ویزای تحصیلی

رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا

رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا

بدون تردید، رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا بهترین شرایط در سطح جهان را در اختیار دارد و این یک امتیاز فوق العاده است. نگاهی به رتبه های دانشگاه های ارائه کننده رشته مدیریت منابع انسانی نشان می دهد که ایالات متحده توانسته است بهترین رتبه های جهان را به خود اختصاص دهد. 45 دانشگاه آمریکایی در بین 100 دانشگاه برتر جهان در این رشته قرار گرفته اند و همین مسئله کافی است که نشان دهد چه اعتباری با تحصیل در این رشته می توان به دست آورد. باید به این نکته توجه داشت که دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور با همین منوال دشوارتر نیز می شود و این مسئله ای است که باید به آن توجه ویژه داشت. در همین شرایط است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا چیست؟
  • کدام دانشگاه های آمریکا بهترین شرایط برای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی را دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا چقدر است؟
  • فرایند کاری یک مدیر منابع انسانی در این کشور چگونه از طریق تحصیل، تسهیل می شود؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا

برای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا، آزمون های ورودی در نظر گرفته شده است ولی این آزمون در همه دانشگاه ها شرایط یکسان ندارد. بسیاری از دانشگاه های آمریکایی حتی در حالتی که جز بهترین های جهان در این رشته حساب می شوند، آزمون های ورودی را در نظر ندارند و بر اساس رزومه تحصیلی فرد است که پذیرش را در اختیار او قرار می دهند. یکی از مهم ترین مسائلی که برای دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد این رشته مد نظر است، در اختیار داشتن حداقل 1 سال سابقه کاری در این حوزه است.


دانشجویان برای این که بتوانند از دانشگاه های برتر آمریکایی در این رشته پذیرش دریافت کنند، باید حداقل نمره آیلتس 6.5 را در اختیار داشته باشند و هرچه این نمره بیشتر باشد، شانس دریافت پذیرش نیز افزایش پیدا می کند. به نوعی نمره زبان می تواند اثر بسیار زیادی داشته باشد چراکه اکثر متقاضیان تحصیل در دانشگاه های تراز اول آمریکایی، نمراتی نزدیک به بالاترین سطح را در اختیار دارند و این نمره زبان است که شانس دریافت پذیرش را تعیین می کند مگر آنکه بحث شرکت در آزمون های ورودی در میان باشد.

برترین دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا

در آمریکا دانشگاه های پر شماری وجود دارد و بیش از 100 گزینه برای تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور در دسترس است. باید به این نکته اشاره کرد که هر فرد باید بسته به نوع رزومه ای که در اختیار دارد برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکا اقدام کند. هر چه دانشگاه محل تحصیل فرد بهتر باشد، شانس دریافت ویزای تحصیلی آمریکا نیز بیشتر می شود.

برترین دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا

بهترین دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه رشته مدیریت منابع انسانی در جهان
دانشگاه هاروارد1
دانشگاه میشیگان2
دانشگاه مینسوتا3
دانشگاه کورنل4
دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا5
دانشگاه پنسیلوانیا6
دانشگاه استنفورد7
دانشگاه کلمبیا9
دانشگاه واشنگتون11

هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا

یکی از مهم ترین چالش هایی که دانشجویان در هنگام مهاجرت به آمریکا با آن روبرو می شوند، هزینه هایی است که برای تحصیل در این کشور به آن نیاز پیدا می کنند. در آمریکا بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود دارد و دانشجویان با توجه به شرایطی که دارند می توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. بدون تردید دانشگاه های قدرتمندتر آمریکا حتی امکان ارائه فاند کامل به دانشجویان مقطع کارشناسی را نیز خواهند داشت اما مسئله ای که در این میان وجود دارد، عدم قطعیت در دریافت این نمونه از بورسیه های تحصیلی است.

برای ورود به آمریکا و تحصیل در این کشور بهتر است که دانشجویان با این تصور وارد شوند که دسترسی به بورسیه برای آن ها محدود است مگر آنکه پیش از ورود به این کشور، از طریق دانشگاه از بورسیه خود اطمینان حاصل کرده باشند. برخی از مهم ترین هزینه های تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا عبارتند از:

هزینه های دانشجویان رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا

مهارت های کار حوزه HR در آمریکا

در آمریکا کار پس از تحصیل یکی از مهم ترین درخواست ها است و از نظر قانونی نیز مانعی در این مسیر وجود ندارد. کار در حوزه منابع انسانی در آمریکا از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یک فرد می تواند درآمدی در حدود 148000$ (دلار) در سال را به دست آورد که نشان از سطح درآمدی بسیار خوب در این کشور دارد. در این شرایط فرد می تواند از طریق کار پس از تحصیل در آمریکا به اقامت این کشور برسد و کار کردن در آمریکا همان مسیری است که می تواند منجر به دریافت اقامت و پاسپورت آمریکایی شود. در صورتی که شما نیز به دنبال بهترین ها برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

پرسش های کلیدی درباره رشته مدیریت منابع انسانی در آمریکا

آمریکا قدرتمند ترین کشور جهان در زمینه آموزش عالی است. بسیاری از افراد برای این که بتوانند خود را به این کشور برسانند، حاضر می شوند تا موانع مختلفی را از پیش روی خود بردارند. به همین دلیل است که باید موارد مختلفی را نیز بررسی کنند. در ادامه برخی پرسش ها درباره رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

  • آیا برای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور، باید هزینه های زیادی پرداخت شود؟ شهریه ها در دانشگاه های این کشور بین 8900$ تا 30000$ (دلار) در سال متغیر است و به عوامل مختلفی مانند دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی وابسته است.
  • حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای شرکت در دوره های مدیریت منابع انسانی در این کشور چیست؟ تافل 78 برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکایی الزامی است.
  • آیا دریافت پذیرش از دانشگاه های آمریکایی پر چالش است؟ باید به این نکته توجه داشت که در شرایط کنونی، 9 دانشگاه از 11 دانشگاه برتر جهان در این رشته، در آمریکا قرار دارند. به همین دلیل است که نباید انتظار پذیرش گرفتن به ساده ترین شکل در این کشور را داشت.
  • مزیت اصلی تحصیل در آمریکا برای علاقمندان به این رشته چیست؟ کیفیت بسیار بالای آموزش و همچنین دریافت مدرک معتبر. از طرفی شانس بالای کاریابی پس از تحصیل در این کشور.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *