ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کامپیوتر در فیلیپین

رشته مهندسی کامپیوتر در فیلیپین

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در فیلیپین به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ از آن جا که زبان انگلیسی در فیلیپین زبان رسمی است و به طور گسترده ای در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد، بسیاری از برنامه های آموزش عالی به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. در مورد نحوه تحصیل در این کشور می توان گفت که ترکیبی از یادگیری مبتنی بر کلاس درس و مطالعه مستقل در مقطع کارشناسی ارشد و پایین تر است، در حالی که برنامه های دکترا تقریبا کاملا مطالعه مستقل هستند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در فیلیپین به شرح زیر تهیه نموده اند.

مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در فیلیپین

کارشناسی مهندسی کامپیوتر در فیلیپین یک برنامه پنج ساله است که ترکیبی از مهندسی برق و علوم کامپیوتر می باشد. برنامه درسی آن پایه ای در علوم پایه، ریاضیات، نرم افزار و مهندسی را به دانشجویان می دهد. این برنامه شامل دروسی در مورد نحوه طراحی ریزپردازنده و توسعه سیستم های تعبیه شده است که در کامپیوترهای رومیزی یا دستگاه های دستی استفاده می شوند. همچنین این برنامه دانشجویان را به توانایی تحلیل، برنامه ریزی، طراحی، نصب، بهره برداری و نگهداری دستگاه های دیجیتال، سخت افزارهای کامپیوتر و سیستم های نرم افزاری مجهز می کند. برخی از دروس این برنامه عبارتند از:

  • ریاضیات گسسته
  • مهندسی کامپیوتر به عنوان یک رشته
  • منطق و طراحی برنامه نویسی
  • ساختار داده ها و الگوریتم ها
  • طراحی نرم افزار
  • ریزپردازنده ها
  • مدارات منطقی و طراحی
  • سیستم های عامل
  • روش های تحقیق

شرایط ورود به این برنامه به این صورت است: دانشجو باید فارغ التحصیل دبیرستان باشد و باید در آزمون پذیرش دانشگاه قبول شود. از فارغ التحصیلان مهندسی کامپیوتر انتظار می رود که بتوانند:

  • مسائل پیچیده مهندسی را با استفاده از دانش ریاضیات و علوم حل کنند.
  • روش های مهندسی را به صورت حرفه ای و اخلاقی انجام دهند.
  • اهمیت راه حل های مهندسی را در سطح جهانی، اقتصادی و زیست محیطی درک و توضیح دهند.
  • از تکنیک ها، مهارت ها و ابزارهای مهندسی برای روش های مهندسی کامپیوتر استفاده کنند.
  • اصول مهندسی و مدیریت را هم به عنوان عضو و هم به عنوان رهبر در یک تیم به کار بگیرند.

دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر هستند، تشویق می شوند تا رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات را انتخاب کنند.

مقطع کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر در فیلیپین

هزینه تحصیل دانشجویان در رشته مهندسی کامپیوتر در فیلیپین

علیرغم مقررات CHE، دانشگاه های فیلیپین آزاد هستند تا هزینه تحصیل خود را تعیین کنند. با این حال، برای رقابتی ماندن، اکثر دانشگاه ها هزینه های خود را بین 1000$ تا 2500$ (دلار) در هر سال تحصیلی تعیین می کنند. در این کشور، هزینه های تحصیل به طور کلی در هر سه مقطع آموزش عالی یکسان است. برخی از دانشجویان دکتری SSP خود را به مجوز کار تبدیل می کنند و در حین تحصیل به صورت پاره وقت تدریس می کنند. هزینه ها به صورت پزوی فیلیپین قابل پرداخت است. در مورد بورسیه های تحصیلی باید گفت این بورسیه ها معمولاً فقط به دانشجویان فیلیپینی تعلق می گیرد. با این حال، بسیاری از مدارس تحت نظارت CHE بورسیه تحصیلی خود را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این بورسیه ها می توانند از مقدار تعیین شده در هر ترم یا سال تا پوشش تمامی هزینه ها متغیر باشند.

هزینه زندگی دانشجویان در رشته مهندسی کامپیوتر در فیلیپین

فیلیپین در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، هزینه زندگی مقرون به صرفه ای برای دانشجویان بین المللی دارد. مانیل – پایتخت فیلیپین و یکی از بهترین شهرهای فیلیپین برای تحصیل – در مقایسه با شهرهای لندن، نیویورک یا بوستون، بسیار مقرون به صرفه است. از آن جا که بسیاری از دانشجویان بین المللی در مانیل تحصیل می کنند، ارقامی که در این جا ارائه می کنیم مربوط به این شهر هستند. جدول زیر برخی از هزینه های ماهانه زندگی در پایتخت فیلیپین را نشان می دهد:

عنوانبر حسب دلار آمریکابر حسب پزوی فیلیپین
اجاره ماهانه (آپارتمان یک خوابه)680$33000PHP
خدمات رفاهی (متوسط ماهانه)120$5900PHP
کارت ماهانه حمل و نقل عمومی15$670PHP
صرف غذا (رستوران ارزان)3$150PHP
قهوه2.70$130PHP
شیر (1 لیتر)1.90$90PHP
تخم مرغ (12 عدد)2$95PHP
فیله مرغ (1 کیلوگرم)4.10$200PHP
نان (یک قرص)1.25$60PHP

میانگین هزینه زندگی برای یک نفر در مانیل حدود 28200PHP (پزوی فیلیپین) معادل 580$ (دلار آمریکا) در ماه بدون احتساب اجاره بها است. مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان، معمولا در فیلیپین اجاره بها به عنوان هزینه جداگانه در نظر گرفته می شود. هزینه های زندگی در خارج از مانیل به طور کلی کم تر است. گفته می شود، شهر Quezon – بزرگ ترین شهر فیلیپین – در برخی موارد گران تر است.

توزیع هزینه های زندگی در فیلیپین

نمودار فوق توزیع هزینه های زندگی در فیلیپین را نشان می دهد.

معرفی زبان و فرهنگ فیلیپین به دانشجویان

با توجه به زبان ها و گویش های منطقه ای زیاد، فیلیپینی به عنوان زبان ارتباطی بین فیلیپینی ها عمل می کند و نقشی شبیه به هندی در هند دارد. از آنجا که فیلیپین از نظر زبانی بسیار متنوع است، معمولاً اکثر فیلیپینی ها به سه یا چهار زبان یا حتی بیش تر مسلط هستند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، اگر دانشجو متکی به زبان انگلیسی باشد، نباید با مشکلات عمده ای رو به رو شود. فیلیپینی ها به خاطر مهمان نوازی و استقبال از مردم سراسر جهان مشهور هستند. دوست یابی در فیلیپین و مشارکت در تبادل فرهنگی بسیار آسان است.

دین در فرهنگ فیلیپینی نقش دارد. فیلیپین کشوری کاتولیک با اقلیت مسلمان قابل توجه است. به این ترتیب، می تواند در برخی از مسائل اجتماعی محافظه کار باشد، اما در نگرش های خود به سرعت در حال لیبرال شدن است. جرم و جنایت همچنان یک مشکل جدی در فیلیپین است. چین و هنگ کنگ به دلیل موقعیت جغرافیایی، مکانهای تعطیلاتی محبوب دانشجویان بین المللی هستند که در فیلیپین تحصیل می کنند.

با این حال، روابط بین مانیل و پکن در بهترین حالت یخ زده است و مشخص است که در یک لحظه ممکن است نزول کند. با وجود این، بسیاری از کشورهای جذاب – تایوان، کره جنوبی، اندونزی، تایلند و مالزی – در دسترس بسیار آسان فیلیپین هستند. چنانچه علاقه مند به تحصیل در در فیلیپین هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نیز ویزای تحصیلی فیلیپین با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *