ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در شیلی

رشته مهندسی شیمی در شیلی

رشته مهندسی شیمی در شیلی در دانشگاه هایی مانند دانشگاه شیلی و Pontifical Catholic University of Valparaiso به علاقه مندان ارائه می شود. مهندسی شیمی رشته ای است که بر بسیاری از زمینه های فناوری تأثیر می گذارد. به طور کلی، مهندسان شیمی فرآیندهایی را برای تولید، تبدیل و حمل مواد تصور و طراحی می کنند – از آزمایش در آزمایشگاه شروع می شود و با پیاده سازی فناوری در تولید در مقیاس بزرگ ادامه می یابد. مهندسان شیمی به دلیل تعداد زیاد صنایع وابسته به سنتز و پردازش مواد شیمیایی و مواد، مورد تقاضای زیادی هستند. علاوه بر مشاغل سنتی در صنایع شیمیایی، انرژی و نفت، مهندسان شیمی از فرصت های فزاینده ای در بیوتکنولوژی، داروسازی، ساخت دستگاه های الکترونیکی و مهندسی محیط زیست برخوردار می شوند. آموزش بی نظیر مهندسان شیمی در این زمینه ها زمانی ضروری است که فرآیندها شامل تغییر شیمیایی یا فیزیکی ماده شوند.

برای انجام این مشاغل، مهندسان شیمی باید درک کامل و کمّی از اصول مهندسی و علمی زیربنای این فرایندهای تکنولوژیکی داشته باشد. این در برنامه درسی رشته مهندسی شیمی، که شامل مطالعه ریاضیات کاربردی، موازنه مواد و انرژی، ترمودینامیک، مکانیک سیالات، انتقال انرژی و جرم، فناوری جداسازی، سینتیک واکنش شیمیایی و طراحی راکتور و طراحی فرآیند است، منعکس می شود. این دروس بر اساس علوم شیمی ، فیزیک و زیست شناسی بنا شده اند. افرادی که دارای مدرک مهندسی شیمی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند به کار در صنعت، دانشگاه، مشاوره، حقوق، پزشکی، دارایی و سایر زمینه ها ادامه می دهند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در شیلی تهیه نموده اند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در شیلی

بر اساس وب سایت معتبر USNEWS، بهترین دانشگاه ها در شیلی برای تحصیل در رشته های مهندسی بر اساس شهرت و پژوهش های آن ها در این زمینه عبارتند از:

دانشگاهامتیاز موضوعی (از 100)امتیاز جهانی (از 100)رتبه موضوعی در جهانرتبه کلی در جهان
Universidad Tecnica Federico Santa Maria45.751.0374478
دانشگاه شیلی43.354.2428390
Pontificia University Católica de Chile39.158.2516290

براساس وب سایت EduRank نیز بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در شیلی که بر اساس عملکرد پژوهشی آن ها در این زمینه رتبه بندی شده اند، عبارتند از:

دانشگاهرتبه در شیلیرتبه در آمریکای لاتینرتبه در جهان
دانشگاه شیلی115657
University of Concepcion220833
Pontificia University Católica de Chile329998
University of Santiago de Chile4321027
Federico Santa Maria Technical University5731668
Pontifical Catholic University of Valparaiso6751708
University of Bio Bio7811840

بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی شیمی در شیلی

معرفی رشته مهندسی شیمی در دانشگاه شیلی

در دانشگاه شیلی (University of Chile)، رشته مهندسی شیمی توسط گروه مهندسی شیمی و زیست فناوری این دانشگاه به علاقه مندان ارائه می شود. این گروه مسئول برنامه های مهندسی شیمی و مهندسی در زیست فناوری یا بیوتکنولوژی است. هر دو رشته با مشارکت مجموعه ای از اساتید دارای مدرک دکتری و بهره وری تحصیلی برجسته در زمینه های تحصصی مربوطه ارائه می شوند. این گروه علاوه بر مقطع کارشناسی، دارای برنامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز می باشد. دانشجویان در این گروه می توانند از آزمایشگاه های شیمی عمومی، شیمی تجزیه و پردازش Saltpeter استفاده نمایند. برنامه مهندسی شیمی این گروه، یک برنامه فناوری-علمی مرتبط با فرآیندهای صنعتی است. مهندسی شیمی یک تخصص مهندسی است که با نوآوری تکنولوژیکی، با تغییر و غنی سازی منابع ارائه شده توسط طبیعت، ارتباط تنگاتنگی دارد.

چرا تحصیل در رشته مهندسی شیمی در شیلی؟

شیلی به دلیل کیفیت عالی موسسات آکادمیک و تعداد زیادی دانشگاه برای انتخاب، مقصد بسیار محبوبی در آمریکای جنوبی است. این کشور به دلیل مناظر زیبا و کیفیت بالای زندگی شهرت دارد. بر اساس مطالعه انجام شده توسط وزارت آموزش و پرورش شیلی، با عنوان شاخص های آموزشی در شیلی، این کشور طی یک دهه اخیر با مجموعه ای از سیاست ها که دسترسی به آموزش را از نظر منابع اقتصادی و برنامه های بورسیه تسهیل می کند، گام های بزرگی برداشته است. شیلی با بیش از هجده میلیون نفر جمعیت، یک کشور امن و مترقی اسپانیایی زبان در آمریکای جنوبی با آب و هوای مدیترانه ای است. این یکی از دلایلی است که چرا دانشجویان بین المللی این کشور را دوست دارند. علاوه بر این، شیلی دارای فرهنگ غنی و جاذبه های گردشگری زیبا است.

شیلی همچنین از چندین مزیت آموزشی برخوردار است. این شامل اعتبار دانشگاهی، ارتباط پذیری، افراد صمیمی، زندگی اجتماعی فعال و همچنین فرهنگی است. در شیلی، شهرهایی مانند سانتیاگو، والپاریسو، کنسپسیون و والدیویا و سایر شهرها، میزبان طیف گسترده ای از دانشگاه های با کیفیت بالا هستند. پایتخت این کشور، سانتیاگو، از بهبود سریع زیرساخت های حمل و نقل و میزان جرم و جنایت پایین تر نسبت به بیش تر پایتخت های آمریکای جنوبی برخوردار است.

دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا دانشجویان باید شیلی را به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور انتخاب کنند، که عبارتند از:

  • آموزش کلاس جهانی مقرون به صرفه تری را کسب خواهند کرد.
  • با هزینه های زندگی کم تر تحصیل خواهند کرد.
  • تحصیل در شیلی یک تجربه بین المللی برای آن ها است.
  • دانشجویان به تمرین یا یادگیری زبان اسپانیایی خواهند پرداخت.
  • فرهنگ و کشور متفاوتی را خواهند آموخت و شناخت.
  • شیلی همچنین به خاطر غذاهای خوشمزه و مقرون به صرفه شهرت دارد.

وضعیت درآمد متخصصان رشته های مهندسی در شیلی

فردی که به عنوان مهندس در شیلی کار می کند معمولاً ماهانه حدود 1580000CLP (پزوی شیلی) حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسان شیمی در این کشور آمریکای جنوبی بین 500000CLP (کم ترین) تا 3340000CLP (بیش ترین) (پزوی شیلی) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه مهندسان در شیلی را نمایش می دهد:

حقوق سالانه مهندسان در شیلی

نرخ های اشتغال در این منطقه بالا است، زیرا مشاغل ماهر زیادی در دسترس هستند و انگلیسی زبانان توسط تعداد فزاینده ای از شرکت های چند ملیتی و استارت آپ های فناوری محلی مورد تقاضا هستند. هزینه زندگی در شیلی نسبتاً مناسب است و این کشور آمریکای جنوبی در سال های اخیر از ثبات نسبی سیاسی و اقتصادی برخوردار بوده است. چنان چه علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی شیمی در شیلی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص رشته مهندسی شیمی در شیلی

در این بخش از مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات کلیدی شما عزیزان در خصوص رشته مهندسی در شیلی پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • آیا تحصیل رشته مهندسی شیمی در شیلی انتخاب درستی برای اتباع کشورهای خارجی می باشد؟ تحصیل رشته مهندسی شیمی در شیلی به دلیل امکان تحصیل این رشته تحصیلی به زبان انگلیسی بهترین انتخاب برای دانشجویان بین المللی می باشد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته مهندسی شیمی در شیلی وجود دارد؟ تمامی دانشجویان رشته مهندسی شیمی در شیلی که به دنبال پس انداز مالی در طول تحصیل در این کشور هستند، می توانند از بورسیه های دانشجویی این کشور بهره مند شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *