اخبار مهاجرتی

رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه

رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه

شرایط رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه به گونه ای است که می توان آن را برای بسیاری از ایرانیان مناسب دانست. البته باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های این کشور در این رشته جایگاه مناسبی به دست نیاورده اند و این مسئله می تواند تا حدودی منجر به مشکل برای بسیاری از افرادی شود که رزومه های تحصیلی قدرتمند در اختیار دارند و می خواهند در دانشگاهی به ادامه تحصیل بپردازند که از کیفیت بالایی برخوردار است. شرایط کنونی نشان می دهد که ترکیه در برخی از رشته های تحصیلی می تواند دارای اعتبار بالایی باشد ولی در تمامی رشته ها شرایط مشابه وجود ندارد و باید تحقیقات گسترده ای انجام گیرد.

رشته مدیریت منابع انسانی یکی از رشته های بسیار مناسب برای تحصیل در خارج است و می توان با استفاده از آن در بازار کار جایگاه مناسبی به دست آورد. بسیاری از کشورهای جهان به دنبال آن هستند تا بتوانند بهترین ها را در این زمینه جذب کنند تا از این طریق بتوانند امتیازهای زیادی را در صنایع مختلف به دست آورند. این اهمیت بسیار زیاد سبب شده است تا مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش هستند تا شرایط تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در ژاپن پرداخته و اطلاعات جامعی را در این رابطه ارائه کنند.

  • چه فرایندی برای تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور باید طی شود؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در ترکیه کدامند؟
  • هزینه تحصیل این رشته در ترکیه مناسب است؟
  • آیا می توان پس از دریافت مدرک خود، در حوزه HR در ترکیه فعالیت کرد؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه

یکی از مهم ترین مسائلی که در رابطه با تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه باید مد نظر قرار گیرد آن است که دانشجویان باید در مسیر رسیدن به این کشور، در آزمون های ورودی شرکت کنند و در غیر این صورت باید دانشگاه های خصوصی این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که تمایل برای انتخاب ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی در بین ایرانی ها به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که رقابت برای تحصیل در این کشور بسیار دشوار است.


در حال حاضر پس از عبور از آزمون ورودی، فرد می تواند وارد مقطع کارشناسی شود و در صورت تمایل می تواند رشته کارشناسی ارشد در این رشته را نیز در این کشور پشت سر بگذارند. مزیت ویژه ای که ترکیه در این رشته ایجاد می کند آن است که می توان به دو زبان انگلیسی و ترکی در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند و تحصیل در ترکیه به زبان ترکی می تواند هزینه کمتری داشته باشد.

معرفی دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه

برای ورود به ترکیه در رشته های مختلف، دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیار زیادی در دسترس قرار دارند و به همین دلیل می توان گفت که فرد می تواند در نهایت با توجه به نتیجه نهایی آزمون خود، پذیرش تحصیلی را دریافت کند اما آیا در همه رشته های تحصیلی، دانشگاه های ترکیه جایگاه مناسبی در اختیار دارند؟ باید در نظر داشت که نمی توان همه دانشگاه های این کشور را مناسب دانست و رتبه دانشگاه های این کشور در رشته مدیریت منابع انسانی به خوبی این موضوع را ثابت می کند:

575- دانشگاه حاجت تپه

582- دانشگاه مرمره

663- دانشگاه فنی استانبول

671- دانشگاه تکنولوژی قبضه

معرفی دانشگاه های رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه

هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه

یکی از مسائلی که می تواند منجر به افزایش توجه به سمت ترکیه به عنوان مقصد تحصیلی شود آن است که مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در دانشگاه های دولتی هزینه های کمی به همراه دارد و دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر نسبی دوره تحصیلی خود را پشت سر بگذارند. البته باید به این نکته توجه داشت که دانشگاه های خصوصی ترکیه هزینه های بسیار سنگینی را به همراه دارد و این مسئله می تواند بسیاری از افراد را در مسیر رسیدن به خواسته های خود دچار مشکل کند.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ترکیه

در شرایط کنونی هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور به شرح زیر است:

هزینه های تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه

شرایط کار در حوزه HR در ترکیه

افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند انی فرصت را خواهند داشت که در همین کشور به کار مشغول شوند و از این طریق امتیازهای اقامتی به دست آورند. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که ترکیه شرایط مناسبی برای نیروی کار ایجاد می کند. به طور متوسط می توان در ترکیه درآمدی در حدود 7410TRY (لیر) را به عنوان مدیری منابع انسانی در ماه را به دست آورد که در این کشور درآمدی بسیار مناسب به حساب می آید. در شرایط کنونی می توان به این نکته اشاره کرد که ترکیه یکی از کشورهایی است که به عنوان پل مهاجرتی مورد استفاده قرار می گیرد. شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین ها برای خود هستید، ، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالاتی درباره رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه

برخی از افرادی که از ایران قصد مهاجرت تحصیلی دارند، فقط دوست دارند در کشورهایی تحصیل کنند که در نزدیکی ایران قرار دارند. در چنین شرایطی، ترکیه بهترین گزینه ممکن خواهد بود. نمی توان انتظار داشت که تحصیل در برخی از رشته ها در این کشور به سادگی امکان پذیرش شود. پس باید شرایط مناسبی در این کشور برای خود ایجاد کرد. فرایند دریافت پذیرش در این کشور ممکن است ابهاماتی را ایجاد کند که به آن ها پاسخ می دهیم:

  • شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در ترکیه برای شهروندان خارجی مناسب است؟ بر خلاف بسیاری از رشته های تحصیلی، دانشگاه های ترکیه در این رشته، امتیازهای عالی را به دست نیاورده اند. در بین 550 دانشگاه برتر جهان، نامی از دانشگاه های ترکیه دیده نمی شود
  • آیا هزینه های تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور بالا است؟ خوشبختانه ترکیه یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل است. نیاز به پرداخت هزینه های سنگین برای تحصیل در این کشور نیست. شهریه های دانشگاهی معمولا کمتر از 3500$ (دلار) در سال است.
  • مزیت تحصیل این رشته در ترکیه چیست؟ هزینه های کم تحصیل، کیفیت مناسب آموزش، اعتبار بالای تحصیل و مدرک تحصیلی، شانس دریافت کار در این کشور، فرصت مناسب مهاجرت از ترکیه به بهترین کشورهای جهان
  • بهترین دانشگاه ترکیه برای تحصیل در این رشته چیست؟ دانشگاه حاجت تپه بهترین رتبه جهانی در این رشته را به دست آورده است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *