ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در هنگ کنگ

رشته فیزیک در هنگ کنگ

شما با تحصیل رشته فیزیک در هنگ کنگ می توانید شانس خود برای اقامت در یکی از مناطق پیشرفته و مدرن کشور چین را در سال 2021 افزایش دهید. چراکه هنگ کنگ در بین دیگر استان ها و مناطق چین، هم از نظر توسعه اقتصادی و هم از لحاظ توسعه اجتماعی در شرایط بسیار ایده آلی قرار دارد. در حال حاضر بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته فیزیک در این منطقه از چین، دانشگاه هنگ کنگ می باشد که از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های کشور چین میباشد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله شما را با جزئیات بیشتری درخصوص تحصیل در هنگ کنگ 2021 آشنا می کنند.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در هنگ کنگ

در حال حاضر، دانشکده فیزیک دانشگاه هنگ کنگ معروفترین و قدیمی ترین دانشگاه این منطقه از چین محسوب می شود. دانشجویان می توانند در هر سه دوره تحصیلی از رشته فیزیک دانشکده فیزیک هنگ کنگ قبول شده و در این کشور ادامه تحصیل دهند. اما چرا هنگ کنگ و چرا دانشکده فیزیک دانشگاه هنگ کنگ چین؟ اولا دانشکده فیزیک هنگ کنگ یکی از مدرن ترین دانشگاه های فیزیک حاضر در این منطقه از چین می باشد که از انواع تجهیزات و امکانات مدرن آزمایشگاهی و کلاسی و اساتید معروف برای آموزش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد برخوردار است. ثانیا دانشکده فیزیک هنگ کنگ در رتبه بندی بهترین دانشگاه های فیزیک این کشور در سال 2021 در جایگاه اول قرار دارد:

برترین دانشگاه های فیزیک هنگ کنگ

کلا این دانشکده میزبان یکسری امکانات پیشرفته برای سنتز مواد و رشد اپیتاکسیال (مثل MBE سیستم های تابش لیزر و دستگاه های تبخیر اشعه-e و گرمایی) جهت مطالعات علوم مواد و سطوح و نیز مشخصه های الکتریکی و اپتیکی می باشد. از دیگر امکانات این دانشکده وجود دستگاه های لازمه برای ستاره شناسی و آزمایشگاه زیرزمینی جهت مطالعه تابش کیهانی و فیزیک ذره می باشد. از معروفترین گرایشات رشته فیزیک برای ادامه تحصیل در هنگ کنگ نیز می توان به گرایشات زیر اشاره نمود:

  • اخترفیزیک و نجوم
  • فیزیک تئوری
  • فیزیک ذره
  • فیزیک سلامت و رادیواکتیویته محیطی
  • فیزیک مواد
  • فیزیک آزمایشگاهی

هزینه تحصیل رشته فیزیک در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته فیزیک در هنگ کنگ

قبل از هر چیز باید مستحضر باشید که منطقه هنگ کنگ دارای یک نظام سیاسی و اقتصادی مستقلی از چین بوده و به همین دلیل دارای واحد پولی مستقلی به نام دلار هنگ کنگ (HK$) می باشد. در حال حاضر نیز هر دلار آمریکا معادل 7.77HK$ (دلار هنگ کنگ) می باشد. با این توضیح اکنون به هزینه تحصیل فیزیک در هنک کنگ می پردازیم. همان طوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود، سطح هزینه های تحصیلی در هنگ کنگ به آیتم های مختلفی دسته می شود:

آیتم هاهزینه سالیانه به دلار هنک گنگهزینه سالیانه به دلار آمریکا
هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی$90000 – $265000$11500 – $34000
اسکان دانشجوئی
مهمانسرا$15000 – $45000$1900 – $5800
آپارتمان خصوصی تک خواب$96000 – $180000$12600 – $23000
مخارج زندگی$50000 تقریبی$6400 تقریبی
هزینه های متفرقه$15000 تقریبی$1900 تقریبی

پروسه پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در هنگ کنگ

همان طوری که در تصویر گرافیکی زیر مشاهده می شود، پروسه اخذ پذیرش از رشته فیزیک در هنگ کنگ پیچیدگی آنچنانی نداشته و کافی است که متقاضیان با مراحل و شرایط این کار آشنا باشند. مرحله اول از این امر مربوط به مراجعه به سایت دانشگاه و انتخاب برنامه تحصیلی در هنگ کنگ می باشد. پس از اطلاع از شرایط لازم نیز متقاضیان به سراغ مرحله دوم یعنی مرحله تهیه مدارک لازم برای پذیرش هنگ کنگ می روند. در مرحله سوم مدارک به صورت ایمیلی به آدرس دانشگاه هنگ کنگ ارسال شده و دست آخر نیز متقاضیان در انتظار دریافت پاسخ از دانشگاه هنگ کنگی می مانند:

مراحل پذیرش رشته فیزیک از دانشگاه هنگ کنگ

در واقع دانشگاه های هنگ کنگ در پذیرش دانشجو به صورت مستقلی عمل می کنند اما اساس پذیرش همه این دانشگاه ها صرفا شایستگی های دانشجو می باشد. حتی ممکن است برخی از دانشگاه های هنگ کنگ برای پذیرش دانشجو از آنها آزمون یا مصاحبه نیز بگیرد. اما در کل اغلب دانشگاه های موجود در سطح هنگ کنگ جهت پذیرش در رشته فیزیک از دانشجویان بین المللی مدارک زیر را درخواست می کنند:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • مدرک زبان انگلیسی با ارائه نمره آزمون TOEFL یا IELTS
  • پاسپورت ملی معتبر

ویزای تحصیلی هنگ کنگ برای دانشجویان رشته فیزیک

دانشجویان رشته فیزیک پس از اخذ پذیرش از دانشگاه هنگ کنگ می بایست برای اخذ ویزای دانشجوئی هنگ کنگ نیز اقدام نمایند. چرا که طبق قوانین مهاجرتی منطقه هنگ کنگ چین، تمامی دانشجویان خارجی ( چه دانشجویان تمام وقت و چه دانشجویان انتقالی) برای ورود قانونی به این منطقه نیازمند اخذ این مجوز هستند. به همین منظور دانشگاه هنگ کنگ که نامه پذیرش برای متقاضیان ارسال می کند به عنوان اسپانسر محلی شناخته می شود. پس از یک طرف دانشگاه مدارک لازمه برای اخذ ویزای تحصیلی هنگ کنگ را به اداره مهاجرت این منطقه ارسال می کند. از طرف دیگر نیز دانشجو با ارائه مدارک زیر به سفارت چین در تلاش برای اخذ ویزای مذکور می باشد:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی هنگ کنگ (ID995A)
  • 2 قطعه عکس الصاقی به صفحه دوم فرم درخواست ID995A
  • کپی مدرک مسافرتی معتبر (پاسپورت)
  • کپی کارت شناسایی هنگ کنگی (در صورت وجود)
  • نامه پذیرش از دانشگاه هنگ کنگ
  • کپی از مدرک اسکان
  • کپی از گواهی تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجوئی هنگ کنگ

هنگ کنگ یکی از بنادر تجاری مهم چین محسوب می شود که از یک اقتصاد بازار آزاد با درآمد بالا برخوردار است. برای مهاجرت به هنگ کنگ 2021 نیز روش های مختلفی وجود دارد که از جذابترین آن می توان به راه اندازی استارت آپ هنگ کنگ و اخذ ویزای اقامت از این طریق اشاره نمود. پس برای اطلاع از شرایط اقامت سرمایه گذار در هنگ کنگ 2021 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *