ویزای تحصیلی

رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه

رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه

انتخاب رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه می تواند برای بسیاری از افراد به عنوان یک برگ برنده در رزومه تحصیلی و کاری به حساب آید. روسیه یکی از کشورهایی است که می توان با استفاده از آن امتیازهای زیادی در رزومه تحصیلی خود به دست آورد ولی باید در نظر داشت که در برخی از موارد، علاقمندان مهاجرت از روسیه به کشورهای بهتر برای این که بتوانند زندگی با کیفیتی را تجربه کنند، ممکن است با چالش هایی روبرو شوند. جنگ اخیر روسیه سبب شده است تا توجهات به سمت روسیه به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کند و این مسئله می تواند در روند تحصیل در این کشور نیز بیشترین تاثیر را داشته باشد.

رشته مدیریت منابع انسانی یکی از رشته های مهمی است که در حال حاضر در گروه مدیریت در دانشگاه های مختلف جهان ارائه می شود و این مسئله بسیار مهم است که فرد بتواند در دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازد که از نظر علمی شرایط مناسبی داشته باشد و فرد را آماده حضور در بازارهای کار جهانی کند. این رشته برای افرادی که توان برقرای ارتباط بالایی دارند، بسیار مناسب است و می تواند جایگاه مناسبی برای رشد آن ها باشد. در همین شرایط است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا شرایط تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه را مورد آنالیز و واکاوی قرار دهند.

  • چه محدودیت هایی برای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور وجود دارد؟
  • آیا دانشگاه های روسیه در این رشته جایگاه مناسبی در سطح جهان دارند؟
  • هزینه تحصیل این رشته در روسیه چقدر است؟
  • آیا حوزه منابع انسانی در دسته مشاغل مورد نیاز در روسیه قرار دارد؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه

فرایند تحصیل در روسیه به نسبت بسیاری از کشورهای جهان متفاوت است و دانشجویان برای تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی از جمله مدیریت منابع انسانی، باید نسبت به این اطلاعات کاملی به دست آورند. علاقمندان به تحصیل در روسیه باید دوره های مقدماتی تحصیل در این کشور را نیز پشت سر بگذارند و پس از آن است که است که می توانند دوره تحصیلات دانشگاهی را آغاز کنند.


فرایند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه به شرح زیر است:

پروسه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه

دانشجویان برای این که بتوانند پذیرش خود در رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور را به دست آورند، می توانند به زبان های روسی یا انگلیسی به ادامه تحصیل مشغول شوند و طول دوره تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور نیز درست مشابه با وضعیتی است که در ایران وجود دارد. دوره پادفک، بهترین زمان برای دوری از دریافت مدرک زبان به منظور تحصیل در روسیه است.

شرایط تحصیل در روسیه و امتیازهای ویژه آن

معرفی دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه

افرادی که قصد تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی باید به دانشگاه و جایگاهی که آن در سطح جهان به دست آورده است توجه ویژه داشته باشند. محدودیت هایی برای انتخاب این کشور وجود دارد که البته می توان به سادگی آنها را برطرف کرد. حقیقت امر آن است که در روسیه تنها یک دانشگاه قدرتمند برای تحصیل در این رشته وجود دارد و این مسئله باید مورد توجه علاقمندان قرار گیرد.

معرفی دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه

بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در روسیه عبارتند از:

47- دانشگاه سنت پترزبورگ

326- دانشگاه ملی تحقیقات علوم بازرگانی

613- دانشگاه فدرال کازان

698- دانشگاه دولتی مسکو

836- دانشگاه پلی تکنیک پیتر کبیر

هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه

آنچه که منجر به افزایش سطح توجهات نسبت به شرایط دریافت ویزای تحصیلی روسیه شده است، مجموعه هزینه هایی است که دانشجویان برای تحصیل خود در خارج از کشور پرداخت می کنند. رشته مدیریت منابع انسانی نیز با توجه به این که در سطح دانشکده مدیریت برگزار می شود، کمترین هزینه های ممکن را به دانشجویان تحمیل می کند و آن ها می توانند با پرداخت هزینه های نسبتا کم، زندگی با کیفیتی را در این کشور تجربه کنند و مدرکی دریافت کنند که در بسیاری از کشورهای جهان دارای اهمیت است.

برخی از مهم ترین هزینه های تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور عبارتند از:

  • هزینه دوره پادفک در حدود 2500$ (دلار) و بیشتر
  • شهریه دانشگاه رشته مدیریت منابع انسانی در حدود 3300$ (دلار)
  • هزینه زندگی در روسیه در حدود 450$ (دلار) در ماه

شرایط کار حوزه HR در روسیه

دانشجویان در طول دوره تحصیل خود در روسیه می توانند به کار دانشجویی اشتغال پیدا کنند و این مسئله علاوه بر این که فرصتی برای کسب درآمد به حساب می آید، می تواند مسیری مناسب برای رسیدن به کار پس از تحصیل در این کشور باشد. شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در روسیه سبب می شود تا بسیاری از افراد با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، عزم مهاجرتی دوباره به کشورهای بهتر در سطح اروپا یا آمریکا داشته باشند و به همین دلیل است که سطح اقامت پس از تحصیل در این کشور بسیار کم است.

یک مدیر منابع انسانی در روسیه می تواند به طور متوسط 147000RUB (روبل) در ماه درآمد کسب کند که در سطح این کشور نیز بسیار مناسب به حساب می آید. شما نیز اگر در اندیشه مهاجرت با کیفیت به خارج از کشور هستید، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات کلیدی درباره رشته مدیریت منابع انسانی در روسیه

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این رشته می توان مطرح کرد عبارتند از:

  • آیا برای شرکت در این رشته، باید در آزمون های ورودی شرکت کرد؟ بر همه دانشجویان خارجی الزامی است که پیش از ورود به دانشگاه های روسیه، حتما در یک دوره آزمون پادفک شرکت کرده باشند.
  • آیا هزینه های رشته منابع انسانی در این کشور بالا است؟ یکی از معدود مزیت های تحصیل در این رشته، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان با آن روبرو خواهند شد.
  • آیا رشته منابع انسانی در این کشور با کیفیت عالی ارائه می شود؟ باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، دانشگاه سنت پترزبورگ تنها دانشگاه برتر این کشور به حساب می آید. باید در نظر داشت که سایر دانشگاه های این کشور از نظر رتبه های جهانی، جایگاهی ضعیف در اختیار دارند.
  • مهم ترین محدودیت شرکت در دوره های مدیریت منابع انسانی در این کشور چیست؟ باید در نظر داشت که در حال حاضر، شرایطی سیاسی روسیه، کیفیت آموزش در این کشور و همچنین آینده کاری دانشجویان مهم ترین ابهاماتی هستند که در این رشته وجود دارد.
  • زبان تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور چیست؟ در روسیه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان روسی می توان وارد دانشگاه شد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *