ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا بسیار کم هزینه است؛ البته اگر کسی موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی این کشور شود. دانشگاه های ایتالیا بورسیه های زیادی را ارائه می دهند که به دانشجویان کارشناسی ارشد امکان تحصیل رایگان در ایتالیا را می دهد. دانشجویان بین المللی با دریافت این جوایز می توانند مدرک کارشناسی ارشد رایگان در ایتالیا را در دانشگاه پلی تکنیک میلان، دانشگاه بوکونی و دانشگاه پادووا دریافت کنند. ایتالیا نه تنها به دلیل فضای چندفرهنگی بالا، یک مکان تحصیلی بین المللی محبوب است، بلکه این کشور چندین دانشگاه دولتی و خصوصی برتر نیز دارد و بسیاری از دانشگاه های دولتی با کیفیت دیگر در ایتالیا موجود هستند، مانند: Politecnico di Milano.

ایتالیا به دلیل هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه، آب و هوای باورنکردنی مدیترانه ای، و فرهنگ و تاریخ بی نظیری که هنوز به شما امکان می دهد خرابه ها و بناهای باستانی را تحسین کنید، یک مقصد تحصیلی جذاب است. اگرچه اکثر دانشگاه ها شهریه های یکسانی را برای همه دانشجویان بین المللی اعمال می کنند، برخی از آنها این کار را نمی کنند و هزینه های کلی زندگی برای دانشجویان بین المللی در ایتالیا بین 700€ تا 1000€ (یورو) در ماه است؛ زندگی در ایتالیا تجربه بسیار خوبی است، اما به خاطر داشته باشید که اگر رم یا میلان را انتخاب کنید، در مقایسه با سایر شهرهای ایتالیا گرانتر هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص تحصیل کشور ایتالیا پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در دانشگاه های ایتالیا چه میزان است؟
  • بهترین دانشگاه های کشور ایتالیا برای تحصیل رشته مدیریت کدام اند؟
  • اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا در سال 2022 چگونه می باشد؟

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا

وضعیت اشتغال فعلی در ایتالیا بسیار پیچیده است. سعی نمی‌کنیم کسی را دلسرد کنیم، اما چیزی که در اینجا متوجه می‌شویم این است که پیدا کردن کار در ایتالیا حتی برای افراد محلی نیز دشوار است. مشکل واقعاً کمبود شغل نیست، بلکه بی‌ثباتی کامل بازار کار است که باعث شده خود ایتالیایی ها نیز برای کاریابی به کشورهایی مثل سوئیس بروند. آلمان حقوق نسبتاً بالاتر و فرصت های شغلی بیشتری دارد و در آلمان صنایع بسیار بیشتری وجود دارد. بنابراین، اگر هدف شما یافتن شغل در کشور خارجی پس از تحصیل است، در سال 2022 آلمان ممکن است گزینه بهتری باشد. در خصوص دانشگاه ها نیز هر دو آلمان و ایتالیا دارای دانشگاه های درجه یک هستند؛ با این حال اگر کسی اصرار خاصی به انتخاب ایتالیا دارد باید بداند به سختی می تواند موفق به کار در ایتالیا شود.

اگر کسی بخواهد به کار در ایتالیا برسد باید بتواند علاوه بر زبان انگلیسی به زبان ایتالیایی نیز با تسلط بالا صحبت کند و همچنین مهارت های مدیریتی زیادی داشته باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در سال 2022 بیان شده است:

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا

در سال 2022 تحصیل در تمامی مقاطع برای دانش آموزان و کودکان از تمامی ملیت ها به شرط مقیم ایتالیا بودن، رایگان است. متأسفانه، دانشجویان بین المللی حق تحصیل بدون شهریه را ندارند اما امکان پرداخت اقساطی و کمک هزینه تحصیلی برای داوطلبان واجد شرایط وجود دارد و برخی از دانشگاه های دولتی ایتالیا MBA رایگان برای دانشجویان هندی ارائه می دهند. ایتالیا برخی از گزینه های تحصیلی مقرون به صرفه را ارائه می دهد. به طور متوسط، اکثر برنامه های کارشناسی ارشد 3800€ (یورو) در سال دریافت می کنند و موسسات خصوصی در ایتالیا که برنامه هایی در زمینه کسب و کار و مدیریت ارائه می دهند می توانند تا 20000€ (یورو) در سال برای شما هزینه داشته باشند.

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا

حداقل دستمزد ساعتی 7€ (یورو) است ولی شما می توانید تا 4 ساعت در روز و 20 ساعت در هفته کار کنید؛ بنابراین با این محاسبه می توانید تا 140€ (یورو) در هفته و 560€ (یورو) در ماه درآمد کسب کنید. بهتر است دانشجویان اگر موفق به کار در ایتالیا شدند در رشته هایی مشغول شوند که مورد نیاز بازار کار این کشور می باشد؛ از جمله مشاغل مورد نیاز بازار کار ایتالیا در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • مشاغل مرتبط با سلامت
  • متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • متخصصان بازاریابی، خلاق و طراحی.
  • مشاغل STEM
  • تدریس

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان رشته بهداشت عمومی

به منظور تحصیل در ایتالیا ابتدائا باید از دانشگاهی در این کشور پذیرش گرفت و سپس مدارکی را تقدیم سفارت این کشور نمود. از جمله مهم ترین این مدارک می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • عکس رنگی اخیر به سبک پاسپورت
  • پاسپورت معتبر (تاریخ انقضا باید سه ماه بیشتر از ویزای درخواستی باشد)
  • تایید پذیرش و تحصیل در دانشگاه ایتالیا
  • تاریخچه آموزشی و اسنادی برای تأیید این موضوع
  • تاییدیه اقامت در ایتالیا

از جمله بهترین دانشگاه های ایتالیا که اخذ پذیرش از آن ها شانس ویزای تحصیلی این کشور را نیز بالاتر می برد می توان به University of Bologna، Sapienza University of Rome و University of Padua اشاره نمود. این یکی از معتبرترین موسسات ایتالیا به حساب می آید. اگرچه برخی از دوره های آن نیازی به آزمون پذیرش ندارند، اکثر آنها نیازی به آزمون پذیرش ندارند و می توانند کاملاً انتخابی باشند.

نرخ پذیرش در بین دانشگاه ها متفاوت است، اما در 2022 گزینه های مناسبی برای همه علاقه مندان به ایتالیا به عنوان خانه دوم وجود دارد. با ویزای تحصیلی ایتالیا، شما فقط مجاز به کار پاره وقت هستید؛ یعنی حداکثر 20 ساعت در هفته و 1040 ساعت در سال. علاوه بر این، پس از پایان تحصیلات، می توانید برای تبدیل اجازه اقامت خود از دانشجویی به اجازه کار اقدام کنید؛ دانشجویان غیر اتحادیه اروپا پس از تحصیل در ایتالیا به مجوز کار و اجازه اقامت دانشجویی نیاز دارند. همچنین دانشجویان می توانند تا 12 ماه برای دوره کارآموزی اقدام کنند و برای اجازه کار پس از تحصیل در ایتالیا، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به “permesso di Lavoro” نیاز دارند. علاقمندان به رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایتالیا، هلند، دانمارک، کانادا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *