ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر

رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر

رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر علاقمندان خاص خود را دارد، هرچند تعدادشان زیاد نیست چون قطر کشور مهاجرپذیری نمی باشد. دانشجوی بین المللی در دانشگاه قطر به عنوان دانشجویی که در مقطع کارشناسی/ کارشناسی ارشد/ برنامه عربی برای غیر بومی زبانان در دانشگاه قطر پذیرفته می شود و مجوز اقامت قطر خود را تحت حمایت دانشگاه قطر از طریق بخش بورسیه ها و پذیرش های بین المللی می تواند اخذ کند. در قطر، تحصیلات عالی برای بسیاری از مهاجرانی که در آنجا زندگی می کنند یک بار مالی است؛ اما همچنین قطر را به گران ترین کشور جهان عرب برای آموزش عالی خصوصی تبدیل می کند. شهریه و شهریه سال تحصیلی 2023-2022 در برخی از پردیس های شهر آموزش می تواند سالانه بیش از 50000$ (دلار آمریکا) باشد.

دانشگاه قطر مدرک کارشناسی ارشد را در چندین زمینه از جمله مدیریت بازرگانی، مدیریت بهداشت عمومی و مطالعات محیطی ارائه می دهد. دانشگاه های غربی در شهر آموزش برنامه های کارشناسی ارشد را در طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی از جمله هنر، مهندسی و تجارت ارائه می دهند. چند دانشجوی خارجی در قطر تحصیل می کنند؟ دانشجویان خارجی 38% از جمعیت دانشجویان آموزش عالی در قطر را تشکیل می دهند؛ این به حدود 7600 دانش آموز ترجمه می شود. پس از تعلیق خدمات مختلف ویزای سفر به قطر در سال 2022، وزارت کشور اکنون درخواست های ویزای دیدار خانواده از همه ملیت ها از جمله هند، پاکستان، سریلانکا، نپال، بنگلادش و فیلیپین را می پذیرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر چقدر است؟
  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر چه میزان است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر کدام اند؟

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر

کار در قطر فراوان است اما یکی از استلزامات آن تسلط داشتن به زبان عربی و انگلیسی به طور همزمان می باشد و فارغ التحصیلان بین المللی می توانند در قطر بمانند و چندین فرصت کاری را در این کشور مترقی دنبال کنند. با این حال، آنها باید ابتدا اجازه اقامت خود را لغو کنند و ظرف 5 روز پس از مراسم فارغ التحصیلی یا گرفتن گواهی فارغ التحصیلی، قطر را ترک کنند. با وجود همه عوامل مساعد، یافتن شغل در قطر کار آسانی نیست، به ویژه به عنوان یک مهاجر. با این حال، اگر تصمیم خود را بگیرید، هیچ چیز غیرممکن نیست. یافتن شغل را به عنوان شغل تمام وقت خود در نظر بگیرید و مطمئناً شاهد موفقیت خواهید بود؛ با این حال، بهتر است یک استراتژی تمام عیار در مورد جستجوی شغل خود ترسیم کنید.

بسیاری از دانشگاه ها برنامه های اشتغال دانشجویی را ارائه می دهند؛ این ها برای کمک به دانش‌آموزان در کسب تجربه کاری واقعی در حین تحصیل طراحی شده‌اند. اکثر دانش آموزان می توانند تا 20 ساعت در هفته در این برنامه ها کار کنند؛ با این حال، دانشجویان خارجی نمی توانند با ویزای دانشجویی در خارج از دانشگاه کار کنند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ماهانه حاصل از کار تمام وقت (بعد از فارغ التحصیلی) در قطر بیان شده است:

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر

هزینه تحصیل در قطر بستگی به هر موسسه دارد؛ هم افراد محلی و هم دانشجویان بین المللی هزینه های یکسانی را با قیمت کامل حدود 72100QR (ریال قطر) در هر ترم پرداخت می کنند که تقریباً 19800$ (دلار آمریکا) است. اما برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در برخی دانشگاه های قطر شهریه به سالی 40000$ (دلار آمریکا) هم می رسد. برخی از دانشگاه ها بر اساس «ساعت اعتبار» و داشتن حدود 12 ساعت اعتبار در هر ترم هزینه دریافت می کنند؛ بهترین دانشگاه ها در قطر عبارت هستند از:

  • Qatar University
  • Hamad Bin Khalifa University
  • College of the North Atlantic – Qatar
  • Carnegie Mellon University in Qatar
  • Northwestern University in Qatar

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر

ویزای تحصیلی قطر برای دانشجویان رشته مدیریت بهداشت

مدارک متعددی برای اخذ ویزای تحصیلی قطر مورد نیاز است:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس پاسپورت
  • گواهی پزشکی کارمند
  • نامه پذیرش از دانشگاه و غیره

ایالت قطر دانشجویان خارجی را که در حال تحصیل و زندگی در قطر هستند ملزم به اخذ ویزای اقامت برای ورود به این کشور می کند و پس از ورود باید فورا فرآیند اخذ مجوز اقامت (RP) را آغاز کنند؛ NU-Q هم برای ویزا و هم برای RP به شما کمک می کند. به غیر از ویزایی که در بدو ورود دریافت می‌کنید، تمامی ویزاهای قطر 7 تا 10 روز پس از ارسال هزینه‌ها زمان می‌برد. مدت زمان یا اعتبار اقامت برای دارندگان مختلف ویزا به شرح زیر است: ویزای توریستی کوتاه 2 هفته و ویزای توریستی طولانی تر 3 ماه.

طبق ماده شماره 1 قانون شماره 10 سال 2018 در مورد اقامت دائم، کشور قطر به غیر قطری ها در صورت رعایت چهار شرط اصلی اقامت دائم اعطا می کند: مدت اقامت حداقل 20 سال در کشور قطر برای غیرقطری ها، قطری متولد خارج از قطر و 10 سال برای متقاضیان متولد قطر. اگرچه قانون قطر اجازه تابعیت خارجی ها را می دهد، قطر به ندرت به آنها تابعیت می دهد حتی اگر مادر قطری داشته باشند، اخیراً، قطر فرآیند سریع شهروندی را برای شهروندان کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، بحرین، ارائه کرده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت بهداشت عمومی در قطر توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *