ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان

رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان از طریق دانشگاه معتبری مانند دانشگاه صوفیا در این کشور برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر است. علیرغم این که بلغارستان به عنوان یک مقصد تحصیلی محبوبیت کم تری در بین دانشجویان بین المللی دارد، اما باید خاطر نشان ساخت که دانشجویان در این کشور آموزش با کیفیت بالا دریافت می کنند. سیستم آموزش عالی بلغارستان در اواسط دهه 1990 پس از سقوط رژیم کمونیستی دوباره سازماندهی شد. بین سال های 1995 و 2002، تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه ها در این کشور از 33000 نفر به 50000 نفر رسید.

در سال 2002، 42 موسسه آموزش عالی با 215700 دانشجو در این کشور در دسترس بودند. از سال 2007، بلغارستان عضوی از اتحادیه اروپا است و مدارک تحصیلات عالی در این کشور به طور کامل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته می شوند. تمامی موسسات آموزش عالی بلغارستان مستقل و مسئول طراحی و کیفیت برنامه های خود هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان؟

تحصیل در بلغارستان همان تحصیل در اتحادیه اروپا (EU) است، بنابراین دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند از کیفیت عالی تحصیل و زندگی بهره مند می شوند. بلغارستان با صربستان، مقدونیه شمالی، رومانی، یونان، ترکیه و دریای سیاه همسایه است. صوفیه پایتخت و یکی از بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل است و جمعیت آن بیش از یک میلیون نفر می باشد. بلغارستان به دلایل زیر به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصد انتخابی دانشجویان بین المللی است:

مزایای تحصیل در بلغارستان

معرفی رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان

رشته مهندسی هوافضا (Aerospace Engineering) بر روی طراحی، توسعه، آزمایش و ساخت فضاپیماها، موشک ها، هواپیماها و ماهواره ها تمرکز دارد. این رشته برای کسانی که همواره شیفته هواپیماها، موشک ها و چگونگی پرواز آنها در آسمان بوده اند، یک رشته مناسب است. همچنین این افراد باید ذهنی تحلیلی و ریاضیاتی داشته باشند و از اصول پیچیده آیرودینامیک، ترمودینامیک یا علم مواد نترسند. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در شرکت های هواپیمایی، سازمان های هوانوردی، نیروهای مسلح و سایر زمینه ها فرصت های شغلی پیدا کنند. در دانشگاه های بلغارستان نیز همانند سایر کشورهای اروپایی تحصیل در این رشته مهندسی در دسترس علاقه مندان داخلی و خارجی قرار دارد و متقاضیان می توانند بدین منظور درخواست خود را به دانشگاه مورد نظرشان ارائه دهند. در بخش بعدی به عنوان نمونه به معرفی برنامه کارشناسی ارشد جدید مهندسی و ارتباطات هوافضا در دانشگاه صوفیای بلغارستان می پردازیم.

معرفی رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان

کارشناسی ارشد رشته مهندسی و ارتباطات هوافضا دانشگاه صوفیا بلغارستان

برنامه کارشناسی ارشد (M.Sc.) جدید مهندسی و ارتباطات هوافضا (Aerospace Engineering and Communications) در دانشگاه صوفیا سنت کلیمنت اوریدسکی (Sofia University St. Kliment Ohridski) – تنها دانشگاه رتبه دار بلغارستان در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی – در پاسخ به علاقه زیاد به این رشته آغاز به کار کرد. طول این برنامه 18 ماه (1 ½ سال) می باشد. تحصیل در آن به صورت تمام وقت بوده و در محل دانشگاه انجام می گیرد. زبان آموزش این برنامه انگلیسی است. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان شروع برنامه
دانشجویان بین المللی: قبل از سپتامبر 2021اکتبر 2021
دانشجویان EU /EEA: قبل از ژوئن 2021

دانشجویان مهندسی و ارتباطات هوافضا در طول تحصیل در این برنامه در دو زمینه اصلی دانش کسب خواهند کرد: مهندسی هوافضا و ارتباطات بی سیم. هدف این برنامه در دانشگاه صوفیا آماده سازی فارغ التحصیلان واجد شرایط برای پاسخگویی به تقاضای تجارت برای متخصصانی است که آماده شروع بلافاصله کار در پروژه های مختلف صنعت هوافضا هستند. شرکت ها از آموزش در این برنامه پشتیبانی می کنند و فارغ التحصیلان چشم انداز شغلی خوبی را در این زمینه با شرایط خوب برای کار و رشد حرفه ای دارند.

از دروس ارائه شده در این برنامه می توان به فیزیک فضا و فیزیک مدرن برای مهندسان اشاره نمود. هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 3850€ (یورو) در سال است. همچنین متقاضیان باید هزینه زندگی در شهر صوفیا را که 407€ تا 622€ (یورو) در ماه می باشد را نیز در نظر داشته باشند. متقاضیان تحصیل در این برنامه باید تحصیلات متوسطه را با موفقیت به پایان رسانده باشند و دارای بیماری هایی که در زمینه تحصیل یا حرفه مورد تقاضا مانع ایجاد می کنند، نباشند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان

از آن جا که بلغارستان یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی در قاره اروپاست، هزینه زندگی در آن مقرون به صرفه است. هزینه های زندگی در این کشور برای دانشجویان بین المللی بسیار مطلوب است. با وجود این که عواملی مانند نوع محل اقامت زندگی و عادت های دانشجویان بر روی هزینه های ماهانه زندگی آن ها اثرگذار است اما برآوردها نشان می دهد که بودجه 300€ تا 500€ (یورو) ای برای برآمدن از پس هزینه های ماهانه زندگی در بلغارستان کفایت می کند. نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در بلغارستان را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در بلغارستان

در بلغارستان، در صورتی که دانشجویان، به جای اقامت در خوابگاه ها (با هزینه 25€ تا 65€ (یورو) در ماه)، اقامت در آپارتمان شخصی را انتخاب کنند، در این صورت با ارقام زیر رو به رو خواهند شد:

تعداد اتاق و محل آپارتماناجاره بها بر حسب یورو
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر261.58€
آپارتمان تک خوابه در خارج از مرکز شهر191.40€
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر450.08€
آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر338.28€

چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل در بلغارستان

مرحله دوم برای تحصیل در بلغارستان، پس از گرفتن نامه پذیرش، درخواست ویزای دانشجویی بلغارستان (ویزای نوع D) با اعتبار 3 تا 6 ماه است. ویزای دانشجویی بلغارستان را می توان از هر نمایندگی دیپلماتیک این کشور در خارج دریافت کرد و برای همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا ضروری است. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی بلغارستان عبارتند از:

  • فتوکپی گذرنامه معتبر حداقل برای یک سال
  • نامه پذیرش
  • بیمه پزشکی معتبر برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  • سند بانکی صادر شده به نام متقاضی برای اثبات پرداخت شهریه
  • عکس رنگی 5 cm × 4.5 cm با پس زمینه سفید
  • بلیط یا تایید رزرو بلیط یا منابع مالی
  • فتوکپی آخرین ویزاهای بلغارستان و شنگن یا ویزاهای انگلستان و آمریکا، در صورت وجود

پس از ورود به بلغارستان، متقاضی دارای ویزای دانشجویی بلغارستان باید برای اقامت طولانی مدت (اجازه اقامت) در بلغارستان درخواست ارائه دهد، که این اجازه حداکثر برای یک سال معتبر خواهد بود و برای کل دوره تحصیل هر سال قابل تمدید است. درخواست اجازه اقامت تنها پس از ثبت نام نهایی در دانشگاه ارائه می شود. به علاقه مندان تحصیل رشته مهندسی هوافضا در بلغارستان توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *