ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در سنگاپور

رشته مهندسی کامپیوتر در سنگاپور

رشته مهندسی کامپیوتر در سنگاپور با بالاترین کیفیت ممکن در این کشور ارائه می شود و جایگاه دانشگاه های آن دلیل روشنی برای این ادعا است. در طول سال های گذشته کشور سنگاپور در زمینه های مختلف به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است و یکی از مهم ترین دستاوردهای این کشور، دسترسی به رتبه های تک رقمی در برخی از رشته های خاص در جهان بوده است. استفاده از اساتید برجسته و تربیت افراد مطابق با استانداردهای جهانی، به سنگاپور کمک کرده است تا در این زمینه پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و امروزه به عنوان یکی از قطب های آموزشی جهان در برخی از رشته ها شناخته می شود.

رشته مهندسی کامپیوتر از جمله رشته هایی است که در تمامی زمینه های اقتصادی، سیاسی، تجاری و غیره مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل است که فارغ التحصیلان این رشته به فرصت های شغلی بسیار زیادی دسترسی دارند و می توانند از در مسیر کاریابی پس از تحصیل خود بسیار امیدوار باشند. سنگاپور نیز با توجه به همین مسئله تمرکز بسیار زیادی بر روی آموزش این رشته داشته تا جایی که رتبه تک رقمی جهان را به خود اختصاص داده است. در راستای ارائه توضیحات بیش تر در این مقاله با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سنگاپور چیست؟
  • رشته مهندسی کامپیوتر در کدام دانشگاه های این کشور ارائه می شود؟
  • هزینه تحصیل در این رشته تحصیلی چقدر است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا مهندسان کامپیوتر در سنگاپور درآمد بالایی دریافت می کنند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سنگاپور

رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سنگاپور به عنوان یکی از رشته های کلیدی گروه مهندسی شناخته می شود و در تمامی دانشگاه های معتبر این کشور ارائه می شود و به همین دلیل است که از متقاضیان خواسته می شود تا پیش از انتخاب دانشگاه مقصد خود، تحقیقات لازم را در این باره انجام دهند. برای تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور، در اختیار داشتن مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 الزامی است و ارائه نمرات بالاتر می تواند سبب شود تا فرد شانس بیشتری برای تحصیل در این کشور پیدا کند.

باید در نظر داشت که محدودیت های مرتبط با انتخاب دانشگاه در این کشور سبب شده است تا شرایط پذیرش از دانشگاه های سنگاپور دشوارتر از قبل شود چرا که صندلی های محدودی برای پذیرش دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور وجود دارد.

دانشگاه تکنولوژی نانیانگ را می توان به جرات به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های جهان در رشته مهندسی کامپیوتر معرفی کرد چراکه رتبه 4 را بر اساس آخرین رده بندی سازمان QS به خود اختصاص داده است. دانشگاه ملی سنگاپور نیز در همین رده بندی رتبه 9 جهان را به دست آورده است و یکی دیگر از دانشگاه های برتر جهان به حساب می آید. نکته جالب در این رابطه آن است که تنها 3 دانشگاه خارج از آمریکا و انگلستان موفق به کسب رتبه های اول تا دهم در رشته مهندسی کامپیوتر شده اند که دو دانشگاه در کشور سنگاپور و دیگری در کشور سوئیس است. دانشگاه های مدیریت سنگاپور و همچنین دانشگاه تکنولوژی و طراحی در سنگاپور نیز موفق به کسب رتبه های 385 و 398 جهان در این رشته شده اند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سنگاپور

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در سنگاپور

هزینه تحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در کشور سنگاپور چندان ارزان قیمت نیست و دانشجویان باید انتظار داشته باشند که هزینه هایی تقریبا مشابه با هزینه های تحصیل در کشورهای مطرح اروپا و همچنین آمریکا را برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند. برای شهریه دانشگاهی در رشته مهندسی کامپیوتر می توان انتظار هزینه ای در حدود 18000$ تا 31000$ (دلار سنگاپور) در سال را داشت. در موارد بسیار کمی به دانشجویان خارجی بورسیه های تحصیلی تعلق می گیرد و به همین دلیل است که به متقاضیان توصیه می شود تا پیش از اطمینان از توان مالی خود این کشور را به عنوان مقصد نهایی انتخاب نکنند.

علاوه بر شهریه، دانشجویان با هزینه های روزانه زندگی در این کشور نیز روبرو خواهند شد. دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند هزینه های خود را به صورت قابل توجهی کاهش می دهند و به همین دلیل است که رقابت بالایی برای زندگی در خوابگاه های دانشجویی این کشور وجود دارد. به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی برای دانشجویان در حال تحصیل در سنگاپور، بسته به سبک زندگی آن ها، می تواند از 1100$ تا 2000$ (دلار سنگاپور) باشد.

درآمد یک مهندس کامپیوتر در سنگاپور

بدون تردید نمی توان کشوری را با پیشرفت های چشمگیر در زمینه های مختلف در نظر داشت که توجه ویژه ای به مهندسان کامپیوتر نداشته باشد. مهندسی کامپیوتر در کشور سنگاپور یکی از رشته های مورد نیاز به حساب می آید و با توجه به این که سالیانه افراد زیادی وارد دانشگاه های این کشور می شوند، شرکت ها به بازار مناسبی برای جذب نیروی کار دسترسی دارند و در نتیجه افراد با دانش بهتر، به سرعت جذب بازار کار در شرکت های معتبر می شوند.

اگرچه سنگاپور آماده پذیرش دانشجویان فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در زمینه های مختلف است اما بسیاری ترک این کشور و کار در کشورهای تراز اول جهان را ترجیح می دهند. در سنگاپور نیز همچون بسیاری دیگر از کشورهای جهان، مهندسین کامپیوتر به درآمد بسیار بالایی دسترسی دارند و این می تواند زندگی آینده آن ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد در سنگاپور نشان داده شده است.

درآمد ماهانه یک مهندس کامپیوتر در کشور سنگاپور

مهندسان کامپیوتر در این کشور می توانند با بسیاری از شرکت های معتبر جهانی که شعبه ای در سنگاپور افتتاح کرده اند کار کنند و پس از آن شرایط مناسبی برای مهاجرت کاری خود به کشور میزبان پیدا کنند. البته باید به این نکته اشاره داشت که ورود به دانشگاه های سنگاپور برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر چندان ساده نیست و همه متقاضیان به در اختیار داشتن رزومه تحصیلی قوی نیاز خواهند داشت. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته مهندسی کامپیوتر در سنگاپور

  1. زینب گفت:

    سلام شما نمیدونید منابع درسی که در دانشگاه های خارجی تدریس میشه را از کجا میشه اورد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید باید با دانشجوهای خارجی صحبت کنیدو منابع اختصاصی که در اختیار دارند رو جویا بشید.
      هر دانشگاه شرایط خاص خودش رو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *