ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی

تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی به عنوان یکی از کشورهای شرقی اروپا نمی تواند از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد. در کرواسی دانشگاه های درجه یک کمی وجود دارد و رشته مدیریت بهداشت عمومی نیز یکی از رشته هایی است که با کیفیت متوسط در این کشور ارائه می شود. دانشجویان خارجی در کرواسی بیشتر به این دلیل وارد می شوند که اولا هزینه های کمی را به همراه دارد و در وهله دوم پلی است برای ورود به بهترین کشورهای اروپایی است. افرادی که کرواسی را انتخاب می کنند کمتر به زندگی در این کشور تمایل دارند و تنها با هدف زندگی کوتاه مدت به این کشور ورود می کنند.

دانشگاه های کرواسی از نظر علمی در شرایطی نیستند که بتوان آن ها را به عنوان مقصد خود برای تحصیل برگزید اما باید در نظر داشت که رشته مدیریت بهداشت عمومی، از سطح اعتبار بسیار زیادی برخوردار است و بسیاری از افراد تنها برای تحصیل در این رشته می پذیرند که در کشوری همچون کرواسی نیز به ادامه تحصیل بپردازند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره کرد که کرواسی می تواند مقصدی ارزان قیمت برای تحصیل در خارج از کشور باشد و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که امتیازات و محدودیت های تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی چگونه است.

  • بهترین دانشگاه های کرواسی برای تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی کدامند؟
  • آیا کرواسی کشوری ارزشمند برای تحصیل در این رشته است؟
  • هزینه تحصیل رشه مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی چیست؟
  • محدودیت ها و مزایای تحصیل مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی چیست؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی

شرایط تحصیل در کشور کرواسی برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی بسیار خاص است و نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. هزینه های زندگی در این کشور شاید عامل جدی تری برای تمایل به تحصیل در این کشور باشد. افرادی که کرواسی را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند، می توانند به راحتی پذیرش تحصیلی خود را به دست آورند چراکه محدودیت های پذیرش در این کشور وجود ندارد.

در تصویر زیر برخی از مهم ترین مزایای و معایب تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی نشان داده شده است.

مهم ترین مزایای و معایب تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی

در کشور کرواسی دو دانشگاه توانسته اند جایگاهی در میان دانشگاه های برتر ارائه کننده رشته مدیریت بهداشت عمومی داشته باشند که البته نمی توان آن ها را در جمع دانشگاه های تراز اول قرار داد. رشته مدیریت بهداشت عمومی در دانشگاه زاگرب شرایط بسیار مناسب تری نسبت به سایر رشته های تحصیلی دارد و در این شرایط می توان آن را در رتبه 522 جهان مشاهده کرد. دانشگاه اسپلیت نیز در رتبه بندی جهانی در رتبه 1001 جهان قرار گرفته است و نمی توان انتظار داشت که دانشجویان با رزومه سطح خوب و متوسط این دانشگاه را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در رتبه سوم نیز دانشگاه ریکا قرار دارد که توانسته در رتبه 1289 قرار گیرد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی

هزینه تحصیل در کرواسی بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با هزین های کم در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و مدرکی را دریافت کنند که اعتبار نسبتا مناسبی در میان کشورهای اروپایی دارد. به طور متوسط می توان گفت که یک دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته مدیریت بهداشت عمومی به هزینه ای در حدود 800€ تا 1200€ (یورو) نیاز خواهد داشت و این مبلغ در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی ناچیز به حساب می آید.

از طرف دیگر با توجه به این که به دانشجویان در این کشور فرصت کار ضمن تحصیل داده می شود، می توان انتظار داشت که افرادی که دارای توانمندی های خاص هستند، بتوانند به سرعت به شغل مورد نظر خود دست پیدا کنند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. هزینه هایی که به طور متوسط در حدود 400€ تا 600€ (یورو) در ماه است.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در کرواسی

شرایط کار مدیران بهداشت در کرواسی

شرایط کار در کرواسی برای بسیاری از دانشجویان خارجی فراهم است اما با توجه به کیفیت زندگی در این کشور می توان انتظار داشت که بسیاری از دانشجویان بلافاصله پس از تحصیل در این کشور، به قصد کشورهای بهتر جهان، مهاجرت دیگری را تجربه کنند و از این طریق بتوانند به بهترین ها دست پیدا کنند. باید در نظر داشت که کرواسی از نظر کیفیت زندگی به سختی در جمع کشورهای درجه دوم اروپایی قرار می گیرد.

در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که یک مدیر بهداشت در کرواسی در حدود 19100HRK (کونا) درآمد کسب می کند اما در صورتی که فردی مدرک کارشناسی داشته باشد، میزان درآمد او به راحتی از نصف این مقدار نیز کمتر می شود و گاه به یک پنجم نیز می رسد. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرها مهاجرتی برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *