ویزای تحصیلی

رشته مدیریت ساخت در ترکیه

رشته مدیریت ساخت در ترکیه

شرایط رشته مدیریت ساخت در ترکیه به نسبت بسیاری از کشورهای جهان متفاوت است و دانشجویان خارجی موظف به تبعیت از آن هستند. باید به این نکته اشاره کرد که ترکیه یکی از کشورهایی است که به شدت مورد توجه ایرانیان قرار دارد و افراد زیادی تمایل دارند تا این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که منجر به وقوع این اتفاق می شود و هر فرد با توجه به شرایط خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها می کند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، نمی توان انتظار داشت که فرد مسیر ساده ای برای ورود به این کشور را طی کند.

اقدام برای تحصیل در رشته مدیریت ساخت برای افرادی مناسب تر است که یا از ابتدا در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند یا این که در مقطع کارشناسی خود در یکی از رشته های مرتبط با علوم ساخت و ساز تحصیل کرده باشند تا بتوانند مجوزهای لازم در این زمینه را به دست آورند. حساسیست های موجود در این زمینه می تواند منجر به آن شود تا بسیاری از درخواست های مرتبط با تحصیل در این رشته با پاسخ رد روبرو شود. برای توجه بهتر به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته مدیریت ساخت در ترکیه پرداخته اند.

  • چه محدودیت هایی در مسیر تحصیل مدیریت ساخت در ترکیه وجود دارد؟
  • کدام دانشگاه های ترکیه در این رشته شرایط بهتری در اختیار دارند؟
  • چه هزینه هایی باید در مسیر مهاجرت به ترکیه در این رشته پرداخت شود؟
  • آیا می توان پس از تحصیل به کار به عنوان مدیر ساخت در ترکیه مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت ساخت در ترکیه

برای افرادی که قصد تحصیل در رشته مدیریت ساخت در ترکیه را دارند، شاید سخت ترین مسیر، دریافت نمره قبولی در آزمون های پیش از ورود به دانشگاه باشد. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه باید در آزمون های ورودی شرکت کنند و مسیری جز این برای آن ها وجود ندارد. از طرفی هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه بسیار سنگین است و نمی توان انتظار داشت که افراد زیادی این مسیر را برای خود انتخاب کنند.


تحصیل رشته مدیریت ساخت یا ساخت و ساز در ترکیه در مقطع کارشناسی در یک دوره 4 ساله انجام می شود و به همین دلیل می توان آن را یک دوره طولانی تر ارزیابی کرد. افرادی که مقطع کارشناسی ارشد را برای ادامه تحصیل خود در این رشته در نظر می گیرند، یک دوره 2 ساله را پشت سر خواهند گذاشت و این دوره به زبان های ترکی و انگلیسی نیز ارائه می شوند و به همین دلیل محدودیت های انتخاب زبان برای دانشجویان خارجی به حداقل خود می رسد.

با توجه به شرایطی که دریافت ویزای تحصیلی ترکیه برای ایرانی ها به همراه دارد، می توان انتظار داشت که در کوتاه مدت، فرد به خواسته های خود در این کشور برسد. همین مسئله منجر به آن شده است که فرد دغدغه های کمی در این مسیر داشته باشد.

شرایط آزمون های ورودی رشته مدیریت ساخت در ترکیه

همانطور که گفته شد، دانشجویان خارجی برای این که بتوانند در کشور ترکیه به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید در آزمون های ورودی شرکت کنند. آزمون های YOS و SAT برای تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه در نظر گرفته شده است و دانشجویان می توانند با قبولی در هر آزمون شرایط پذیرش خود در دانشگاه های ترکیه را افزایش دهند.

نمره ای که دانشجو در این آزمون به دست می آورند، بسیار حیاتی است و می تواند برگ برنده آن ها برای دریافت پذیرش به حساب آید. بسیاری از دانشگاه های ترکیه بیش از این که به نمرات دانشجویان در مقاطع قبلی توجه داشته باشند، به آزمون توجه خواهند داشت. البته این مسئله به آن معنی نیست که نمرات قبلی بی اثر خواهد بود.

محتوای هر دو آزمون یکسان است و تفات عمده ای که در این بین وجود دارد، زبان آزمون ها است:

آزمون های ورودی در ترکیه

دانشجویان خارجی می توانند برای دوره های آموزشی آزمون نیز به این کشور مهاجرت کنند و در این مسیر از امتیازهای اقامتی در ترکیه استفاده کنند.

معرفی دانشگاه های برتر رشته مدیریت ساخت در ترکیه

در ترکیه دانشگاه های متفاوتی برای تحصیل در رشته مدیریت ساخت وجود دارد و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد. متقاضیان باید دقت داشته باشند که در این مسیر دچار انتخاب هاله ای نشوند و دانشگاهی را انتخاب کنند که بالاترین امتیاز را برای آن ها می تواند به همراه داشته باشد. بررسی رتبه دانشگاه های ترکیه در این رشته به خوبی نشان می دهد که چه تفاوت های عمده ای میان این دانشگاه های این کشور وجود دارد.

شرایط اعزام دانشجو به ترکیه

جایگاه دانشگاه های ترک در رشته مدیریت ساخت به شرح زیر است:

رتبه جهانینام دانشگاه
124Middle East Technical University
132Istanbul Technical University
334Yildiz Technical University
449Dokuz Eylul University
531Bogazici University
535Bilkent University
665Akdeniz University
724University of Gaziantep
762Gazi University
774Sabanci University

هزینه تحصیل در ترکیه در حوزه CM

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به افزایش تقاضا برای تحصیل در ترکیه می شود، هزینه های کمی است که تحصیل و البته زندگی در این کشور به همراه دارد. ترکیه یکی از کشورهای جهان است که نرخ ارز در آن با افت روبرو شده است و به همین دلیل هنوز می توان انتظار داشت که افراد زیادی بتوانند در این کشور به ادامه تحصیل نسبتا ارزان قیمت بپردازند. البته این مسئله می تواند منجر به آن شود که شرایط کار در ترکیه چندان مناسب به نظر نرسد.

هزینه تحصیل در ترکیه در حوزه CM

دانشجویانی که دانشگاه های خصوصی ترکیه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، برای تحصیل رشته مدیریت در دانشگاه های خصوصی، دانشجویان باید حدود 17000$ (دلار) در سال را به دانشگاه پرداخت کنند و این مبلغی است که می تواند برای تحصیل در کشورهای پیشرفته جهان مانند آمریکا و انگلستان به ادامه تحصیل پرداخت.

هزینه های تحصیل رشته مدیریت ساخت در ترکیه عبارتند از:

  • شهریه دانشگاهی در حدود 1700$ (دلار) برای دوره های ترک زبان
  • هزینه دانشگاهی در حدود 2800$ (دلار) در دوره های انگلیسی زبان
  • هزینه زندگی در حدود 450$ (دلار) در ماه برای دانشجویان خارجی
  • امکان کار دانشجویی در شرایط خاص برای دانشجویان خارجی

شرایط کار یک مدیر ساخت در ترکیه

افرادی که دوره تحصیلی خود را در ترکیه به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور کار کنند ولی باید در نظر داشت که دوره تحصیلی فرد در این کشور، بسیار زمان مناسبی است که فرد دریابد که آیا می تواند با توجه به شرایط اقتصادی این کشور به ادامه زندگی در آن بپردازند یا خیر.

افرادی که دوره تحصیلی خود را در ترکیه به پایان رسانده باشند، این فرصت را خواهند داشت که در همین راستا به جستجوی کار بپردازند و از این طریق به اقامت ترکیه دست پیدا کنند. مدیران ساخت در این کشور قادر خواهند به درآمدی بالا نسبت به سایر مشاغل در این کشور برخوردار باشند. در حال حاضر باید به این نکته توجه کرد که متوسط درآمد یک مدیر ساخت در این کشور در حدود 13500TRY (لیر ترکیه) درآمد کسب می کنند که تقریبا 2.5 برابر بیشتر از متوسط درآمد در این کشور به حساب می آید و می توان آن را ارزشمند دانست.

با همه این تفاسیر، بسیاری از شهروندان ترکیه خود پس از دریافت مدارک تحصیلی، به کشورهای اروپای غربی مهاجرت می کنند و به همین دلیل باید به این کشور به عنوان یک پل مهاجرتی نگاه کرد. در صورتی که شما نیز به دنبال مسیر امن برای مهاجرت خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در رابطه با رشته مدیریت ساخت در ترکیه

برخی از مهم ترین سوالاتی که درباره مدیریت ساخت در ترکیه مطرح می شوند عبارتند از:

  • مسیر تحصیل رشته مدیریت ساخت در این کشور چگونه است؟ برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه، دانشجویان باید در آزمون های YOS یا SAT شرکت کنند تا بتوانند مجوزهای اولیه تحصیل را به دست آورند.
  • آیا ترکیه مقصدی ارزان قیمت برای تحصیل در رشته مدیریت ساخت است؟ در صورتی که دانشجو، پذیرش خود را در دوره های ترک زبان دانشگاه های دولتی به دست آورد، کمترین هزینه را پرداخت می کند.
  • چه محدودیت هایی برای رشته مدیریت ساخت در این کشور وجود دارد؟ اکثر دانشگاه های ترکیه در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند رتبه های عالی را به دست آورند.
  • شرایط کار مدیران ساخت در ترکیه مناسب است؟ بله اما یافتن شغل برای افراد تازه فارغ التحصیل شده در این حوزه ساده نیست.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *