ویزای تحصیلی

رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا

رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا

با وجود امتیازهای مالی بسیار، رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا شرایط عالی را در اختیار علاقمندان به این رشته قرار نمی دهد. برای تحصیل رشته های مختلف در ایتالیا می توان از امتیازهای زیادی استفاده کرد اما آیا همه رشته های تحصیلی در این کشور با کیفیتی عالی ارائه می شوند؟! در پاسخ به این سوال باید جایگاه رشته های تحصیلی مختلف در این کشور را مورد بررسی قرار داد و رشته مدیریت منابع انسانی نیز یکی از همین رشته ها است.

رشته مدیریت منابع انسانی یکی از مهم ترین رشته های تحصیلی در بازار کار است و افرادی که قصد دارند در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند، باید با شرایط کار آینده خود آشنایی کامل پیدا کنند. مدیران منابع انسانی در شرکت های کوچک و بزرگ فعالیت می کنند تا بتوانند شرایط مناسبی برای نیروی کار از همه نظر ایجاد کنند. از بحث حقوق و دستمزد تا آموزش های مربوط به کار همگی در ید مدیران منابع انسانی و به همین دلیل است که توانمندی آن ها می تواند بر عملکرد کلی یک مجموعه اثرگذار باشد. در شرایطی که این رشته چنین اهمیتی دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا خواهند پرداخت.

  • فرایند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا چیست؟
  • آیا دانشگاه های ایتالیایی در رشته مدیریت منابع انسانی جایگاه معتبری در جهان دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار، پس از تحصیل در ایتالیا اقامت گرفت؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا

برای این که فردی بتواند در آینده کاری خود موفقیت به دست آورد، باید در رشته های ارزشمندتر به ادامه تحصیل بپردازد و رشته مدیریت منابع انسانی یکی از همین رشته های تحصیلی است. ایتالیا یکی از رشته های تحصیلی است که کیفیت بالایی برای آموزش در اکثر رشته های تحصیلی دارد و می توان با انتخاب آن، تحصیل با کیفیت را تجربه کرد و در نهایت در بازار کار نیز جایگاه مناسبی پیدا کرد.


برای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا، دانشجویان باید مسیر مشخصی را طی کنند که یکی از آن ها شرکت در آزمونی موسوم به تولک است. آزمون تولک به زبان های ایتالیایی و انگلیسی برگزار می شود و هر دانشگاه حداقل نمره ای را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته است. البته افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا را دارند، نیازی به شرکت در این آزمون نخواهند داشت و با توجه به رزومه تحصیلی خود سنجیده می شوند.

شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا

معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته مدیریت منابع انسانی

برای تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا، گزینه های متعددی وجود دارد و با توجه به این که درصد بالایی از ظرفیت دانشگاه ها به شهروندان خارجی تعلق می گیرد، می توان گفت که شانس بالایی برای پذیرش در این کشور وجود دارد. جایگاه دانشگاه های ایتالیایی در این رشته نیز شرایط دریافت پذیرش را نیز ساده تر می کند.

شرایط تحصیل در ایتالیا

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه مدیریت منابع انسانی در اروپارتبه مدیریت منابع انسانی در جهان
دانشگاه پادوا76233
پلی تکنیک میلان99303
دانشگاه بوکونی101311
دانشگاه ترنتون128364
دانشگاه بولونیا160436
دانشگاه سپینزا رم165455
دانشگاه میلان173473

برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، بهتر است متقاضیان از دانشگاه های فوق برای تحصیل خود انتخاب کنند.

هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا

برای پرداخت هزینه های تحصیل در ایتالیا شرایط خاصی وجود دارد که می توان آن را در جهان منحصر به فرد دانست. دانشجویان خارجی که توانمندی مالی کافی برای تحصیل در ایتالیا را ندارند، می توانند با استفاده از بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیل خود را به طور کامل دریافت کنند و بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خود را نیز دریافت کند و به همین دلیل است که مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل در سال های گذشته اهمیت یافته است.

برخی از مهم ترین هزینه های تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا عبارتند از:

هزینه های تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا

چشم انداز شغلی در رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا را برای آینده خود انتخاب می کنند، چشم انداز شغلی مطلوب در این رشته می باشد. به طور کلی کارمندان در رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا می توانند بر  نتیجه هر سازمانی تاثیر بگذارند. علاوه بر این، با تغییر در قوانین مربوط به بهداشت حرفه ای، مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه، غرامت و فرصت های برابر، سازمان ها اکنون بیش از هر زمان دیگری بر روی این رشته حساب می کنند. همچنین شایان ذکر است که، اکثر موقعیت های ابتدایی در رشته مدیریت منابع انسانی برای کار در ایتالیا اداری هستند. علاوه بر برون سپاری چشم انداز شغلی در این رشته را می توان به راحتی با فناوری و با نرم افزارهای جدید موجود جایگزین کرد.

کار در حوزه HR در ایتالیا

بسیاری از افراد بر این باور هستند که ایتالیا شرایط مناسبی برای کار ندارد اما کافی است که فرد با مدرک مدیریت منابع انسانی از دانشگاه های ایتالیایی و توانایی تکلم به این زبان، خود را به بازار کار معرفی کند تا به سرعت جذب بازار کار شود. یک مدیر منابع انسانی در این کشور می تواند درآمدی در حدود 5710€ (یورو) در ماه به دست آورد که در این کشور و در سطح اروپا بسیار مناسب به نظر می رسد. البته افرادی که در این حوزه کار می کنند درآمدی کمتر از این مقدار دریافت می کنند و طبیعی است که برای رسیدن به حوزه مدیریت نیاز به تجربه و توانمندی بیشتری خواهند داشت. در صورتی که به دنبال بهترین ها در این مسیر برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

بررسی شرایط مدیریت منابع انسانی در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر، به دلیل دسترسی به بورسیه های تحصیلی، به شدت مورد توجه قرار گرفته است. افراد زیادی با تکیه بر امکان تحصیل رایگان در این کشور، آن را برای آینده خود انتخاب می کنند. در همین راستا اما پرسش هایی مطرح می شود که باید به آنها پاسخ داد:

  • آیا ایتالیا از جمله بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در این رشته است؟ در بین 230 دانشگاه برتر ارائه کننده این رشته در جهان، نامی از دانشگاه های ایتالیایی دیده نمی شود.
  • آیا هزینه های تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور بالا است؟ باید به این نکته توجه داشت که شهریه های تحصیل در ایتالیا بسته به شرایط درآمدی خانواده ها تعیین می شود و هزینه های سنگینی به همراه ندارد.
  • آیا در این رشته، امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود دارد؟ بورسیه تحصیلی در ایتالیا ارتباطی به رشته تحصیلی دانشجویان ندارد و برای همهدر دسترس است.
  • آیا بازار کار رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور مناسب است؟ خوشبختانه در ایتالیا می توان از این طریق به امتیازهای مالی زیادی دست پیدا کرد.
  • آیا این رشته تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود؟ بله در ایتالیا ماکن تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.
  • برای ورود به رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا به چه نوع تحصیلاتی نیاز دارم؟ به دست آوردن موقعیت مناسب در رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا حداقل به مدرک لیسانس نیاز دارید. البته برای داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، بیشترین فرصت شغلی در دسترس خواهد بود.
  • متوسط حقوق متخصصان در رشته مدیریت منابع انسانی در ایتالیا چقدر است؟ به طور مثال، متوسط حقوق برای یک مدیرمنابع انسانی در ایتالیا 79000€ (یورو) در سال خواهد بود. در حالی که برای متخصصان منابع انسانی بین 85000€ تا 105000€ (یورو) در سال می باشد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *