بورسیه تحصیلی تا مبلغ $5000 (دلار آمریکا) درسال به دانشجویان بین المللی ارائه می شود که دانشجویان مقطع کارشناسی فیزیک نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. دانشگاه سانفرانسیسکو اولین دانشگاه شخصی در اکوادور می باشد که به عنوان یکی از سه دانشگاه برتر علمی در اکوادور شناخته می شود و دارای رشته هایی نظیر علوم و مهندسی، علوم اجتماعی و انسانی و معماری و طراحی داخلی است. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در اکوادور می پردازیم.

عنوان مراکزرتبه در کشور
Universidad investigacion1
Universidad politecnica2
Universidad san francisco3

هزینه تحصیل رشته فیزیک در اکوادور

مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی در اکوادور 3 الی 5 سال و مقطع کارشناسی ارشد 2 سال می باشد. از بهترین مقاصد تحصیلی جهت شرکت در دوره های خصوصی فیزیک این کشور می توان به milagro ،cuenca ،loja و Machala اشاره کرد. از مزایای تحصیل در این کشور می توان به نداشتن آزمون ورودی و کنکور، وجود دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم اروپا و آمریکا و هزینه های مقرون به صرفه اشاره کرد. کار دانشجویی در اکوادور به این صورت می باشد که دانشجویان می بایست بصورت پاره وقت و با حقوقی ناچیز معادل $400 الی $500 (دلار آمریکا) فعالیت کنند. افراد می توانند در شغل برنامه نویسی حقوق مناسبی دریافت کنند و یا در رستوران ها و مغازه ها و بخش تعمیرات استخدام شوند. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در اکوادور $1600 الی $2400 (دلار آمریکا) برآورد شده است.

موقعیت های شغلی رشته فیزیک در اکوادور

بازار کار رشته فیزیک در اکوادور بسیار عالی است و از جمله مشاغل مربوط به رشته فیزیک در اکوادور می توان به مهندس هوافضا، متخصص فیزیک نجومی، متخصص ژئوفیزیک، فیزیکدان پزشکی و مهندس مکانیک اشاره نمود. همچنین فارغ التحصیلان رشته فیزیک قادرند در حوزه هایی نظیر کار در بخش فناوری پزشکی، شرکت های تولیدی و رسانه ها و توسعه نرم افزارها فعالیت نمایند. متوسط درآمد فیزیکدانان در اکوادور حدودا 2290$ (دلار آمریکا) در ماه برآورد شده و این درحالی است که حداکثر میزان درآمد این قشر 3980$ (دلار آمریکا) در ماه تخمین زده می شود.

مقایسه متوسط و حداکثر حقوق ماهیانه فیزیک دانان اکوادور

فیزیکدانان هر 21 ماه یکبار افزایش حقوق 10% را مشاهده می کنند. در اکوادور جنسیت عاملی تعیین کننده در میزان حقوق است و برای مثال حقوق فیزیکدانان زن 2160$ و مرد $2370 (دلار آمریکا) در ماه عنوان شده است. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *