ویزای تحصیلی

رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل

رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل

رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل بهترین شرایط در آمریکا لاتین را ایجاد می کند و می تواند برای برخی مناسب باشد. در حال حاضر برزیل در جمع بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در رشته های مختلف قرار ندارد اما نگاهی به روند پیشرفت دانشگاه های این کشور در طول سال های اخیر نشان می دهد که برزیل یکی از کشورهایی است که پیشرفت زیادی را تجربه کرده است و برای همین می توان انتظار داشت که فرد سال به سال در شرایط بهتری نسبت به آموزش خود قرار گیرد.

رشته مدیریت منابع انسانی یکی از رشته های مفید در دنیای کار امروز است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، دانشگاه های زیادی را پیش روی خود خواهند داشت اما باید به این نکته اشاره کرد که تعداد دانشگاه های محدودی در این کشور رتبه های تراز اول را به دست آورده اند. در حال حاضر باید به این نکته توجه داشت که این رشته در بازار کار شرایط بسیار مناسبی دارد و فرد پس از دریافت مدرک خود می تواند به سرعت به بازار کار راه پیدا کند. محدودیت های کمی که در این مسیر وجود دارد منجر به آن شده است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور بپردازند.

  • شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور چقدر است؟
  • فرایند رسیدن به کار در حوزه منابع انسانی در برزیل مناسب است؟

شرایط و فرایند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل

برزیل یکی از کشورهایی است که سرمایه گذاری زیادی بر روی سیستم آموزش عالی خود داشته است و این مسئله سبب شده است تا در سال های اخیر، دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی جایگاه بسیار بهتری نسبت به قبل پیدا کنند. در چنین شرایطی اما هنوز محدودیت هایی برای تحصیل در این کشور وجود دارد. یکی از مهم ترین این محدودیت ها، عدم امکان تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور است. در مقطع کارشناسی دانشگاه های انگشت شمار در رشته مدیریت منابع انسانی به زبان انگلیسی دروس را ارائه می کنند ولی در مقطع کارشناسی ارشد شرایط بسیار بهتر است.


برای تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در مقطع کارشناسی ارشد، فرایند زیر باید طی شود:

پروسه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل

طول دوره کارشناسی رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل 4 ساله است ولی در برخی از دانشگاه های این کشور فرصت تحصیل برای 3 سال در این مقطع نیز فراهم شده است. البته در مقطع کارشناسی ارشد، به مانند همه کشورهای جهان، دوره 2 ساله آموزشی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

معرفی دانشگاه های برتر رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل

در برزیل دانشگاه های متعددی برای تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی وجود دارد ولی افرادی که به دنبال تحصیل با کیفیت هستند، باید دقت نظر زیادی در این رابطه داشته باشند. باید به این نکته توجه داشت که درصد قابل توجهی از دانشگاه های برزیلی کیفیت کافی در این رشته را ندارند.

مهم ترین دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه مدیریت منابع انسانی در جهان
دانشگاه سائوپائولو52
دانشگاه فدرال سانتا کاتارینا255
دانشگاه فدرال ریو گرنده دو سول281
دانشگاه برازیلیا397
دانشگاه فدرال ریو دو ژانیرو403

معرفی دانشگاه های برتر رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل

هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل

یکی از مزیت های جدیدی که مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل به همراه دارد آن است که دانشجویان در این کشور می توانند به اشتغال در حین تحصیل بپردازند و در این صورت هزینه های زندگی خود را تا حدود زیادی پرداخت کنند. افرادی که در این حوزه تحصیل می کنند، به طور متوسط باید بودجه ای معادل 2400$ (دلار) را در اختیار داشته باشند تا شهریه خود را پرداخت کنند و از طرفی برای پرداخت هزینه های زندگی ماهانه در این کشور نیز به حدود 450$ (دلار) در ماه نیاز خواهد بود.

شانس دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور بالا نیست و به همین دلیل می توان گفت که فرد باید پیش از مهاجرت به این کشور بررسی های مالی کافی را برای توانایی خود انجام دهد.

شرایط کار در حوزه HR در برزیل

برای کار در برزیل، دریافت مدرک تحصیلی از این کشور کفایت می کند و رشته ای مانند مدیریت منابع انسانی می تواند فرد را به رسیدن به کار نزدیک کند. یک فرد فعال در حوزه مدیریت منابع انسانی به طور متوسط می تواند 12700BRL (رئال برزیل) در ماه درآمد داشته باشد که برای زندگی خانوادگی در این کشور کفایت می کند. با این حال بسیاری از افراد پس از دریافت مدرک خود از این کشور، در مسیر مهاجرت دوباره به خارج از کشور و تحصیل یا کار در کشورهای پیشرفته تر قرار می گیرند. در صورتی که شما نیز به دنبال رسیدن به خواسته های خود در این زمینه هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی درباره رشته مدیریت منابع انسانی در برزیل

در سال های اخیر، برزیل پیشرفت های ویژه ای در زمینه آموزش عالی داشته است. همین مسئله سبب شده است تا این کشور به یکی از بهترین ها در آمریکای لاتین تبدیل شود. نمی توان انتظار داشت که فردی به راحتی بتواند برزیل را از لیست گزینه های خود خارج کند. برخی از پرسش هایی که درباره این رشته تحصیلی مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا برزیل مقصد مناسبی برای تحصیل در این رشته است؟ 3 دانشگاه این کشور در رشته مدیریت منابع انسانی به جایگاه بسیار مناسبی دست پیدا کرده اند و می توان آن ها را برای تحصیل خود در نظر داشت.
  • زبان اصلی تحصیل در برزیل برای دانشجویان چیست؟ زبان رسمی این کشور پرتغالی است. با این حال می توان اشاره کرد که رشته مدیریت منابع انسانی در آن، به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود.
  • آیا هزینه های تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی سنگین است؟ یکی از مزیت های اصلی تحصیل در برزیل، هزینه های مقرون به صرفه است که دانجشویان با آن روبرو هستند.
  • آیا انتخاب برزیل برای تحصیل در این رشته ارزشمند است؟ بله مدارک دریافتی از دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بالا هستند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *