ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند

رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند با توجه به این که یکی از گران ترین کشورهای دنیا می باشد، طرفداران کمی در سالهای اخیر دارد. البته دانشگاه های معدودی نیز در ایسلند وجود دارد و تنوعی که در کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان، انگلیس، کانادا، آمریکا و هلند وجود دارد، در ایسلند وجود ندارد. با این حال دانشگاه های دولتی ایسلند کم هزینه هستند و شهریه ای که از دانشجویان اخذ می نمایند پایین است؛ هرچند این موضوع بیشتر برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا صدق می کند. ایسلند فرصت های عالی برای آموزش عالی در هفت برنامه آکادمیک بین المللی با شرایط عالی در زمینه های مختلف ارائه می دهد. موسسات آموزش عالی ایسلند از درخواست های ارسال شده توسط دانشجویان واجد شرایط از سراسر جهان استقبال می کنند.

حتی با وجود اینکه زبان اصلی آموزش، ایسلندی است، دانشگاه ایسلند برنامه های تحصیلی متعددی را ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و بنابراین برای دانشجویان بین المللی آزاد است. دانشجویان اتحادیه اروپا برای اینکه بتوانند در ایسلند کار کنند نیازی به مجوز کار ندارند و دانشجویان سایر کشورها تا زمانی که دارای وضعیت اقامت هستند که معمولاً هر سال تمدید می شود می توانند استخدام شوند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های ایسلند برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی کدام اند؟

کار با رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند

ایسلند بسیار گران است و زندگی در اینجا بدون شغلِ با حقوق نه تنها دشوار است، بلکه به ظاهر غیرممکن است، به خصوص برای خارجی هایی که فاقد ارتباطات و درک اولیه از اقتصاد محلی هستند. در ادامه برخی از وب‌ سایت‌هایی که در 2022 دوره ‌های کارآموزی در دسترس را در خارج از کشور ارسال می‌کنند آمده است: StudyAbroad.com. GoAbroad.com. اگر به مدت 4 سال در ایسلند با یک مجوز اقامت موقت که واجد شرایط بودن برای اقامت دائم را ایجاد می کند، می توانید برای اجازه اقامت دائم درخواست دهید. برخی از مشاغلی که در حال حاضر بهترین بازار کار در ایسلند را دارند عبارت هستند از:

  • ذوب آلومینیوم
  • فرآوری ماهی
  • انرژی زمین گرمایی
  • برق آبی
  • محصولات پزشکی/ دارویی
  • گردشگری

سطح درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند و موقعیت های کاری این رشته نسبتا خوب است و درآمد آن در نمودار ذیل مشخص شده است:

سطح درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند

زبان تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند

به شرطی که قبلاً در محیط آموزشی انگلیسی تحصیل کرده باشید، دانشگاه می تواند درخواست پذیرش شما را بدون آیلتس بپذیرد؛ در این صورت، باید گواهی تاییدیه ای از آخرین دانشگاه دریافت کنید که نشان دهد مدرک خود را در رسانه انگلیسی تحصیل کرده اید. حتی با وجود اینکه زبان اصلی آموزش، ایسلندی است، دانشگاه ایسلند برنامه های تحصیلی متعددی را ارائه می دهد که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود و بنابراین برای دانشجویان بین المللی آزاد است. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ایسلند که امکان تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی را به زبان انگلیسی فراهم کرده اند، عبارت هستند از:

  • Reykjavík University
  • University of Iceland

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند

اگر در یک دانشگاه دولتی در ایسلند تحصیل می کنید، نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت (این مورد هم برای اتباع اتحادیه اروپا و هم برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا صدق می کند). با این حال، شما باید برای رشته مدیریت بهداشت عمومی سالانه حدود 500€ (یورو) هزینه ثبت نام بپردازید. دانشگاه های خصوصی هم شهریه و هم هزینه ثبت نام را دریافت می کنند که بسته به دوره و موسسه متفاوت است؛ هزینه ها معمولا برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بالاتر است. همچنین در سال 2022 تمام کالج های دولتی در ایسلند برای دانشجویان آمریکایی رایگان است.

در سال 2022 دانشجویان بین المللی 5% از کل دانشجویان کشور را تشکیل می دهند. دانشگاه ایسلند، واقع در پایتخت ریکیاویک، یکی از بزرگترین دانشگاه های ایسلند است و هیچ شهریه ای دریافت نمی کند و بر اساس داده های به دست آمده از Numbeo.com، ایسلند چهارمین کشور گران قیمت جهان برای زندگی است؛ بر اساس اینفوگرافیک، هزینه های زندگی در ایسلند، از جمله خواربار، حمل و نقل، رستوران ها و آب و برق، 2.14% بیشتر از نیویورک است.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند

ویزای تحصیلی ایسلند برای دانشجویان رشته مدیریت بهداشت

طبق کتاب راهنمای ویزای دانشگاه ریکیاویک، درخواست ویزا به عنوان یک متقاضی بین المللی ساده است؛ برای شروع تحصیل خود در خارج از کشور در ایسلند، باید قبل از 1 ژوئیه برای ترم پاییز درخواست دهید و حداقل 3 ماه برای تکمیل فرآیند درخواست فرصت دهید. دانشجویان اتحادیه اروپا برای اینکه بتوانند در ایسلند کار کنند نیازی به مجوز کار ندارند و دانشجویان سایر کشورها تا زمانی که دارای وضعیت اقامت هستند که معمولاً هر سال تمدید می شود می توانند استخدام شوند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور در ایسلند عبارتند از درخواست، مدرک ثبت نام در دانشگاه، بررسی سوابق کیفری، کمک مالی که مدت اقامت را پوشش می دهد و پاسپورت معتبر. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت بهداشت عمومی در ایسلند توضیحاتی ارائه گردید که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *