ویزای تحصیلی

رشته مهندسی شیمی در قبرس

رشته مهندسی شیمی در قبرس

تحصیل در رشته مهندسی شیمی در قبرس در سال های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است و یکی از عمده ترین دلایل آن شرایط ساده مهاجرت است. اکثر دانشگاه های قبرس در طول سال های اخیر از تایید وزارت علوم در ایران خارج شده اند و این مسئله ای است که متقاضیان تحصیل در این کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند. دانشجویانی که کشور قبرس را برای تحصیل خود انتخاب می کنند عموما هزینه های مقرون به صرفه آن را مد نظر قرار می دهند در حالی که در پهنه گسترده اروپا، کشورهای با کیفیت بهتر و البته مقرون به صرفه تری وجود دارد.

مهندسی شیمی یکی از حرفه های پر متقاضی در تمامی کشورهای پیشرفته جهان است و افرادی که در این حوزه کار می کنند، معمولا به درآمدهای خوبی دسترسی پیدا می کنند. برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی، دانشجویان باید قدرت تحلیل مناسبی داشته باشند و تسلط به محاسبات ریاضی نیز یکی از اولویت های ورود به این رشته تحصیلی است. در بسیاری از دانشگاه های تراز اول جهان به راحتی می توان رشته مهندسی شیمی را در لیست رشته های تحصیلی مشاهده کرد و معمولا رقابت برای اخذ پذیرش در این رشته نیز بسیار فشرده است. به دلیل اهمیت بسیار زیادی که این رشته تحصیلی به همراه دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله تلاش خواهند کرد تا شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در قبرس را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در رشته مهندسی شیمی در قبرس چیست؟
  • هزینه های تحصیل در قبرس برای دانشجویان خارجی مقرون به صرفه است؟
  • شرایط اقامت فارغ التحصیلان رشته مهندسی شیمی در این کشور چگونه است؟
  • آیا یک مهندس شیمی در این کشور به درامد بالایی دسترسی دارد؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در قبرس

قبرس یکی از کشورهایی است که در طول سالیان گذشته در کنار ترکیه متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است اما حقیقت امر آن است که تفاوت بسیار زیادی میان تحصیل در قبرس و ترکیه وجود دارد و دانشگاه های ترکیه نه تنها مورد تایید وزارت علوم هستند بلکه کیفیت بهتری از آموزش را ارائه می کنند و رتبه بندی های جهانی به خوبی این مسئله را اثبات می کند ضمن این که تحصیل در ترکیه به مراتب ارزان تر از قبرس است.

خوشبختانه امکان تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی فراهم شده است و بسیاری از دانشگاه های این کشور به این رشته تحصیلی توجه داشته اند. در حال حاضر رشته مهندسی شیمی تنها یکی از رشته هایی است که به دو زبان مختلف در این کشور ارائه می شود و این یکی از فرصت های تحصیلی در قبرس به ویژه برای افرادی است که از قبرس تنها به عنوان یک سکوی پرتاب برای ورود به برترین کشورهای جهان استفاده می کنند است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی شیمی در قبرس

هزینه تحصیل رشته مهندسی شیمی در قبرس

یکی از عمده ترین دلایلی که بسیاری از افراد به قبرس به عنوان یک گزینه ایده آل برای تحصیل نگاه می کنند آن است که تحصیل در این کشور هزینه های اندکی را به همراه دارد. بزرگ ترین اشتباه این افراد آن است که هزینه های تحصیل در این کشور را با کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، انگلستان و غیره مقایسه می کنند. در بسیاری از کشورهای اروپایی امکان تحصیل حتی به صورت کاملا رایگان برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است.

برای تحصیل رشته مهندسی شیمی در قبرس، دانشجویان باید سالیانه در حدود 6200$ تا 8600$ (دلار) را به دانشگاه پرداخت کنند که در مقایسه با کشورهای ایتالیا، آلمان، اتریش، اسپانیا و پرتغال، این هزینه می تواند معادل هزینه کل دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی باشد.

علاوه بر هزینه تحصیل، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز پرداخت کنند که به طور متوسط در حدود 350$ تا 600$ (دلار) در ماه است که بسته به سبک زندگی افراد می تواند متفاوت باشد. دانشجویانی که قبرس را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده باشند می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین کنند.

متوسط درآمد یک مهندس شیمی در کشور قبرس

زمانی که قبرس به عنوان مقصد تحصیلی انتخاب می شود، معمولا هدف اقامت پس از تحصیل در این کشور نیست چراکه کیفیت زندگی در آن چندان بالا نیست و بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای ادامه زندگی بار دیگر به کشورهای مطرح تر اروپایی مهاجرت کنند. با این وجود فارغ التحصیلان مرکز آموزشی در کشور قبرس این فرصت را خواهند داشت که به جستجوی کار در این کشور بپردازند و اقامت کاری آن را به دست آورند.

مهندسان شیمی در کشور قبرس به درآمد نسبتا مناسبی دسترسی دارند و این مسئله می تواند در کیفیت زندگی آن ها در این کشور بیافزاید. با توجه به نمودار زیر، می توان درک بهتری از شرایط کار در قبرس به دست آورد.

درآمد ماهانه یک مهندس شیمی در کشور قبرس

در چنین شرایطی می توان گفت که قبرس مقصد نسبتا مناسبی برای متخصص علوم شیمی است که می توانند در آن به درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور دسترسی داشته باشند. اما اگر به فکر تحصیل در قبرس هستید، باید در نظر داشته باشید که گزینه های فراوانی برای شما در دسترس خواهد بود. کافی است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در زمینه مهاجرت به بهترین کشورهای جهان برای تحصیل و زندگی راهنمایی نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *