ویزای تحصیلی

رشته مهندسی هوافضا در هلند

رشته مهندسی هوافضا در هلند

تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در هلند با توجه به کیفیت بالای آموزش و امکانات به روز و فراوان در دانشگاه های آن انتخابی ایده آل است. علاوه بر این، با توجه به فرصت های شغلی موجود در این کشور پس از فارغ التحصیلی دانشجویان این فرصت را دارند که پس از اتمام تحصیلات خود از یکی از بهترین دانشگاه های هلند در این کشور پیشرفته اروپایی مشغول به کار شوند. دانشجویان بین المللی علاقه مند به رشته مهندسی هوافضا می توانند در دانشگاه های معتبر هلند مانند دانشگاه رتبه دار فناوری دلفت مشغول به تحصیل شوند و از مزایای بی شمار تحصیل در این دانشگاه و کشور بهره مند گردند. موسسات آموزشی هلند نه تنها نهادهای دانشجویی کاملا بین المللی هستند، بلکه به عنوان برخی از بهترین ها در جهان نیز شناخته می شوند.

یکی از نکات جالب توجهی که پیرامون هلند وجود دارد این است که بیش از 95% مردم این کشور می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند و بنابراین دانشجویان می توانند در طول اقامت خود در این کشور کوچک و زیبای اروپایی از مردم محلی آن کمک بگیرند یا با آن ها معاشرت داشته باشند. همچنین، دانشجویان در این کشور عاری از تبعیض جنسی، شاهد دموکراسی و آزادی خواهند بود و ملاحظه خواهند کرد که احترام به عقاید هر فرد پایه و اساس تدریس مورد استفاده در موسسات آموزشی هلند است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی هوافضا در هلند به شرح زیر تهیه نموده اند.

چرا رشته مهندسی هوافضا در هلند؟

هلند در شمال غربی اروپا و در همسایگی آلمان و بلژیک واقع شده است. هلند سرزمین گل ها و آسیاب های بادی است. این کشور به خاطر روش های نوآورانه آموزش خود شناخته شده است. آمستردام، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل، قطب فرهنگی این کشور است. هلند همچنین دارای یکی از فعال ترین صحنه های اجتماعی و زندگی شبانه است که آن را به مکانی دانشجو-محور و لذت بخش تبدیل کرده است. برای کسانی که زیاد اهل موسیقی و کافه نیستند، هلند دارای معروف ترین موزه ها و مکان های گردشگری در اروپا می باشد. این کشور چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی خود دارد.

نمودار زیر ملیت دانشجویان خارجی هلند را نشان می دهد:

ملیت دانشجویان خارجی هلند

هلند مرتبا در میان بهترین کشورهای اروپا برای تحصیل در خارج از کشور قرار می گیرد، به ویژه زمانی که صحبت از دسترسی به آموزش با کیفیت بالاتر و دستیابی به اهداف شغلی می شود.

نمودار زیر دلایل و مزایای تحصیل در هلند را نشان می دهد:

دلایل و مزایای تحصیل در هلند

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در هلند

دانشگاه فناوری دلفت هلند (Delft University of Technology) یکی از موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا برای علاقه مندان داخلی و خارجی در هلند است. این دانشگاه که با نام TU Delft شناخته می شود، قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه فنی دولتی هلند است. این دانشگاه که در دلفت هلند واقع شده است، بطور مداوم به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های هلند شناخته می شود.

رشته مهندسی هوافضا در هلند در دانشگاه علمی کاربردی آمستردام (Amsterdam University of Applied Sciences) نیز ارائه می شود. این دانشگاه یک موسسه بزرگ برای آموزش حرفه ای عالی در هلند است که در سال 1993 تاسیس گردیده است. این دانشگاه که بر اساس نام هلندی خود به عنوان HvA شناخته می شود به طور عمده برنامه های دوره کارشناسی را ارائه می دهد، اما همچنین دارای تعدادی برنامه کارشناسی ارشد (حرفه ای) نیز هست. این دانشگاه دارای ارتباطاتی با دانشگاه آمستردام است. 2300 کارمند HvA به بیش از 40000 دانشجوی آن خدمت رسانی می کنند.

علاوه بر دو دانشگاه فوق، دانشگاه علمی کاربردی این هلند (Inholland University of Applied Sciences) نیز رشته مهندسی هوافضا را برای علاقه مندان ارائه می دهد. این دانشگاه علمی کاربردی در هشت شهر مختلف دارای پردیس است. این دانشگاه با بیش از 37000 دانشجو از بیش از 100 کشور، از روش علمی کاربردی آموزش پیروی می کند. در آموزش عالی هلند دو نوع دانشگاه وجود دارد: دانشگاههای تحقیقاتی و دانشگاههای علمی کاربردی. دانشگاه های علمی کاربردی دوره هایی را ارائه می دهند که بر کاربرد عملی هنرها و علوم با تمرکز اصلی بر رویه زندگی واقعی و آمادگی شغلی تمرکز دارند.

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در هلند

برنامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی هوافضا در UT Delft هلند

برنامه مهندسی هوافضا در دانشگاه فناوری دلفت (TU Delft) متخصصانی را آموزش می دهد که حل کننده های چاره جو و خوش فکر مشکلات باشند، کسانی که قادر به همکاری با همکاران خود در بخش های مختلف فرهنگی هستند. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت است و 24 ماه به طول می انجامد.

مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز این برنامه به صورت زیر است:

مهلت ارسال درخواستزمان آغاز برنامه
قبل از ژانویه 2023 برای دانشجویان بین المللیآگوست 2024
قبل از آوریل 2023 برای دانشجویان EEA /EU

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است. نمرات زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به این برنامه عبارتند از:

نمره زبان مورد نیاز برای برنامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی هوافضا در UT Delft هلند

همچنین برای تحصیل در این برنامه GRE مورد نیاز است. در طول این برنامه، دانشجویان با استفاده از روابط برقرار شده با فرودگاه Schiphol، آژانس فضایی اروپا، KLM، Airbus و سایر صنایع هوافضا و موسسات پژوهشی، فرصت های زیادی برای کار در پروژه ها و کارآموزی در سراسر جهان خواهند داشت. دانشجویان در حین تحصیل در این برنامه از امکانات زیادی بهره مند می شوند.

از دروس ارائه شده در این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دینامیک گازها و جریان های ویسکوز
  • دینامیک سیالات محاسباتی
  • تکنیک های اندازه گیری جریان
  • شبیه سازی های آزمایشی
  • ایرودینامیک هواپیما و روتور

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 18750€ (یورو) در سال می باشد. همچنین دانشجویان باید هزینه های زندگی در دلفت را نیز در نظر داشته باشند که معادل 780€ تا 1160€ (یورو) در ماه می باشد. برای ورود به این برنامه، این موارد الزامی است: مدرک کارشناسی از یک دانشگاه خوب، معدل لیسانس حداقل 75% ماکسیمم مقیاس و مدرک زبان انگلیسی. این برنامه ترکیبی از واحدهای تدریسی، تکالیف و پروژه پایان نامه است.

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در هلند

بررسی ها نشان می دهد شخصی که به عنوان مهندس هوافضا در هلند کار می کند معمولا ماهیانه حدود 5970€ (یورو) درآمد کسب می کند. این رقم متوسط حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در این کشور است.

بیش ترین و کم ترین حقوق ماهیانه دریافتی مهندسان هوافضا در هلند به صورت زیر می باشد:

حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در هلند

به این ترتیب، متوسط حقوق سالیانه یک مهندس هوافضا در هلند 71600€ (یورو) می باشد. جدول زیر مقایسه متوسط حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در هلند و چند کشور اروپایی دارای واحد پولی یورو را نشان می دهد:

مقایسه متوسط حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در چند کشور اروپایی

الزامات تحصیل مهندسی هوافضا در هلند

سیستم آموزش عالی هلند یکی از محبوب ترین ها در بین کشورهای اروپایی است و از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار است. به این ترتیب، نرخ پذیرش رقابتی است و دانش آموزان باید بتوانند تمام شرایط را در طول فرآیند درخواست برآورده کنند. شرایط پذیرش در هلند برای دانشجویان بین المللی مشابه سایر کشورهای اتحادیه اروپا است. اگر می‌خواهید شرایط تحصیل در هلند را برای دانشجویان بین ‌المللی برآورده کنید، چهار مورد را باید در نظر بگیرید. اول، امور مالی خود را مرتب کنید. دوم، دانشگاهی را انتخاب کنید که متناسب با ترجیحات شما باشد. سوم، شرایط پذیرش دانشگاه را برآورده کنید. و چهارم، ویزای دانشجویی خود را دریافت کنید.

دانش زبان هلندی برای دانشجویان بین المللی که در برنامه های تحصیلی آموزش انگلیسی ثبت نام می کنند الزامی نیست. با این حال، دانشگاه ها برای اثبات مهارت زبان انگلیسی، اغلب تافل یا آیلتس، درخواست می کنند. به همین دلیل ضروری است که آماده سازی در اسرع وقت آغاز شود. هنگام برنامه ریزی برای تجربه تحصیل در خارج از کشور در هلند، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید بررسی شرایط پذیرش است. از آنجایی که موسسات آموزش عالی ممکن است معیارهای پذیرش متفاوتی داشته باشند، بررسی الزامات دانشگاه خاص مهم است. جهت کسب اطلاعات بیش تر درباره تحصیل در هلند با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مهم درباب رشته مهندسی هوافضا در هلند

در بخش پایانی به پرسش های مهم شما پاسخ می دهیم:

  • وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در هلند چگونه است؟ بررسی ها نشان می دهد شخصی که به عنوان مهندس هوافضا در هلند کار می کند معمولا ماهیانه حدود 5970€ (یورو) درآمد کسب می کند. این رقم متوسط حقوق ماهیانه مهندسان هوافضا در این کشور است.
  • برنامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی هوافضا در UT Delft هلند چگونه است؟ برنامه مهندسی هوافضا در دانشگاه فناوری دلفت (TU Delft) متخصصانی را آموزش می دهد که حل کننده های چاره جو و خوش فکر مشکلات باشند، کسانی که قادر به همکاری با همکاران خود در بخش های مختلف فرهنگی هستند. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت است و 24 ماه به طول می انجامد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *