ویزای تحصیلی

رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا

رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا

رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا تقریبا در تمامی دانشگاه های تراز اول این کشور ارائه می شود و دانشجویان بسیاری را آماده ورود به بازار کار میکند. دوره های آموزشی در کشور آمریکا تنها جنبه دوره آموزشی ندارد بلکه همه دانشجویان با آخرین دستاوردها آشنا شده و آماده ورود به بازار کار می شوند. در بسیاری از رشته های تحصیلی، دانشگاه های آمریکا رتبه اول جهان را در اختیار دارند اما در این رشته تحصیلی شرایط متفاوتی وجود دارد و برترین دانشگاه این کشور رتبه چهارم جهان را در اختیار گرفته است. به همین دلیل است که متقاضیان تحصیل در این کشور باید رزومه قدرتمندی در اختیار داشته باشند.

آمریکا یکی از کشورهای تراز اول جهان است و اگرچه از نظر کیفیت زندگی در جمع 10 کشور برتر جهان قرار ندارد، اما متقاضیان بسیار زیادی آماده مهاجرت به این کشور هستند تا بتوانند شرایط اقتصادی مناسبی را برای خود رقم بزنند. در کشوری مانند آمریکا، اقتصاد کشاورزی اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که توجه ویژه ای به مهندسان کشاورزی در این کشور شده است و درآمد آن ها نیز بسیار مناسب است و آن ها کیفیت زندگی مناسبی را تجربه می کنند.

به دلیل اهمیت بسیار زیادی که شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا دارد، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این گفتار به بررسی همین موضوع خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با استفاده از بورسیه تحصیلی در آمریکا به تحصیل پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور آمریکا چیست؟
  • آیا مهندسان کشاورزی در آمریکا درآمد مناسبی را کسب می کنند؟

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا

آمریکا یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی است و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی برای تحصیل یا کار به این کشور مهاجرت می کنند. از نظر دانش و سطح آموزش، آمریکا همواره یکی از بهترین کشورهای جهان به حساب می آید و به همین دلیل است که به سادگی نمی توان از کنار نام این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی ارزشمند عبور کرد. دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید مدرک زبان معتبر داشته باشند و شرط پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور، در اختیار داشتن رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند است. طول دوره تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور در مقطع کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا حداقل 3 سال است.

فلذا از جمله مهمترین شرایط برای پذیرش در رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه های آمریکا شامل:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی با معدل کل GPA بالا
  • نتیجه آزمون SAT یا ACT
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت ملی معتبر
  • رزومه یا CV

دانشگاه فلوریدا نیز با قرار گرفتن در رتبه 14 جهان یکی دیگر از دیگر از دانشگاه های مطرح جهان برای ورود به رشته مهندسی کشاورزی است. به طور کلی کشور آمریکا در بین 100 دانشگاه برتر جهان در رشته مهندسی کشاورزی 24 جایگاه را به خود اختصاص داده است و این نشان از دسترسی بالا به تحصیل در آمریکا در رشته مهندسی کشاورزی است.

شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا

هزینه تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا

اگرچه تحصیل در کشور آمریکا از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است اما شهریه های تحصیل در این کشور نیز بسیار بالا است. دانشجویان بسیار زیادی در این کشور به بورسیه های تحصیلی نیاز پیدا می کنند و نکته مثبت در این رابطه آن است که کمک هزینه های بسیار زیادی در این کشور برای دانشجویان در دسترس قرار گرفته است. شهریه دانشگاه برای دانشجویان ایالتی رشته مهندسی کشاورزی از 9489$ (دلار) شروع می شود و برای دانشجویان خارج از ایالت نیز گاه به 60286$ (دلار) در سال نیز می رسد.

سطح شهریه دانشجویان رشته کشاورزی در برخی از دانشگاه های معتبر آمریکایی از قرار زیر است:

  • دانشگاه آیداهو: $20314 (دلار)
  • دانشگاه ایالتی دوک شمالی: $20140 (دلار)
  • دانشگاه ایالتی بال: $23472 (دلار)
  • موسسه پلی تکنیک رنسلائر: $ 49520 (دلار)

هزینه های زندگی در این کشور نیز به مراتب از بسیاری از کشورهای جهان بیش تر است به طوری که می توان گفت که یک دانشجوی خارجی در این کشور به حدود 1500$ (دلار) در ماه نیاز خواهد داشت تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند. دانشجویان خارجی در این کشور می توانند به صورت نیمه وقت کار کنند اما محدودیت کلی که برای آن ها وجود دارد آن است که در سال اول تحصیل تنها در دانشگاه اجازه کار خواهند داشت و امکان کار در محیط های دیگر برای آن ها وجود ندارد.

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی

دانشگاه کالیفرنیا دیویس بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی کشاورزی است. این دانشگاه رتبه 2 جهان را در رشته مهندسی کشاورزی در اختیار دارد. سپس دانشگاه کورنل نیز با قرار گرفتن در رتبه 4 جهان یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور برای تحصیل در رشته کشاورزی است. دانشگاه کالیفرنیا برکلی نیز رتبه 7 جهان در رشته مهندسی کشاورزی را به خود اختصاص داده و یکی از دانشگاه مطرح این کشور به حساب می آید.

بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل رشته مهندسی کشاورزی بر طبق رنکینگ QS 2024
رتبه جهانیدانشگاهامتیاز رشته
1دانشگاه واگنینگن (هلند)98.5
2دانشگاه کالیفرنیا دیویس (آمریکا)92.4
3دانشگاه علوم کشاورزی سوئد (سوئد)90.4
4دانشگاه کورنل (آمریکا)84.6
5دانشگاه کشاورزی چین (چین)84
6دانشگاه ETH Zurich (سوئیس)82.7

شرایط کار مهندسان کشاورزی در کشور آمریکا

آمریکا به شهروندان خارجی این فرصت را می دهد که بتوانند پس از تحصیل نیز در این کشور اقامت داشته باشند ضمن آن که مدرک دریافتی از کشور آمریکا به قدری اعتبار دارد که فرد بتواند بدون دغدغه در سایر کشورهای جهان نیز به شغل مورد نظر خود دست پیدا کند. شرایط کار مهندسان علوم کشاورزی در کشور آمریکا نیز فراهم است چراکه این کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و صادرات بسیار زیادی به کشورهای دیگر دارد. مهندسان کشاورزی در کشور آمریکا از سطح درآمدی بسیار مناسبی برخوردار هستند و به خوبی می توان آن ها را در دسته افراد با رفاه بالای اقتصادی در آمریکا قرار داد.

در نمودار زیر متوسط درآمد مهندسان کشاورزی در کشور آمریکا نشان داده شده است اگرچه تجربه کاری و همچنین تحصیلات می تواند در افزایش درآمد آن ها اثرگذار باشد.

درآمد ماهانه یک مهندس کشاورزی در کشور آمریکا

دسترسی به چنین درآمدی بدون تردید می تواند در کشور آمریکا نیز بسیار مناسب باشد و هزینه های زندگی یک خانواده را مطابق با استانداردهای جهانی پرداخت کرد. آمریکا در حال حاضر یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل و زندگی است و در صورتی که قصد مهاجرت به این کشور را دارید، توصیه می شود تا پیش از هرگونه اقدام با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا شما را با جدیدترین تغییرات بوجود آمده در روند مهاجرت به آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی این کشور شما را یاری و همراهی نمایند.

سوالات تخصصی در خصوص رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا به سوالات پرتکرار شما پاسخ خواهیم داد:

  • شرایط تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در آمریکا به چه صورت است؟ آمریکا یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی است و به همین دلیل است که جمعیت قابل توجهی برای تحصیل یا کار به این کشور مهاجرت می کنند. از نظر دانش و سطح آموزش، آمریکا همواره یکی از بهترین کشورهای جهان به حساب می آید و به همین دلیل است که به سادگی نمی توان از کنار نام این کشور به عنوان یک مقصد تحصیلی ارزشمند عبور کرد. دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید مدرک زبان معتبر داشته باشند و شرط پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور، در اختیار داشتن رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند است. طول دوره تحصیل رشته مهندسی کشاورزی در این کشور در مقطع کارشناسی 3 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکترا حداقل 3 سال است.
  • شرایط کار مهندسان کشاورزی در کشور آمریکا چگونه است؟ آمریکا به شهروندان خارجی این فرصت را می دهد که بتوانند پس از تحصیل نیز در این کشور اقامت داشته باشند ضمن آن که مدرک دریافتی از کشور آمریکا به قدری اعتبار دارد که فرد بتواند بدون دغدغه در سایر کشورهای جهان نیز به شغل مورد نظر خود دست پیدا کند. شرایط کار مهندسان علوم کشاورزی در کشور آمریکا نیز فراهم است چراکه این کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی نیز یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است و صادرات بسیار زیادی به کشورهای دیگر دارد. مهندسان کشاورزی در کشور آمریکا از سطح درآمدی بسیار مناسبی برخوردار هستند و به خوبی می توان آن ها را در دسته افراد با رفاه بالای اقتصادی در آمریکا قرار داد.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *