ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی بسیار کم هزینه تر از کشورهایی مثل هلند و دانمارک می باشد و مورد توجه افراد قرار میگیرد. آموزش عالی رومانیایی و هزینه زندگی ارزان ترین در تمام اتحادیه اروپا است. استانداردهای عالی دانشگاهی با شهریه‌های معقول و هزینه‌های روزانه به دست می‌آیند در حالی که بخش آموزش اولویت اصلی رقابت‌پذیری اروپا است. رومانی دارای چندین قرن برتری علمی است و شهریه های دانشگاه در رومانی از 600RON تا 5000RON (لئوی رومانی) در سال متغیر است، اگرچه برنامه های پزشکی و مهندسی می توانند گران تر باشند. رومانی یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد تحصیلی در اروپا است و هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار پایین است. اگر اهل اتحادیه اروپا هستید و نمرات به اندازه کافی بالا دارید، می توانید یکی از مکان های دولتی را اشغال کنید و هیچ هزینه ای در رومانی پرداخت نکنید.

در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از جمله ایرانیان برای تحصیل در رومانی معمولاً باید هزینه کمی بالاتر بپردازند. اگرچه رومانی هنوز به عنوان یک کشور در حال توسعه در نظر گرفته می شود، اما یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی، به ویژه دانشجویان اروپایی است. اقتصاد مختلط آن از سال 2000 رشد سریعی را تجربه کرده است و این کشور دارای مراقبت های بهداشتی همگانی و آموزش بدون شهریه برای اروپایی ها است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص تحصیل در رومانی پرداخته شده است:

  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی چقدر است؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رومانی خصوصا در رشته های مدیریتی کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی رومانی در سال 2022 کدام اند؟

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی

کار در رومانی برای کسانی که فارغ التحصیل رشته های مدیریتی شده اند فراوان است؛ البته یکی از شروط مهم برای کار در این کشور برای هر رشته ای این است که فرد علاوه بر زبان انگلیسی به زبان رومانیایی نیز مسلط باشد. فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه های رومانی از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند با همان حقوق و تعهداتی که اتباع رومانیایی دارند به زندگی و کار در این کشور ادامه دهند؛ پس از 5 سال اقامت مداوم، می توانید برای اقامت دائم کشور اقدام کنید. درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی به شرح ذیل است:

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی

کار ضمن تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی

دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در رومانی به صورت پاره وقت با مدرک مجوز کار معتبر کار کنند و حقوق معمول شغل دانشجویی حدود 450RON تا 700RON (لئوی رومانی) در ماه برای حدود 20 ساعت کار در هفته است. لازم به ذکر است که در سال 2022 شهروندان اتحادیه اروپا می توانند آزادانه تحت مقررات آزادی رفت و آمد اتحادیه اروپا کار کنند. از دیگر مزایای تحصیل در رومانی این است که به شما این امکان را می دهد که از هزینه زندگی ارزان تری نسبت به سایر نقاط اروپا برخوردار شوید و دانشگاه های رومانی نیازی به آیلتس یا تافل به عنوان آزمون ورودی ندارند؛ تا زمانی که شرایط اولیه کشور خود را داشته باشید، پذیرفته میشوید. البته توجه شود اگرچه اخذ پذیرش از دانشگاه های رومانی بدون ارائه مدرک زبان امکان پذیر است نمی توان ویزای تحصیلی این کشور را بدون داشتن مدرک آیلتس یا تافل به دست آورد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی

تحصیل در رومانی ارزان قیمت است و در حالی که برای تحصیل رشته مدیریت در کشورهایی مثل هلند باید سالانه 8000€ تا 12000€ (یورو) پرداخت شود، تحصیل در این رشته در رومانی سالانه بین 4000€ تا 9000€ (یورو) شهریه به دنبال دارد. هزینه زندگی در رومانی نیز باید مدنظر قرار گیرد که کم تر از کشورهایی مثل مجارستان، آلمان و غیره است. این در حالی است که کشور رومانی اگرچه عضو حوزه یورو نیست اما عضوی از اتحادیه اروپا می باشد و اخذ اقامت آن اهمیت زیادی برای دانشجویان خواهد داشت. بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی عبارت هستند از:

  • Iuliu Haţieganu University of Medicine and Pharmacy Cluj-Napoca
  • Babes-Bolyai University
  • University of Bucharest
  • West University of Timisoara

بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه نوبت به ویزای تحصیلی رومانی می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند است:

  • اصل پاسپورت با دو صفحه خالی
  • 2 عکس گذرنامه اخیر
  • نامه پذیرش از وزارت آموزش رومانی
  • گواهی پرداخت شهریه یک ساله (پرداخت باید پس از دریافت نامه پذیرش انجام شود)

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی

اخذ پاسپورت رومانی

یکی از اصلی ترین روش های اخذ پاسپورت رومانی این است که مطابق قوانین این کشور همه فرزندان متولد شده از شهروندان رومانیایی در بدو تولد تابعیت خود را کسب می کنند. از سایر روش های اخذ اخذ تابعیت رومانیایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • در رومانی به دنیا آمد و در حال حاضر در آنجا اقامت دارد.
  • حداقل 8 سال در رومانی اقامت داشته باشد.

حداقل 5 سال در رومانی اقامت داشته و با یک شهروند رومانیایی ازدواج کرده است و از 13 آوریل 2022، شهروندان رومانیایی در هنگام ورود بدون ویزا یا ویزا به 174 کشور و منطقه دسترسی داشتند که پاسپورت رومانیایی را از نظر آزادی سفر در رتبه 16 بر اساس شاخص پاسپورت هنلی قرار می دهد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته مدیریت بهداشت عمومی در رومانی به سوالات عمده علاقمندان پاسخ داده شده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *