ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان برای ایرانی ها رایگان نیست اما چون بسیار کم هزینه می باشد طرفداران خاص خودش را دارد. در لهستان تحصیل تمام وقت در مؤسسات آموزش عالی دولتی برای شهروندان لهستانی رایگان است؛ همچنین برای خارجیانی که تحصیلات خود را در HEI ایالتی با شرایطی که برای شهروندان لهستانی قابل اجرا است شروع می کنند رایگان است. دانشجویان بین المللی موافق هستند که دانشگاه های لهستان برخی از بهترین آموزش های عالی را در اروپا ارائه می دهند؛ این رتبه لهستان را در بین بهترین مکان‌ها برای تحصیل در اروپا، در جوایز رضایت دانشجویی بین‌ المللی StudyPortals در سال 2022، رتبه 5 را به خود اختصاص داد و جایگاه خود را 8 پله نسبت به رتبه 13 سال گذشته افزایش داد.

برای ویزای دانشجویی لهستان در سال 2022 چقدر موجودی بانکی لازم است؟ بدون احتساب هزینه تحصیل، هزینه های زندگی و هزینه های اضافی، برای متقاضی که مایل به تحصیل در لهستان است به طور متوسط ​​13000$ (دلار آمریکا) به عنوان موجودی بانکی مورد نیاز است. لازم به ذکر است که کار و پرداخت مالیات در لهستان منجر به اخذ اقامت دائم و نهایتا پاسپورت این کشور هم می شود. از ژانویه 2022، شهروندان لهستانی در هنگام ورود به 182 کشور و منطقه بدون ویزا یا ویزا دسترسی داشتند، که گذرنامه لهستانی را بر اساس شاخص پاسپورت هنلی (همراه با پاسپورت های لیتوانی و اسلواکی) در رتبه دهم از نظر آزادی سفر در جهان قرار می دهد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل در خصوص لهستان پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل مدیریت بهداشت عمومی در لهستان چقدر است؟
  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان چه میزان است؟

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان

کار در لهستان بعد از فارغ التحصیلی برای رشته مدیریت بهداشت عمومی فراوان است. البته به شرطی که دانشجویان علاوه بر زبان انگلیسی به زبان لهستانی نیز تسلط داشته باشند، پس حتی در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، تسلط به زبان لهستانی در نهایت باید جزو برنامه دانشجویان باشد. لهستان سرزمینی است که در آن غرب و شرق به هم می رسند؛ مانند هر کشور عضو اتحادیه اروپا، اجازه اقامت شما برای اقامت در لهستان پس از اتمام تحصیلات به ملیت شما بستگی دارد. دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا /EEA و سوئیس ممکن است پس از فارغ التحصیلی بدون محدودیت در لهستان کار کنند.

اگر در حال حاضر در لهستان مشغول به کار هستید، مطمئناً یافتن کار در لهستان بسیار آسان تر است. اما اگر در اوکراین هستید ناامید نشوید و به این فکر کنید که چگونه خودتان در لهستان کار پیدا کنید؛ وب سایت ها و آژانس های کاریابی زیادی وجود دارند که می توانند به شما در یافتن شغل و سفر به لهستان کمک کنند. برای رشته هایی مثل مدیریت بهداشت عمومی در لهستان مشاغل زیادی وجود دارد که با درآمد بالایی همراه است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد ماهانه رشته مزبور بیان شده است:

درآمد ماهانه رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان

مدیریت بهداشت عمومی در لهستان نه تنها انتخاب برتر برای دانشجویان خارجی است، بلکه برای دانشجویانی از سراسر جهان که ترجیح می دهند این رشته در لهستان را انتخاب کنند. مهمتر از همه، برنامه درسی مدیریت بهداشت عمومی در لهستان همتراز با ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی است و از این رو برای دانشجویان بسیار مفید است. دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند که معمولاً در محدوده 2230$ تا 4180$ (دلار آمریکا) در سال در دانشگاه های دولتی لهستان است. هزینه ها در دانشگاه های خصوصی در لهستان کمی بالاتر خواهد بود و بسته به دوره شما و موسسه، هزینه ها می تواند تا 6600$ (دلار آمریکا) در سال باشد که بخش کمی از آن را شاید بتوان با کار دانشجویی جبران نمود.

کار دانشجویی در لهستان

دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از فارغ التحصیلی می توانند بدون محدودیت در لهستان کار کنند؛ به عنوان فارغ التحصیل برنامه تمام وقت یک موسسه آموزش عالی لهستان، برای کار در اینجا نیازی به مجوز ندارید. فقط مطمئن شوید که مجوز اقامت شما مرتب است؛ همچنین دانشجویان خارجی اتحادیه اروپا /EEA و سوئیس ممکن است پس از فارغ التحصیلی بدون محدودیت در لهستان کار کنند. فقط باید مطمئن شوید که مجوز اقامت شما درست است و شما باید ثابت کنید که از نظر مالی قادر به زندگی در کشور بدون کمک دولت هستید.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان

به منظور تحصیل در لهستان بهتر است فرد به دنبال بهترین دانشگاه ها باشد. به این ترتیب شانس کاریابی و کسب درآمد بالا بعد از فارغ التحصیلی هم برای افراد بالاتر می رود البته لهستان بیشتر از مدرک به مهارت های فرد توجه می کند. در لیستی که در ادامه بیان شده بهترین دانشگاه های لهستان برای تحصیل رشته مدیری ت بهداشت عمومی معرفی شده اند:

  • Jagiellonian University
  • Adam Mickiewicz University Poznan
  • University of Warsaw

از دیگر دانشگاه های معتبر لهستان برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی و غیره می توان به University of Gdansk و University of Lodz اشاره نمود. برای اطلاعات دقیق به وب سایت دفتر Voivodship مراجعه کنید. هزینه این روش در مجموع 390 PLN است. دانشجویان اتحادیه اروپا نیازی به درخواست مجوز اقامت موقت ندارند. آنها به عنوان شهروندان اتحادیه اروپا فقط باید ظرف 90 روز پس از ورود خود برای ثبت اقامت خود در دفتر محلی محلی درخواست دهند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت بهداشت عمومی در لهستان توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *