ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی لوکزامبورگ

رشته مدیریت بهداشت عمومی لوکزامبورگ

رشته مدیریت بهداشت عمومی لوکزامبورگ برای دانشجویان بین المللی بسیار پرهزینه می باشد؛ چه به لحاظ شهریه دانشگاه چه هزینه های زندگی. ولی دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا برای تحصیل در لوکزامبورگ شهریه های به مراتب پایین ترین پرداخت می نمایند که در ادامه مقاله به آن مفصل تر پرداخته خواهد شد. فقط توجه شود برای خود دانشجویان اروپایی، تحصیل در لوکزامبورگ، یکی از کوچکترین کشورهای اروپایی، در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ اروپایی مانند بریتانیا، فرانسه و آلمان می تواند کاملا مقرون به صرفه باشد.

بسیاری از دانشجویان به دلیل شهریه های بالای دانشگاه های کشورهای اروپایی اغلب از تحصیل در اروپا دلسرد می شوند بدانند که لوکزامبورگ نیز برای دانشجویان بین المللی بسیار پرهزینه است و برای کسانی که می خواهند کم تر هزینه کنند کشورهایی مثل آلمان و فرانسه گزینه های به مراتب بهتری هستند. دانشگاه لوکزامبورگ در لوکزامبورگ از دانشجویان می خواهد که حداقل معدل 3 را حفظ کنند تا شانس خوبی برای پذیرش در دانشگاه لوکزامبورگ داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در خصوص رشته مدیریت بهداشت عمومی در لوکزامبورگ به ارائه توضیحاتی پرداخته است.

درآمد کار با رشته مدیریت بهداشت عمومی در لوکزامبورگ

کار در لوکزامبورگ فراوان است اما غیر اروپایی ها برای کار در برخی کشورهای اروپایی ممکن است با مشکل مواجه شوند و لوکزامبورگ نیز یکی از این کشورها می باشد. کشور ثروتمند لوکزامبورگ با نرخ بی سوادی 0%، یکی از بهترین نقاط کره زمین برای زندگی، تحصیل، کار و تفریح است. منتهی با توجه به این که با توجه به جمعیت پایین و مساحت کمش به مهاجران نیاز ندارد، قوانین مهاجرپذیرانه ای نیز وضع ننموده و تمدید اقامت بعد از فارغ التحصیلی در این کشور بسیار دشوار می باشد. دانشجویان کشورهای ثالث ممکن است پس از اتمام تحصیلات خود در لوکزامبورگ بمانند تا به دنبال کار یا راه اندازی کسب و کار باشند؛ آنها باید حداقل 30 روز قبل از انقضای مجوز اقامت دانشجویی فعلی خود، برای یافتن شغل یا راه اندازی کسب و کار، برای اجازه اقامت اقدام کنند.

البته رشته هایی مثل مدیریت موقعیت های کاری زیادی در لوکزامبورگ دارند به شرطی که فرد علاوه بر انگلیسی به یکی از زبان های ذیل نیز مسلط باشد:

  • فرانسوی
  • آلمانی
  • لوکزامبورگی

در نموداری که در ادامه ترسیم شده حدود درآمد یکی از گرایش های مدیریتی یعنی مدیریت بهداشت عمومی بیان شده است:

درآمد ماهانه رشته مدیریت بهداشت عمومی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در لوکزامبورگ

در حالی که از استاندارد بالای زندگی در لوکزامبورگ لذت خواهید برد، باید بدانید که ارزان نیست و به عنوان یک دانشجو، هر ماه بین 700€ تا 1500€ (یورو) برای پوشش هزینه های زندگی خود هزینه خواهید کرد. لوکزامبورگ بخشی از اتحادیه اروپا است، بنابراین واحد پول ملی یورو (EUR) است و شهریه دانشگاه های لوکزامبورگ برای دانشجویان خارجی به طور متوسط 10800€ (یورو) در سال است. اما رشته های مدیریتی گران تر می باشد. برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در لوکزامبورگ خصوصا در دانشگاه های خصوصی دانشجویان بین المللی باید سالانه بین 29000€ تا 39000€ (یورو) بپردازند.

اگر به مدت 5 سال به طور مداوم در لوکزامبورگ زندگی کرده اید، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.؛ شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و وابستگان آنها نیز می توانند برای اجازه اقامت دائم درخواست دهند و شما می توانید برای PR به اداره مهاجرت وزارت امور خارجه و اروپا درخواست دهید.

کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ

حداقل دستمزد به سن شما مرتبط است؛ آیا بین 15 تا 17 سال سن دارید؟ از 1 ژانویه 2020، حداقل 95459€ (یورو) ناخالص در ساعت یا 1.651.45 یورو در ماه برای کار تمام وقت یا 40 ساعت در هفته دریافت می کنید. همه دانش آموزانی که در دانشگاه لوکزامبورگ ثبت نام کرده اند، بدون توجه به ملیتشان، در تعطیلات مدرسه (40 ساعت در هفته) و/یا در طول سال (15 ساعت در هفته) مجاز به کار در طول تحصیل هستند و دانشجویانی که به دنبال کار یا راه اندازی یک کسب و کار هستند، باید برای یافتن شغل یا راه اندازی کسب و کار، برای اجازه اقامت اقدام کنند.

اخذ ویزا و تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در لوکزامبورگ

اخذ ویزا و تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ مستلزم اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر است؛ در سال 2022 لوکزامبورگ دارای 2 دانشگاه، 2 مدرسه بازرگانی و یک موسسه اختصاص یافته به مطالعات مدیریت دولتی است. بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در رشته مدیریت بهداشت عمومی یا هر رشته دیگری نوبت به ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می رسد که اخذ آن برای ایرانی ها ساده نیست. از جمله مهم ترین مواردی که برای ویزای تحصیلی لوکزاکبورگ باید به آن توجه داشت می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • 2 عدد عکس سایز پاسپورت
  • بلیط هواپیما رفت و برگشت
  • نامه همراه با جزئیات مسافر، هدف از بازدید و مدت اقامت
  • اظهارنامه مالیات بر درآمد 3 سال گذشته

با نرخ رد تنها 3%، لوکزامبورگ که دومین کشور با کمترین درخواست دریافتی نیز می باشد، برای متقاضیان ویزای شینگن معامله خوبی به نظر می رسد. چندین فرصت شغلی برای دانشجویان بین المللی در لوکزامبورگ وجود دارد، شما می توانید در فروشگاه های خرده فروشی به عنوان نماینده فروش، شغل در رستوران ها، هتل ها و آشپزخانه ها به عنوان آشپز، سرور، پیشخدمت، میز جلو و موارد دیگر کار کنید. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت بهداشت عمومی در لوکزامبورگ توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *