ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در استرالیا

رشته مهندسی شیمی در استرالیا

رشته مهندسی شیمی در استرالیا یکی از رشته های پرکاربرد است و صنایع مختلف این کشور آماده پذیرایی از برترین های این رشته پس از تحصیل هستند. وسعت سرزمینی استرالیا و همچنین شرایط مناسب اقتصادی این کشور در طول سالیان اخیر سبب شده است تا استرالیا به مقصدی مناسب برای فارغ التحصیلان رشته های مهندسی تبدیل شود. این افراد با توجه به این که در از شرایط مالی خود در استرالیا با خبر هستند، می توانند به سادگی شرایط یک زندگی مناسب را برای خود و خانواده ایجاد نمایند و این مسئله می تواند اطمینان خاطر و آرامش روانی را برای آن ها ایجاد کند.

استرالیا سالیان طولانی است که یکی از مهم ترین مقاصد ایرانیان برای تحصیل است و همچنان نیز شرایط این کشور توسط علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور بررسی می شود. دانشگاه های استرالیا از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند و جایگاه علمی دانشگاه های این کشور به خوبی این مسئله را اثبات می کند. رشته مهندسی شیمی در دانشگاه های برتر این کشور ارائه می شود و دانشجویان فرصت های بسیار زیادی برای ورود به دانشگاه های این کشور خواهند داشت. تنها مسئله ای که ممکن است مانع از انتخاب استرالیا به عنوان مقصد تحصیلی شود، هزینه های نسبتا زیادی است که برای تحصیل در این کشور باید پرداخت شود. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در این کشور چیست؟
  • هزینه تحصیل و شرایط دریافت بورسیه از دانشگاه های استرالیا چگونه است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور استرالیا چیست؟
  • متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور استرالیا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا

افرادی که استرالیا را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، باید آماده رویارویی با چالش های بسیاری باشند و یکی از اولین چالش ها دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا است. دانشگاه های استرالیا جایگاه بسیار خوبی در جهان دارند و این مسئله سبب شده است تا رقابت برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور روز به روز بیشتر شود. در چنین شرایطی نمی توان گفت که اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا در رشته مهندسی شیمی می تواند آسان باشد.

دانشگاه کورتین استرالیا در شهر بنتلی، بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی است چراکه رتبه 35 جهان در این رشته را به صورت مشترک در اختیار گرفته است. دانشگاه موناش نیز با قرار گرفتن در رده 40 جهان در رشته مهندسی شیمی یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در این رشته به شمار می آید. دانشگاه تکنولوژی سیدنی نیز یکی دیگر از دانشگاه های برگزیده استرالیا برای تحصیل در این رشته است و رتبه 56 جهان را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه نیوسوث ولز نیز رتبه 57 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است و دانشگاه کوئینزلند نیز یکی دیگر از دانشگاه های برجسته استرالیا برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی است که رتبه 91 جهان را به دست آورده است. بیش از 10 دانشگاه استرالیا در جمع 250 دانشگاه برتر ارائه کننده رشته مهندسی شیمی قرار دارند و این مسئله می تواند اطمینان خاطر از کیفیت آموزشی در این کشور را به همراه داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در استرالیا

یکی از مواردی که می تواند به عنوان نکته منفی در رابطه با تحصیل در استرالیا معرفی شود، هزینه های بالایی است که دانشجویان خارجی باید به عنوان شهریه خود به دانشگاه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی در کشور استرالیا در حدود 22000$ تا 31000$ (دلار استرالیا) است. دانشجویانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در استرالیا مشغول به تحصیل می شوند شانس خوبی برای دریافت بورسیه خواهند داشت و دانشجویان مقطع دکتری امکان دریافت فول فاند از این کشور را نیز خواهند داشت.

در طرف دیگر باید به هزینه های زندگی در کشور استرالیا برای دانشجویان خارجی نیز توجه داشت. به طور متوسط می توان گفت که در شهرهای بزرگ استرالیا هزینه زندگی دانشجویی در حدود 2500$ (دلار استرالیا) یا بیشتر خواهد بود اما در شهرهای کوچک تر می توان با 1500$ (دلار استرالیا) در ماه نیز مایحتاج خود را تامین کرد.

دانشجویان در استرالیا این فرصت را خواهند داشت که به صورت نیمه وقت و به مدت 40 ساعت در دو هفته در کشور استرالیا به کار مشغول شوند و با توجه به طیف گسترده ای از مشاغل دانشجویی در این کشور، دانشجویان شانس خوبی برای پیدا کردن شغل و در نتیجه تامین هزینه های زندگی خود در این کشور خواهند داشت.

متوسط درآمد مهندسان شیمی در کشور استرالیا

دانشجویانی که در استرالیا مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت تا اقامت پس از تحصیل در این کشور را نیز به دست آورند و این فرصتی بی نظیر برای دور زدن مسیر به شدت رقابتی برای رسیدن به کار در استرالیا است. دانشجویانی که در استرالیا تحصیل کرده اند، شرایطی مشابه با شهروندان این کشور برای رسیدن به کار خواهند داشت و این یک امتیاز بسیار بزرگ برای آن ها خواهد بود.

مهندسان شیمی در کشور استرالیا شانس بالایی برای کاریابی خواهند داشت چراکه حرفه آن ها در دسته مشاغل مورد نیاز برای کار معرفی شده است. آن ها همچنین به حقوق ماهیانه مناسبی دسترسی دارند که می تواند شرایط استاندارد زندگی در این کشور را برای آن ها به ارمغان آورد. با توجه به هزینه های زندگی در استرالیا، یک مهندس شیمی دغدغه چندانی برای تامین هزینه های زندگی خانواده خود در این کشور نخواهد داشت و این مسئله برای علاقمندان به این رشته می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. نکته قابل تامل در این رابطه آن که علاقمندان به تحصیل در استرالیا باید از رزومه تحصیلی قدرتمندی برخوردار باشند تا توان دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا را داشته باشند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *