ویزای تحصیلی

رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان

رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود چون کشوری فقیر است که دارای اقتصادی در حال توسعه می باشد. با این حال، هر ساله هزاران دانشجو برای تحصیل به گرجستان سفر می کنند. اول از همه، گرجستان برای بسیاری از دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است، زیرا کشوری بسیار امن است، با هزینه زندگی ارزان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، و شهریه پایین در دانشگاه های گرجستان. هزینه تحصیل در گرجستان معمولاً یکی از کمترین هزینه هایی است که می توانید پیدا کنید؛ هر دانشجو به طور متوسط ​​بین 1500$ تا 3000$ (دلار آمریکا) در سال برای مدرک کارشناسی خود صرف نظر از رشته تحصیلی خود هزینه خواهد کرد؛ گرجستان دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است که شهریه سالانه دریافت می کنند.

با این حال، اکثر آنها بسیار مقرون به صرفه هستند و قیمت برای دانشجویان داخلی یا برنامه های تحصیلی در گرجستان معمولا از 1000$ تا 3000$ (دلار آمریکا) است. در یک برنامه تحصیلی در کالج یا دانشگاه واجد شرایط جورجیا ثبت نام کنید و درخواست رایگان برای کمک دانشجویی فدرال یا GSFAPPS را تکمیل نمایید، برنامه ای که برای اکثر کمک هزینه ها و بورسیه های گرجستان است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان چقدر است؟
  • هزینه تحصیل مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان چه میزان می باشد؟

درآمد رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان

کار در گرجستان به قدری کم است که آمارهای رسمی نرخ بیکاری را بالای 18% اعلام کرده اند؛ حتی برای رشته هایی مثل مدیریت نیز در کشور گرجستان موقعیت های کاری بسیار کمی وجود دارد با این حال در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود درآمد حاصل از رشته مزبور در این کشور طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان

هزینه های آموزش و پرورش گرجستان کمتر از سایر کشورهایی است که تولید ناخالص داخلی سرانه یکسانی دارند؛ کیفیت پایین آموزش یک چالش بزرگ برای کودکان گرجستان است. دانش آموزان گرجستانی در ارزیابی دانشجویان بین المللی عملکرد ضعیفی دارند. تحصیل در گرجستان از سن 6 سالگی تا 17 تا 18 سالگی رایگان و اجباری است و در سال 1996، نرخ ناخالص ثبت نام اولیه 88.2% و نرخ خالص ثبت نام اولیه 87% بود. 48.8% دختر و 51.8% پسر هستند؛ البته در گرجستان قانون اساسی می گوید که آموزش برای خود شهروندان گرجستان رایگان است.

تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان

شما باید در 31 دسامبر سالی که در آن پذیرش می کنید، 17+ سال داشته باشید، همچنین 10+2 با Science. شما باید فیزیک، شیمی، زیست شناسی و انگلیسی را به عنوان دروس در کلاس 10+2 داشته باشید. شما باید حداقل 50٪ در امتحانات 10+2 خود را تضمین کنید و برای رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان معمولا داشتن آیلتس ضروری می باشد اما اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ساده است. تحصیل بهترین راه اخذ اقامت و پاسپورت گرجستان است و از تاریخ 01 اکتبر 2019، شهروندان گرجستان بدون ویزا یا دسترسی به 114 کشور و منطقه بدون ویزا یا ویزا دسترسی داشتند که بر اساس شاخص پاسپورت هنلی، پاسپورت گرجستان 2022 از نظر آزادی سفر در رتبه 50 قرار دارد.

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان

هزینه تحصیل رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان

برای تحصیل در گرجستان دانشجویان لازم نیست هزینه های زیادی صرف نمایند؛ اما رشته هایی مثل مدیریت از آن مواردی است که سطح شهریه بالاتری نسبت به رشته هایی از جمله ادبیات روس و تاریخ اروپا دارد. شهریه سالانه برای رشته مدیریت بهداشت عمومی بستگی به دانشگاه مورد نظر و مقطع انتخابی دارد اما به طور کلی می توان آن را بین 5000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) در سال دانست. با صرف همین هزینه می توان رشته مزبور را در کشورهایی مثل مجارستان تحصیل کرد که عضوی از شنگن است و اخذ اقامت آن به مراتب ارزشمندتر می باشد. هزینه تحصیل در گرجستان را نیز می توان در صورت اخذ بورسیه های متعدد کاهش داد. در ادامه برخی از محبوب ترین بورسیه های تحصیلی سال 2022 در کشور گرجستان معرفی شده اند:

  • Scholarships & Grants
  • Dual Enrollment
  • Georgia HERO
  • Georgia Tuition Equalization Grant
  • Public Safety Memorial Grant
  • REACH Georgia
  • UNG ROTC Grant

کار متخصصان رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان

روند کاریابی برای خارجی ها در گرجستان بسیار معمولی است و می تواند به صورت آنلاین و از طریق ارتباطات گمانه زنی انجام شود. اگر تدریس نمی کنید، پیدا کردن کار در تفلیس یا هر یک از شهرهای دیگر احتمالا دشوار خواهد بود؛ حتی کار ضمن تحصیل در گرجستان. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص رشته مدیریت بهداشت عمومی در گرجستان، کار در گرجستان و غیره توضیحاتی مطابق قوانین و تغییرات سال 2022 بیان شد که امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. برای واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت دائم (سرمایه گذار) باید حداقل 300000$ (دلار آمریکا) در اقتصاد گرجستان، املاک و مستغلات یا تجارت، سرمایه گذاری کنید؛ این مجوز طبق قوانین موجود ابتدا برای مدت 5 سال صادر می شود و پس از آن دائمی می شود، مشروط بر اینکه سرمایه گذاری خود را در این مدت حفظ کرده باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *