ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در اسلواکی

رشته هتلداری در اسلواکی

مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی همواره مورد توجه ایرانیان بوده است؛ رشته هتلداری در اسلواکی یکی از گزینه های بسیار ایده آل برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در اروپا با هزینه مقرون به صرفه می باشد. با توجه به توسعه صنعت گردشگری در کشورهای کوچک تر اروپایی، از جمله اسلواکی، نیاز به اقامت گاه ها و خدمات گردشگری در این نواحی بیش از پیش شده است. ادامه تحصیل در اسلواکی در رشته هایی نظیر هتلداری و رشته های مربوطه، نه تنها مزایایی از جمله تحصیل ارزان و مدرک معتبر را برای دانشجویان به ارمغان می آورد، بلکه امکان اخذ اقامت این کشور پس از اتمام تحصیل از طریق اشتغال نیز وجود دارد. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله، سعی در پاسخ دهی به سوالات پر تکرار شما عزیزان، از جمله موارد زیر را داشته اند:

  • تحصیل در اسلواکی چه مزایایی به همراه دارد؟
  • رشته هتلداری در چه دانشگاه هایی در اسلواکی ارائه می شود؟
  • هزینه تحصیل در رشته هتلداری چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • فارغ التحصیلان رشته هتلداری در اسلواکی در چه مشاغلی می توانند اشتغال یابند؟
  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در اسلواکی در مقایسه با کشورهای همسایه آن، چه تفاوتی دارد؟
  • آیا دانشجویان بین المللی اجاره کار به طور پاره وقت در اسلواکی را دارند؟

تاریخچه رشته هتلداری در اسلواکی

اسلواکی یکی از کشورهای واقع در اروپای مرکزی است که در همسایگی کشورهای چک، اتریش، لهستان، اوکراین و مجارستان قرار گرفته است. پایتخت اسلواکی شهر براتیسلاوا می باشد که نزدیک به 413000 نفر جمعیت دارد. زبان رسمی ساکنین اسلواکی، اسلواک می باشد که یکی از زبان های اسلاوی به شمار میرود. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا و حوزه یورو می باشد و همچنین یکی از اعضای منطقه شنگن، سازمان تجارت جهانی، سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه به حساب می آید. واحد پول اسلواکی یورو می باشد و اقتصاد این کشور بر پایه تجارت بین الملل استوار است. تولید و صادرات خودرو و وسایل الکترونیکی به کشورهای همسایه، به خصوص آلمان، از پر سود ترین صنایع در اسلواکی می باشد.

در مورد اسلواکی
بزرگترین شهربراتیسلاوا
حکومتجمهوری
جمعیت5380000 نفر
شاخص توسعه انسانی0.863
مساحت49032200 کیلومتر مربع

مهاجرت به اسلواکی از راه های زیادی امکان پذیر است که یکی از آن ها، تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی این کشور می باشد. زبان رسمی آموزش در این کشور، زبان اسلواک می باشد و در کنار آن، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در برخی رشته ها و مراکز آموزشی وجود دارد. شایان ذکر است که امکان مهاجرت تحصیلی به اسلواکی از طریق شرکت در دوره های آموزش زبان نیز فراهم است و در صورت انتخاب رشته هایی که به زبان رسمی اسلواکی ارائه می شوند، تحصیل افراد در دانشگاه های دولتی رایگان خواهد بود. رشته هتلداری کی از رشته هایی است که افراد می توانند در تمامی مقاطع به تحصیل در آن در دانشگاه های اسلواکی بپردازند. رشته هتلداری از پرطرفدار ترین رشته های تحصیلی در حوزه گردشگری به شمار می رود و پیشینه زیادی در جهان دارد.

تاریخچه رشته هتلداری در اسلواکی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اسلواکی

از مزایای مهاجرت تحصیلی به اسلواکی برای علاقه مندان به رشته هتلداری، می توان به ارائه این رشته در مقاطع مختلف اشاره کرد. رشته هتلداری در اسلواکی در موسسات و دانشگاه های گوناگونی ارائه شده و یکی از معتبرترین این دانشگاه ها، City University of Seattle می باشد که در شهر ترنسین (Trencin) واقع شده است. این دانشگاه رشته مدیریت هتلداری را در تمامی مقاطع به دانشجویان ارائه می کند و زبان آموزش در این مرکز، انگلیسی است. یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته مدیریت هتلداری در اسلواکی، دانشگاه پرسف (University of Presov) می باشد که یک دانشگاه دولتی بوده و هفتمین دانشگاه برتر اسلواکی به شمار می رود. دپارتمان هتلداری و توریسم این دانشگاه در سال 1994 تاسیس شد و رشته هتلداری را به متقاضیان ارائه می دهد که از دروس آن می توان به مواردی از جمله اصول توریسم و تاریخ فرهنگی اشاره نمود.

هزینه تحصیل رشته هتلداری در اسلواکی

طبق موارد گفته شده، هزینه تحصیل در اسلواکی با توجه به زبان رشته انتخابی و نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی ودن) متفاوت است. تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های دولتی اسلواکی، هزینه کمتری را به دنبال داشته و عموما $3000 (دلار آمریکا) در سال را در بر می گیرد. شایان ذکر است که در صورت تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه لازم برای اخذ پذیرش و تحصیل در این دانشگاه ها بالاتر خواهد بود. کشور اسلواکی برای افرادی که توانایی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل یا زندگی در این کشور را ندارند، بورسیه و کمک هزینه هایی را در نظر گرفته است که اخذ آنان شرایط خاصی را نیازمند است. به عنوان مثال، یکی از ملزومات اخذ کمک هزینه تحصیلی در اسلواکی، برخورداری از رزومه تحصیلی درخشان می باشد. شایان ذکر است که طبق قوانین اسلواکی، دانشجویان بین المللی با مانعی برای کار پاره وقت رو به رو نخواهند بود.

مقایسه هزینه تحصیل سالیانه رشته هتلداری در اتریش و اسلواکی

فرصت های شغلی رشته هتلداری در اسلواکی

فارغ التحصیلان رشته هتلداری در اسلوکی، می توانند تا پایان اتمام مهلت ویزای تحصیلی خود در این کشور اقامت داشته و به جستجوی مشاغل مناسب با حوزه کاری خود بپردازند. از فرصت های شغلی برای دانش آموختگان این حوزه می توان به موارد گوناگونی از جله مدیریت هتل، مدیریت تشریفات، همکاری با واحدهای پذیرایی و اقامتی، متصدی امور پذیرش و رزرویشن هتل، مهمانداری قطار و هواپیما و متصدی امور پذیرایی در هتل اشاره نمود. طبق آمار، فعالیت در حوزه گردشگری و توریسم عموما پردرآمد بوده و از مشاغل محبوب به شمار می رود. طبق اطلاعات جمع آوری شده از منابع معتبر، میانگین درآمد مدیران هتل در اسلواکی، 3850€ (یورو) در ماه اعلام شده است. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اسلواکی می توانند برای موفقیت در اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی و تجربه یک مهاجرت آسان، با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *